Η ανάπτυξη του e-advertising και η επιρροή της τρέχουσας οικονομικής κρίσης (2008-2010) σ' αυτόν

Μπελίδης, Αθανάσιος/ Γερμανλή, Θεοδώρα/ Γκαντσίδου, Μάρω


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Financial crisis;Economic crisis;Ηλεκτρονική διαφήμιση;Οικονομική κρίση;Χρηματοοικονομική κρίση;Online advertising;Ίντερνετ;Internet
Issue Date: 8-Nov-2012
Abstract: Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται μια μελέτη του συνολικού περιβάλλοντος του e-Advertising, ώστε να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα για την επιρροή της οικονομικής κρίσης στον κλάδο. Αναλύεται ο ρόλος και η πορεία του διαδικτύου σε σχέση με το νέο είδος διαφήμισης που διαμορφώθηκε στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, δηλαδή της ηλεκτρονικής διαφήμισης. Παράλληλα, σκιαγραφείται το προφίλ του καταναλωτή – χρήστη διαδικτύου και παρουσιάζονται τα μεγέθη της ψηφιακής αγοράς και η αποτελεσματικότητα της online διαφήμισης κυρίως μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και μέσα, κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης (2008-2010).
The current thesis is a study of the overall environment of e-Advertising. The main scope is to investigate this new kind of advertising in conjunction with the influence of the economic crisis in that industry. It also analyzes the role and performance of the internet in relation to the new kind of advertising that has been created in new digital environment, namely online advertising. At the same time, the consumer profiles - internet user has outlined and presented the digital market sizes and the effectiveness of online advertising mainly through social networks and media, during the period of economic crisis (2008-2010).
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2010--αα3101
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5036
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkantsidou_Germanli.pdf4.45 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5036
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.