Οι προτιμήσεις των κατοίκων του Δήμου Κιλκίς για τα προγράμματα των ραδιοφωνικών σταθμών και η διερεύνηση των απόψεών τους για τη δημιουργία τοπικού ιδιωτικού ραδιοφωνικού σταθμού

Τηλικίδου, Ειρήνη/ Σαρδελή, Ελισάβετ-Ειρήνη/ Τάτσιου, Ιωάννα


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Radio;Ραδιόφωνο;Radio shows;Ραδιοφωνικές παρουσιάσεις;Radio--Stations;Ραδιόφωνο--Σταθμοί
Issue Date: 1-Feb-2008
Abstract: Η έλλειψη ραδιοφωνικών σταθμών στο Δήμο του Κιλκίς και η νοσταλγία και αγάπη για το ραδιόφωνο είναι παράγοντες που ώθησαν τον κ. Θεόδωρο Αγγελίδη στην απόφαση ίδρυσης ραδιοφωνικού σταθμού με τοπική εμβέλεια. Θέλοντας να κερδίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του κοινού της πόλης, αποφάσισε να κάνει ένα σχεδιασμό ραδιοφωνικού προγράμματος βασισμένος στις προτιμήσεις των ακροατών του Δήμου Κιλκίς. Σκοπός της διεξαγωγής της παρούσας έρευνας είναι η συλλογή δεδομένων, δευτερογενών και πρωτογενών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν περισσότερο αξιόπιστη και αντικειμενική πληροφόρηση για τις γενικές τάσεις αλλά και τη στάση του πληθυσμού που μελετάται και αποτελεί το μελλοντικό κοινό του σταθμού. Μετά από ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, συλλέχθηκαν στοιχεία ώστε να δοθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για την εξέλιξη του ραδιοφώνου, το περιεχόμενο των προγραμμάτων, αλλά και τις προτιμήσεις των ακροατών στη χώρα μας. Συγκεκριμένα στην ανασκόπηση βιβλιογραφίας της παρούσας εργασίας παρατίθενται πληροφορίες σχετικές με: α) Την ιστορική διαδρομή του ραδιοφώνου στην Ελλάδα. Η σημασία της έγκειται στο ότι μπορεί να φανερώσει απροσδόκητες ομοιότητες με τη σύγχρονη πραγματικότητα ή ακόμη την προσδοκία. Οι εποχές υψηλής δημιουργικής, και εν γένει πολιτιστικής άνθησης του ραδιοφώνου, καλλιεργούν ενδεχομένως πρότυπα για το παρόν και το μέλλον. Για τον λόγο αυτόν, η γνώση του παρελθόντος μπορεί να μετουσιωθεί σε κίνητρο δημιουργίας, πηγή έμπνευσης. β) Το περιεχόμενο των ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Μέσα από τη μελέτη του ραδιοφωνικού περιεχομένου και τις αλλαγές που έγιναν από το 1987 έως και σήμερα, επιβεβαιώνεται η εξέλιξη της ελληνικής ραδιοφωνίας και οι τάσεις. Για την καλύτερη δυνατή προσέγγιση, με δεδομένη την πενία των πηγών, παρατίθεται έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει πρωτογενή στοιχεία μέσα από συνεντεύξεις με γνωστές προσωπικότητες του ραδιοφώνου. γ) Τις προτιμήσεις και τάσεις των ακροατών. Από στοιχεία ερευνών ακροαματικοτήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και στο σύνολο της χώρας, δίνονται πληροφορίες για τις ανάγκες των ακροατών και τις υπάρχουσες τάσεις. Στην έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκαν μόνο πληροφορίες από το κοινό της Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι οι ιδιωτικοί σταθμοί της Αθήνας δεν έχουν εθνική εμβέλεια και δεν ακούγονται από το κοινό του Κιλκίς. Αφού μελετήθηκαν τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα δευτερογενών στοιχείων, έγινε και μία πρωτογενής έρευνα στους κατοίκους του Δήμου Κιλκίς, με σκοπό τη σαφέστερη πληροφόρηση για το κοινό στο οποίο θα στοχεύσει ο νέος ραδιοφωνικός σταθμός. Μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου προσεγγίζεται το μελλοντικό κοινό και η μελέτη του προφίλ του, οι προτιμήσεις και οι τάσεις. Από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, προκύπτει το συμπέρασμα ότι το ραδιόφωνο αποτελεί ένα δυναμικό μέσο επικοινωνίας και το κοινό του συντίθεται από ένα μωσαϊκό ακροατών, με διαφορετικές προτιμήσεις. Το ραδιοφωνικό πρόγραμμά πρέπει να διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα της ημέρας, τις ηλικίες των ακροατών, τις ζώνες ακρόασης. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά τα στοιχεία, σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα-πρόταση προς τον επιχειρηματία που ανέθεσε την έρευνα. Ο νέος ιδιοκτήτης του σταθμού δεν θα πρέπει να επαναπαυτεί σε αυτό, αλλά διαρκώς να αναπροσδιορίζει τη γνώση του για το μέγεθος, τη σύνθεση και κυρίως για τον τρόπο που το κοινό ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του σταθμού, παραμένοντας έτσι ενεργός και ανταγωνιστικός.
