Προώθηση Πολιτικών προσώπων με την συμβολή των Social Media: Η περίπτωση των Βουλευτικών Εκλογών του Ιουλίου 2019. (Bachelor thesis)

Καλτσίδου, Μαρία/ Πρίφτη, Γρηγόριος


The purpose of this study is to find out whether Social Media contributed to the July 2019 election result in Greece. First of all we analyze some basic concepts of Marketing, but also some of the differences that exist between the Product and the Service Marketing. Then, we move forward to the most modern form of Marketing, the Digital. The next chapter is dedicated to Advertising. Starting from the Traditional form, which had limited choices of projection, it evolves and adapts to the new data, as we know it the Social Media, making it even more effective. So we can say that the two elements above, Marketing and Advertising, can also be applied to Politics, and lead to the desired result, if used properly.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης Οικονομία- Τμήμα Διοίκηση Οργανισμών , Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Keywords: Πολιτικά πρόσωπα;Προώθηση;Social Media;Βουλευτές;Εκλογές;Ελλάδα
Description: Πτυχιακή εργασία- Σχολή Διοίκησης Οικονομία- Τμήμα Διοίκηση Οργανισμών , Μάρκετινγκ και Τουρισμού , 2020 (α/α 11825)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15687
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Submission Date: 2023-05-02T12:23:45Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης Οικονομία- Τμήμα Διοίκηση Οργανισμών , Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publication date: 2020-02-24
Bibliographic citation: Καλτσίδου, Πρίφτη. (2020). Προώθηση Πολιτικών προσώπων με την συμβολή των Social Media: Η περίπτωση των Βουλευτικών Εκλογών του Ιουλίου 2019 (Πτυχιακή εργασία).ΔΙΠΑΕ.
Abstract: Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αναζητήσει, κατά πόσο τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, συντέλεσαν στο εκλογικό αποτέλεσμα της αναμέτρησης τον Ιούλιο του 2019, στην Ελλάδα. Αναλύοντας αρχικά βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ, αλλά και κάποιες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ του Μάρκετινγκ προϊόντων και υπηρεσιών, γίνεται μετάβαση στη πιο σύγχρονη μορφή του Μάρκετινγκ, το ψηφιακό. Έτσι λοιπόν και με τη Διαφήμιση, ξεκινώντας από την Παραδοσιακή μορφή της, που περιοριζόταν στην έντυπη, την τηλεοπτική και τη ραδιοφωνική, εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, ήτοι τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, καθιστώντας την ακόμα πιο αποτελεσματική. Μπορούμε λοιπόν να πούμε πως τα δύο παραπάνω στοιχεία, το Μάρκετινγκ και η Διαφήμιση, μπορούν να εφαρμοστούν και στην Πολιτική, και να οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, εάν αξιοποιηθούν κατάλληλα
The purpose of this study is to find out whether Social Media contributed to the July 2019 election result in Greece. First of all we analyze some basic concepts of Marketing, but also some of the differences that exist between the Product and the Service Marketing. Then, we move forward to the most modern form of Marketing, the Digital. The next chapter is dedicated to Advertising. Starting from the Traditional form, which had limited choices of projection, it evolves and adapts to the new data, as we know it the Social Media, making it even more effective. So we can say that the two elements above, Marketing and Advertising, can also be applied to Politics, and lead to the desired result, if used properly.
Advisor name: Γκούνας, Αθανάσιος
Examining committee: Γκούνας, Αθανάσιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης Οικονομία- Τμήμα Διοίκηση Οργανισμών , Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: σελ.213
Appears in Collections:Κατεύθυνση Μαρκετινγκ




 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15687
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.