Exploring the views, attitudes and behaviors of individuals, households of the agglomeration of Thessaloniki, aged 18 years and above during the period November 2014-January 2015, on the degree of participation in active ethical consumerism

Δελησταύρου, Αντωνία/ Τσαϊρίδης, Γεώργιος/ Αβραμίδης, Θέμης


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Ethical consumerism;Καταναλωτισμός;Πολεοδομικό συγκρότημα;Conurbation;Ηθικός καταναλωτισμός;Consumer behavior;Συμπεριφορά καταναλωτών;Consumer attitudes;Στάσεις καταναλωτών;Consumerism
Issue Date: 1-Dec-2015
Abstract: The purpose of this paper is to explore the opinions, attitudes and behaviors of people of the agglomeration of Thessaloniki, on ethical consumerism and providing rational information to the BEGREEN company marketing management to identify the signs that consumers are lacking in knowledge and to understand the problems they face in their active action regarding ethical consumption. Initially, reference is made to the purpose and objective of the research, then the positive occurs, negative and interactive ethical consumerism, like fair trade and social responsibility of companies. Then, given the methodology of investigation and the content of the questionnaire. Finally, given the conclusions which emerged from the study.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων, στάσεων και συμπεριφορών των ατόμων του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, σχετικά με τον ηθικό καταναλωτισμό και η παροχή ορθολογικής πληροφόρησης προς τη διοίκηση μάρκετινγκ της εταιρίας BEGREEN για να ταυτοποιήσει τα σημεία που οι καταναλωτές υστερούν σε γνώση και να κατανοήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ενεργή τους δράση, όσον αφορά την ηθική κατανάλωση. Αρχικά, γίνεται αναφορά στο σκοπό και στο στόχο της έρευνας, έπειτα, παρουσιάζεται ο θετικός, αρνητικός και διαλογικός ηθικός καταναλωτισμός, όπως και το δίκαιο εμπόριο και η κοινωνική ευθύνη που έχουν οι εταιρίες. Στη συνέχεια, δίνεται η μεθοδολογία της έρευνας και το περιεχόμενο του ερωτηματολόγιου. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από την έρευνα.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2015--αα6640
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5217
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avramidis_Tsairidis.pdf5.28 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5217
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.