Σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτύπωση και ανάλυση των απόψεων των εκπαιδευτικών.» (Bachelor thesis)

Τσιτούρα, Ευσταθία


This paper deals with the investigation of the system of introduction to higher education and evaluation. The aim is to capture the views of teachers on the Greek educational system of admission to Tertiary Education, as well as the importance in terms of characteristics that teachers attribute as a factor affecting pupils' performance. In order to achieve the study's objectives, a broad review of the literature was carried out, while additional quantitative research was carried out through the distribution of questionnaires to a random sample of 90 teachers working in schools in the wider area of Lamia during the school year 2017- 2018. In conclusion, the researcher observed that teachers tend to recognize the inadequacy of the admission system in Higher Education and basically consider the ways of assessing students as adequate. However, they do not recognize to the same extent the importance of achieving pedagogical goals with the current educational process.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Μάρκετινγκ
Subject classification: Universities and colleges--Greece—Entrance requirements
Πανεπιστήμια και κολέγια - Ελλάδα - Απαιτήσεις εισόδου
Keywords: εκπαίδευση;σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;Πανελλαδικές Εξετάσεις;Education;Higher Education Entry System;Examinations
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Μάρκετινγκ,2017--9176
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12187
Table of contents: Πίνακας περιεχομένων Περίληψη 2 Abstract 3 Πρόλογος 4 Εισαγωγή 8 Κεφάλαιο 1. 13 Μελέτη του τρόπου εισαγωγής των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 13 1.1. Σύσταση ελληνικού κράτους – μικρασιατική καταστροφή – ορόσημο 13 1.1.1. 1830-1836 13 1.1.2. 1837-1924 14 1.1.3. 1924-1926 15 1.2. Πολεμική περίοδος: μεσοπόλεμος, β’ παγκόσμιος, εμφύλιος, μετεμφυλιακά χρόνια 18 1.2.1. 1927-1962 18 1.3. Τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα 22 1.3.1. 1980-1983 22 1.3.2. 1984-1998 24 1.4. Νέα Εκπαιδευτική Χιλιετία 24 1.4.1. 1999-2004 24 1.4.2. 2005-2009 26 1.4.3. 2010-2013 27 1.4.4. 2013-2015 28 1.4.5. 2016 – σήμερα 29 Κεφάλαιο 2ο – Αξιολόγηση 30 2.1. Έννοιες σχετικές με την αξιολόγηση 30 2.2. Μαθητική επίδοση 31 Κεφάλαιο 3ο – Μεθοδολογία της έρευνας 35 3.1. Σκοπός 35 3.2. Ερευνητικά ερωτήματα και υποθέσεις 36 3.3. Μέθοδος διεξαγωγής της έρευνας 41 3.4. Συμμετέχοντες 41 3.5. Εργαλεία συλλογής δεδομένων 42 Κεφάλαιο 4ο - Αναλύσεις ευρημάτων 45 4.1. Συμμετέχοντες και δημογραφικά στοιχεία 46 4.2. Σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 48 4.3. Σχέση της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ανίσωσης 52 4.4. Εκπαιδευτική διαδικασία εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 54 4.5. Μορφές εξετάσεων 59 4.6. Ανάλυση συσχετίσεων σε σχέση με τα δημογραφικά δεδομένα 64 4.7. Προς έναν αναλυτικό σχολιασμό των αποτελεσμάτων 92 Κεφάλαιο 5ο - Συμπεράσματα 94 Βιβλιογραφία 98
Appears in Collections:Κατεύθυνση Μαρκετινγκ

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12187
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.