The study of online hotel reputation systems and the use of this information in hotels

Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος/ Καβακοπούλου, Αναστασία


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Tourist industry;Μάρκετινγκ, Διαδικτυακό;Διαδικτυακό εμπόριο;Τουριστική βιομηχανία;Internet commerce;Marketing, Internet;Ίντερνετ;Internet
Issue Date: 11-Nov-2013
Abstract: The current paper attempts to describe the matter of electronic trade in relation to internet and how they contribute to improve the electronic tourism. The term of electronic trade is analyzed where modern trends on it have reported. The disadvantages and benefits also has referred, and its component categories, depending on the internet and the services that provided. And other branches on the internet, such as the electronic tourism have developed, along with the development of electronic commerce. Nowadays, it is very common to sell tourist products and services through the internet. For the purposes of this paper a statistical survey has conducted in hotels in cities of Italy, as previous investigations and showed that e-tourism is growing at a robust pace in recent years. The consumer – internet user trusts the tourist sites that provide information on their holidays because of visiting the places that investigated, recording positive or negative comments on the site itself and helping to subsequent users taking their decisions.
Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης του θέματος του ηλεκτρονικού εμπορίου σε συνάρτηση με το διαδίκτυο, και, το πώς αυτά τα δύο σκέλη βοηθούν στην αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τουρισμού. Γίνεται ανάλυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου αναφέρονται οι σύγχρονες τάσεις, τα μειονεκτήματα και τα οφέλη, καθώς και οι κατηγορίες που το απαρτίζουν, σε συνάρτηση με το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Παράλληλα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αναπτύχθηκαν και άλλοι κλάδοι στο διαδίκτυο, όπως, ο ηλεκτρονικός τουρισμός. Συνηθίζεται στις μέρες μας η αγορά ή πώληση τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Μέσω στατιστικής έρευνας που έγινε σε ξενοδοχεία στις πόλεις της Ιταλίας, αλλά και από προγενέστερες έρευνες, προέκυψε ότι ο ηλεκτρονικός τουρισμός αυξάνεται με έντονο ρυθμό τα τελευταία χρόνια, όπου ο καταναλωτής – χρήστης εμπιστεύεται τις τουριστικές ιστοσελίδες που παρέχουν πληροφορίες για τις διακοπές τους, καθώς επισκέπτεται τα μέρη που ερεύνησε, καταγράφοντας θετικά ή αρνητικά σχόλια στην ίδια την ιστοσελίδα, βοηθώντας έτσι τους επόμενους χρήστες στην λήψη αποφάσεων τους.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2013--αα5260
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5064
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kavakopoulou_Anastasia.pdf736.17 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5064
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.