Η διερεύνηση των στάσεων και των προτιμήσεων των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, όσον αφορά τη διαμονή τους σε ένα πράσινο ξενοδοχείο αλλά και την πρόθεσή τους για αρνητικό και διαλογικό ηθικό καταναλωτισμό, κατά τη χρονική περίοδο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012

Δελησταύρου, Αντωνία/ Αργυράκη, Βαλεντίνη/ Αντωνοπούλου, Ευσταθία


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Καταναλωτισμός;Ηθικός καταναλωτισμός;Πράσινα ξενοδοχεία;Βιώσιμα κτίρια;Ηθικά ξενοδοχεία
Issue Date: 20-Aug-2014
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία µε θέμα: Η διερεύνηση των στάσεων και των προτιμήσεων των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, όσον αφορά τη διαμονή τους σε ένα πράσινο ξενοδοχείο αλλά και την πρόθεσή τους για αρνητικό και διαλογικό ηθικό καταναλωτισμό, κατά τη χρονική περίοδο Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012. Αποτελεί έρευνα πεδίου (field research) ή έρευνα πρωτογενών στοιχείων και έχει πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012, µε τη µορφή δημοσκόπησης σε δείγμα 120 νοικοκυριών. Η μέθοδος η οποία ακολουθήθηκε είναι η δειγματοληψία κατά περιοχές σε ένα στάδιο (one-stage area sampling) σε νοικοκυριά της Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα PSPP. Σκοπός της έρευνας είναι η παροχή ορθολογικής πληροφόρησης στο τμήμα marketing του ξενοδοχείου Χ, το οποίο και μας ανέθεσε την έρευνα αυτή, για τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων έτσι ώστε να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις και ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση των στάσεων και των προτιμήσεων των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης σχετικά με τους παράγοντες που τους επηρεάζουν ώστε να επιλέξουν να μείνουν σε ένα πράσινο ξενοδοχείο. Καταγραφή του ποσοστού των ερωτώμενων που έχουν μείνει σε ένα πράσινο ξενοδοχείο. Καθώς και διερεύνηση της πρόθεσης για συμμετοχή σε μποϊκοτάζ αλυσίδων ξενοδοχείων και συμμετοχής ή και οργάνωσης ακτιβιστικών ενεργειών. Τα κύρια αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτώμενων πιστεύει ότι αν θα έμεναν σε ένα πράσινο ξενοδοχείο θα τους επέτρεπε να προστατεύουν το περιβάλλον και το θεωρούν εξαιρετικά σημαντικό. Καθώς επίσης, πιστεύουν ότι η διαμονή σε ένα πράσινο ξενοδοχείο είναι ακριβή και είναι ο κυριότερος παράγοντας που θα τους επηρεάσει στην απόφασή τους να μείνουν ή όχι σε ένα πράσινο ξενοδοχείο. Η στάση που κρατούν απέναντι στα πράσινα ξενοδοχεία είναι θετική. Οι περισσότεροι ερωτώμενοι έχουν πρόθεση να μείνουν σε ένα πράσινο ξενοδοχείο αλλά το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών δεν έχουν μείνει ποτέ σε κάποιο πράσινο ξενοδοχείο στο παρελθόν. Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλη προθυμία απ’ τους ερωτώμενους για αρνητικό και διαλογικό ηθικό καταναλωτισμό. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η θετική στάση των ερωτώμενων απέναντι στα πράσινα ξενοδοχεία επηρεάζει την πρόθεση διαμονής σε αυτά. Και τέλος, το γεγονός ότι η επιλογή της διαμονής σε πράσινο ξενοδοχείο εξαρτάται αποκλειστικά από τους ερωτώμενους επηρεάζει την πρόθεση διαμονής. Ως ερευνητική ομάδα προτείναμε τη δημιουργία μιας ενημερωτικής καμπάνιας για να γνωρίσουν οι καταναλωτές τα πράσινα ξενοδοχεία και κυρίως το ξενοδοχείο Χ.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2014--αα5658
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5109
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adonopoulou_Argiraki.pdf2.48 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5109
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.