Online advertising [and] Political advertising

Γκούνας, Αθανάσιος/ Τζαμπαζίδου, Βασιλική


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Πολιτική διαφήμιση;Διαδυκτιακή διαφήμιση;Ηλεκτρονική διαφήμιση;Διαφήμιση;Ίντερνετ;Πολιτικό μάρκετινγκ
Issue Date: 21-Aug-2014
Abstract: Η πολιτική διαφήμιση που αποτελεί μέσο επηρεασμού της κοινής γνώμης, ενόψει μιας επικείμενης εκλογικής αναμέτρησης, έχει ως κύριο στόχο τη συσπείρωση του εκλογικού σώματος και την άσκηση πολιτικής επιρροής προκειμένου να κατευθύνει το εκλογικό σώμα. Ποικίλα είδη επικλήσεων και μηχανισμοί πειθούς επιστρατεύονται κατά τη διαδικασία δόμησης του περιεχομένου μιας διαφήμισης. Η πολιτική διαφήμιση αποτελεί ένα μίγμα πολιτικού μάρκετινγκ που εμφανίστηκε στα πρώτα της βήματα το 1952 στις Η.Π.Α , ενώ στην χώρα μας γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, με τα δύο μεγάλα κόμματα να μονοπωλούν τον ενδιαφέρον στο πολιτικό πεδίο, παρουσιάζοντας διαφημίσεις με έντονο το στοιχείο του αρνητισμού, καθώς έτσι θεωρήθηκε πως επιτυγχάνονταν η μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα. Βασικό στοιχείο της πολιτικής διαφήμισης αποτελεί ο λόγος που, σε συνδυασμό με την εικόνα, αποτελούν ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα το οποίο δύναται να επηρεάσει την εικόνα που έχει το εκλογικό σώμα, τόσο για τον κύριο και προβεβλημένο υποψήφιο, όσο και για ολόκληρο τον πολιτικό φορέα. Έχουν αναπτυχθεί πολλαπλά μοντέλα και τεχνικές προσέγγισης των ψηφοφόρων, τα οποία όμως εξαρτώνται άμεσα από τις συνθήκες του περιβάλλοντος και διαμορφώνονται βάσει της κυρίαρχης ιδέας πάνω στην οποία θα χτιστεί ολόκληρη η προεκλογική εκστρατεία. Πρέπει να επισημανθεί, πως η πολιτική διαφημιστική εκστρατεία αναφέρεται στο σύνολο των διαδικασιών προβολής ενός κόμματος και ως εκ τούτου μελετά τόσο την παραγωγή των διαφημιστικών σποτ, όσο την φυσική στάση ενός πολιτικού αρχηγού, την άρθρωση του πολιτικού του λόγου και εν τέλει όλα όσα εντάσσονται στην επιστήμη του πολιτικού μάρκετινγκ. Οι τεχνολογικές εξελίξεις όμως, δεν άφησαν ανεπηρέαστη τη δομή των πολιτικών διαφημίσεων καθώς εντεταγμένοι σε ένα σύγχρονο, δυναμικό και ανταγωνιστικό τεχνολογικό περιβάλλον, είναι σαφές πως καθορίζεται και διαμορφώνεται εκ νέου το παιχνίδι της πολιτικής προβολής. Καθοριστικό ρόλο ενέχουν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι σύγχρονες υπηρεσίες του διαδικτύου, ενώ οι πραγματοποιηθείσες αλλαγές αποτελούν μόνο την αρχή σε έναν τεχνολογικό κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2014 --αα5677
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5115
Item type: other
Submission Date: 2018-02-27T18:33:37Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tzabazidou_Vasiliki.ppt.pdf341.07 kBAdobe PDFView/Open
Tzabazidou_Vasiliki.pdf940.39 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5115
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.