Ο θεσμός της διαδικτυακής διαβούλευσης και ο αντίκτυπος της σε εκδοχές εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων – Η περίπτωση των νομοσχεδίων με τίτλο «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ» και «Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» (Master thesis)

Καμπουρόπουλος, Ιωάννης


The purpose of this work is to identify the key issues of the online consultation on education and what is the impact of the online consultation on educational reforms. The survey was qualitative and was done through the recording of data from two electronic consultations related to special education and with in-depth interviews. Evidence deriving from this research has shown that although there is a particular interest in digital consultation, this process needs several improvements due to some problems that have appeared, such as the misuse of the freedom of access into those discussions. A possible proposal would be to operate a digital platform where participation will be certified by the identity or similar documentation. There will also be moderation. Finally, there may be a report at the end of the process which will summarize the content of the consultation process and of the proposals made have been included in the legislation.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Subject classification: Education--Greece
Εκπαίδευση--Ελλάδα
Teachers--Selection and appointment--Greece
Εκπαιδευτικοί--Επιλογή και διορισμός--Ελλάδα
Educational change--Greece
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση--Ελλάδα
Special education
Ειδική αγωγή
Keywords: διαδικτυακή διαβούλευση;εκπαίδευση;εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;ψηφιακή πλατφόρμα;online consultation;education;educational reform;digital platform;διορισμός εκπαιδευτικών;appointment of teachers;νόμοι;laws
Description: Μεταπτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2018 α.α 9534
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15198
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15198
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.