The lack of radio stations in Municipality of Kilkis and the memories and love for radio are some of the factors that motivated Mr Theodoros Aggelidis to found a radio station of local range. Wanting to win as much as possible part of the audience of the city he decided to plan a radio program based on the preferences of the audience of Kilkis municipality. The aim of this research is the primary and secondary data collection, in order for the most trustworthy and objective possible information about the new trends as well as the population, that will form the future audience of the station studied here to be ensured. After a literature review there have been collected data that will give a total image for the radio evolution, the radio program content and the Greek audience preferences. Precisely, in the literature review of this research there is found information about: a) The historical course of radio in Greece. This is important because it reveals unexpected similarities to today's reality or even expectation. The times of high creative and cultural prosperity of the radio probably fosters models for the present and future; that's why the knowledge of the past can be transformed into a creation incentive, an inspiration cause. b) The content of radio programs. Through the study of radio content and the changes having been done since 1987 until today it the evolution of Greek broadcasting as well as the respective tendencies are confirmed . For the best possible approach of this matter and because of the very few sources available it is presented a research from the Institute of Audiovisual Mediums. This research contains primary data through interviews of famous personalities of the radio. c) The preferences of the audience. Information about the audience needs is given by rating reseaches conducted in Athens and Thessaloniki as well as in the rest of the country. In this research, information from the audience of Thessaloniki was used only, since the private radio stations of Athens do not broadcast on national range and therefore cannot be heard by the audience of Kilkis. After the study of the results acquired by the secondary data research, a primary data research was conducted to the Kilkis audience, so that a clearer view is gained for the audience to which the new radio station targets. Through an especially designed for this purpose questionnaire, the future audience, its profile study, preferences and trends are approached. From the research results that radio is a dynamic communication means and its audience is composed by a mosaic of listeners with different preferences. It is also deduced that the radio program should be vary according to the hour of the day, the audience age and the audition zones. Having in mind all the above a program-proposal was designed for the businessman that asked for the research. The new radio station owner, in order for him to be active and competitive, should not be content with that, but, constantly, update his knowledge about the size, the making up and mostly the way the audience responds to the radio station content.
Description: A questionnaire has been used for the conduct of this research.
Σκοπός της διεξαγωγής της παρούσας έρευνας είναι η συλλογή δεδομένων, δευτερογενών και πρωτογενών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν περισσότερο αξιόπιστη και αντικειμενική πληροφόρηση για τις γενικές τάσεις αλλά και τη στάση του πληθυσμού που μελετάται και αποτελεί το μελλοντικό κοινό του σταθμού.
Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο για την διεξαγωγή της έρευνας.
Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2007--αα3560
The goal of this research is the data collection - primary and secondary - in order for the most trustworthy and objective possible information about the new trends as well as the population, that will form the future audience of the station studied here to be ensured.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5014
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tatsiou_Sardeli.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5014
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.