Τα συστήματα Logistics, οι θαλάσσιες μεταφορές στην Ελλάδα και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: Μελέτη περίπτωσης των θαλάσσιων μεταφορών της εταιρίας «Ελληνικοί Λευκόλιθοι Α.Ε.»

Καργίδης, Θεόδωρος/ Μαρούκη, Δάφνη


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Λιμάνι Θεσσαλονίκης;Θαλάσσιες μεταφορές;Sea shipping;Logistics;Εφοδιαστική;Port of Thessaloniki (Greece)
Issue Date: 16-Apr-2008
Abstract: Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την καταγραφή των βασικών μεθόδων Logistics που εφαρμόζονται σήμερα από τις επιχειρήσεις, με επικέντρωση στο κομμάτι των συστημάτων αυτών που αφορούν στις θαλάσσιες μεταφορές και στον ρόλο του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την πραγματοποίηση τους Αρχικά επικεντρώνουμε την ανάλυσή μας στα στάδια των Logistics, όπου και διακρίνουμε μεταξύ του σχεδιασμού, του ελέγχου και της εκτέλεσης αυτών. Το τρίτο στάδιο (εκτέλεση) αναλύεται διεξοδικότερα στα επιμέρους στοιχεία του: αγορές, αποθήκευση, αποθέματα, μεταφορές και διανομή. Στο δεύτερο τμήμα της μελέτης η ανάλυση επικεντρώνεται στο στοιχείο της μεταφοράς, και ειδικότερα στο κομμάτι εκείνο που αναφέρεται στις θαλάσσιες μεταφορές. Ο αυξανόμενος ρόλος και η σημασία των εμπορευματικών μεταφορών και ειδικότερα των θαλάσσιων είναι φανερός μέσα από τη μελέτη των διαθέσιμων στατιστικών στοιχείων. Έτσι αναλύονται τα βασικότερα χαρακτηριστικά, όπως το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, οι τύποι των πλοίων που χρησιμοποιούνται και ο ρόλος των λιμένων. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον λιμένα της Θεσσαλονίκης και στα ιδιαίτερα προβλήματα και τις προοπτικές που παρουσιάζει. Το τρίτο και τελευταίο μέρος περιλαμβάνει την μελέτη περίπτωσης μία μεγάλης ελληνικής εταιρίας που πραγματοποιεί πλήθος θαλάσσιων μεταφορών, στην προσπάθεια να αποσαφηνίσουμε τα βασικά συμπεράσματα γύρω από τα συστήματα Logistics, τις θαλάσσιες μεταφορές και το ρόλο του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι ο χρόνος και η ποιότητα είναι τα βασικά συστατικά επιτυχίας των μοντέρνων συστημάτων Logistics. Σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές, οι υποδομές, η αποτελεσματικότητα και η συχνότητα δρομολογίων αποτελούν τα βασικά κριτήρια επιλογής μεταξύ των διαφόρων λιμανιών. Τέλος, σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απαιτούνται διαρθρωτικές αλλαγές στον τρόπο διοίκησης, στις υπηρεσίες που προσφέρονται, αλλά και ολοκλήρωση των έργων υποδομής προκειμένου να καταφέρει να αξιοποιηθεί η στρατηγική του θέση, με ταυτόχρονη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των εργαζομένων, ώστε να υπάρξει η απαραίτητη στήριξη του ανθρώπινου παράγοντα.
This project aims at recording the basic logistic methods that are used by businesses, today, and focuses on the part of logistics that concerns the sea shipping of goods examining at the same time the role of the harbor of Thessaloniki (Greece)to this. The last part of this project presents the case study of a big Greek logistics company in order to make clear the main conclusions about logistic systems, the shipment of goods and the importance of the harbor of Thessaloniki to the transportation procedure. The conclusions show that time and quality are the main success factors of modern logistic systems. As far as sea shipping is concerned, the infrastructure, the effectiveness and the frequency of the itineraries form the main criteria of selecting a harbor for the shipment of goods. As for the harbor of Thessaloniki, some structural changes should be done to the administration, the offered services, as well as to the completion of infrastructure engineering works in order for its strategic position to be exploited respectively and for its employees to be more satisfied.
Description: Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας -- Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2008, αα2500
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5124
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marouki_Dafni.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5124
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.