Διερεύνηση των απόψεων, στάσεων, προτιμήσεων και συμπεριφορών των καταναλωτών για την αξιολόγηση της ατμόσφαιρας στα εστιατόρια McDonald’s, του Δήμου Θεσσαλονίκης. (Bachelor thesis)

Μπουκοτσού, Βασιλική/ Νιχωρλή, Νικολέτα


In this research, customers’ views and perceptions for McDonald’s restaurants are being analyzed. As it is mentioned, in the last few years it is observed a decrease in the number of McDonald’s restaurants in Greece. This research was conducted in order to find the weak points of McDonald’s restaurants as well as the way of their rectification. In order to accomplish the research, polls were used for the acquisition of primary data through the personal interview using a questionnaire. The simple random sampling method was used as sampling method among the residents of municipality of Thessaloniki. The total respondents were 280 people. Research’s findings showed that the majority of consumers have a negative opinion about McDonald’s quality and foods’ prices. However, positive answers and views in general are being depicted in sectors such as music, illumination, customers’ services and restaurants’ arrangement. In the end of the research, suggestions for responsible bodies are being made, as well as proposals for further studies and researches.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων – (πρώην) Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Subject classification: Καταναλωτές—Ελλάδα – Στάσεις
Consumers—Greece--Attitudes
Fast food restaurants--Greece
Keywords: McDonald's;Δειγματοληψία;Έρευνα;Ελλάδα
Description: Πτυχιακή εργασία –Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας –Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων-(πρώην) Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12418
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Καταναλωτές—Ελλάδα – Στάσεις
Consumers—Greece--Attitudes
Fast food restaurants--Greece
Submission Date: 2020-11-06T10:45:43Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων – (πρώην) Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publication date: 2016-07-07
Bibliographic citation: Μπουκοτσού,Β.(2016). Διερεύνηση των απόψεων, στάσεων, προτιμήσεων και συμπεριφορών των καταναλωτών για την αξιολόγηση της ατμόσφαιρας στα εστιατόρια McDonald’s, του Δήμου Θεσσαλονίκης. (Πτυχιακή εργασία).Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Στην έρευνα αυτή αναλύονται οι απόψεις και οι αντιλήψεις των καταναλωτών γύρω από την ατμόσφαιρα που επικρατεί στα εστιατόρια McDonald‘s. Όπως αναφέρεται, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μείωση του αριθμού των καταστημάτων McDonald‘s στην Ελλάδα. Η παρακάτω έρευνα πραγματοποιήθηκε με σκοπό τον εντοπισμό των αδύναμων σημείων των εστιατορίων και την βελτίωσή τους. Για να επιτευχθεί η έρευνα χρησιμοποιήθηκε ως μέθοδος συγκέντρωσής πρωτογενών στοιχείων, η δημοσκόπηση, με όργανο την προσωπική συνέντευξη μέσω του ερωτηματολογίου. Μέθοδος δειγματοληψίας που εφαρμόστηκε είναι η απλή τυχαία δειγματοληψία σε κατοίκους του δήμου Θεσσαλονίκης. Το δείγμα αποτελείται από 280 ερωτηθέντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών έχουν αρνητική αντίληψη σχετικά με την ποιότητα και τις τιμές των προϊόντων. Ωστόσο, οι ενότητες που αφορούν την μουσική, τον φωτισμό, την εξυπηρέτηση και τη διαρρύθμιση, παρουσιάζουν θετικές απαντήσεις. Στο τέλος της έρευνας δίνονται προτάσεις προς τους φορείς καθώς και προτάσεις προς μελλοντικές έρευνες.
In this research, customers’ views and perceptions for McDonald’s restaurants are being analyzed. As it is mentioned, in the last few years it is observed a decrease in the number of McDonald’s restaurants in Greece. This research was conducted in order to find the weak points of McDonald’s restaurants as well as the way of their rectification. In order to accomplish the research, polls were used for the acquisition of primary data through the personal interview using a questionnaire. The simple random sampling method was used as sampling method among the residents of municipality of Thessaloniki. The total respondents were 280 people. Research’s findings showed that the majority of consumers have a negative opinion about McDonald’s quality and foods’ prices. However, positive answers and views in general are being depicted in sectors such as music, illumination, customers’ services and restaurants’ arrangement. In the end of the research, suggestions for responsible bodies are being made, as well as proposals for further studies and researches.
Advisor name: Ασημακόπουλος , Κωνσταντίνος
Examining committee: Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων – (πρώην) Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publishing institution: teithe
Number of pages: 122
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mpoukotsou,Nixorli.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12418
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.