Το χιούμορ στη διαφήμιση

Γκούνας, Αθανάσιος/ Ουρουμίδου, Ευτέρπη/ Καρακούλια, Χριστίνα


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Content analysis;Χιούμορ στη διαφήμιση;Advertising;Ανάλυση περιεχομένου;Διαφήμιση;Humor in advertising
Issue Date: 11-Jul-2013
Abstract: The current thesis presents the investigation of ratio of humor that is used in advertising. In addition, a recording and analysis of special characteristics of surveyed humorous advertisements in periodicals is noted. The thesis constitutes a fieldwork that uses the research method of content analysis.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα τη διερεύνηση του ποσοστού χρήσης του χιούμορ στη διαφήμιση, καθώς και την καταγραφή και ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των ερευνώμενων χιουμοριστικών διαφημίσεων στον περιοδικό τύπο. Η εργασία αποτελεί έρευνα πεδίου, η οποία πραγματοποιήθηκε με την ερευνητική μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης,2012--αα3374
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5058
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ouroumidou_Karakoulia.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5058
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.