Humor in advertising

Γκούνας, Αθανάσιος/ Γκαντουλούδη, Παναγιώτα


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Διαφήμιση;Χιούμορ στη διαφήμιση;Humor in advertising;Advertising
Issue Date: 2-Dec-2013
Abstract: In current thesis the positive impact of humor in advertisement is presented. It is also dedicated that the use of humor creates a pleasant environment for consumers. As a result, the good reviews of advertised product are boosted.
Σχεδόν όλες οι εταιρείες χρησιμοποιούν τη διαφήμιση για να προβάλλουν τα προϊόντα τους. Η δημιουργία θετικής εικόνας για το προϊόν είναι ένας σημαντικός στόχος της επιχείρησης. Μέσω των διαφημίσεων επιδιώκεται να τοποθετηθεί το προϊόν στο μυαλό του καταναλωτή. Ένας αποτελεσματικός τρόπος είναι η χρησιμοποίηση του χιούμορ στην διαφήμιση. Μέσω του χιούμορ εξασφαλίζεται τις περισσότερες φορές μία ευχάριστη ατμόσφαιρα για τους καταναλωτές ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τις θετικές κριτικές για το προϊόν.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης,2013--αα5228
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5163
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkadouloudi_Panagiota.ppt.pdf6.52 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5163
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.