Το επιχειρηματικό marketing στις startups (Bachelor thesis)

Κωστοπούλου, Βασιλική


In recent decades, and in particular since 1990, when a series of historical events such as the fall of existing socialism, China's integration into the capitalist economic system, and the creation of the internet, entrepreneurship has been a central issue for modern societies, in which pioneers set young entrepreneurs, even teenagers, as opposed to the classic image of the middle-aged and elderly successful entrepreneur-industrialist. This new state of course was not and is not an easy step. Funding, marketing, branding, training young entrepreneurs and marketing products are the subject of this study, on a global scale as well as on the Greek market.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Subject classification: New business enterprises
Νέες επιχειρήσεις
New business enterprises--Marketing
Νέες επιχειρήσεις--Μάρκετινγκ
Entrepreneurship--Greece
Επιχειρηματικότητα--Ελλάδα
Keywords: μάρκετινγκ;επιχειρηματικότητα;νεοφυείς επιχειρήσεις;καινοτόμος επιχειρηματικότητα;ελληνική αγορά;marketing;entrepreneurship;start-ups;innovative entrepreneurship;greek market
Description: Πτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης,2018 α.α 9471
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15270
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: New business enterprises
Νέες επιχειρήσεις
New business enterprises--Marketing
Νέες επιχειρήσεις--Μάρκετινγκ
Entrepreneurship--Greece
Επιχειρηματικότητα--Ελλάδα
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publication date: 2018-03-05
Bibliographic citation: Κωστοπούλου Β. (2018). Το επιχειρηματικό marketing στις startups (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες, και ειδικότερα μετά το 1990, οπότε και μια σειρά από ιστορικά γεγονότα, όπως η πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, η ένταξη της Κίνας στο καπιταλιστικό οικονομικό σύστημα και η δημιουργία του διαδικτύου, οδήγησε την επιχειρηματικότητα ως ένα κεντρικό ζήτημα των σύγχρονων κοινωνιών, στο οποίο πρωτοπόροι τέθηκαν επιχειρηματίες νεαρής ηλικίας, ακόμα και έφηβοι, σε αντίθεση με τη κλασική εικόνα του μεσήλικα και υπερήλικα επιτυχημένου επιχειρηματία- βιομήχανου. Η νέα αυτή κατάσταση φυσικά δεν ήταν και δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Η χρηματοδότηση, το μάρκετινγκ, το branding, η εκπαίδευση των νέων επιχειρηματιών καθώς και η διάθεση των προϊόντων στις αγορές, αποτελεί το θέμα της παρούσας μελέτης, σε παγκόσμια κλίμακα καθώς και στην ελληνική αγορά.
In recent decades, and in particular since 1990, when a series of historical events such as the fall of existing socialism, China's integration into the capitalist economic system, and the creation of the internet, entrepreneurship has been a central issue for modern societies, in which pioneers set young entrepreneurs, even teenagers, as opposed to the classic image of the middle-aged and elderly successful entrepreneur-industrialist. This new state of course was not and is not an easy step. Funding, marketing, branding, training young entrepreneurs and marketing products are the subject of this study, on a global scale as well as on the Greek market.
Advisor name: Κοκκίνης, Γεώργιος
Examining committee: Κοκκίνης, Γεώργιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publishing institution: teithe
Number of pages: 48 σ.
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15270
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.