ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ‘’Χ’’ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Τηλικίδου, Ειρήνη/ Γκίκα, Χριστίνα


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Fair trade;Καφές δίκαιου εμπορίου;Δίκαιο εμπόριο;Μάρκετινγκ;Εμπόριο;Fair trade coffee;Commerce;Marketing
Issue Date: 21-Jan-2008
Abstract: Η εργασία αυτή περιλαμβάνει μια ερευνητική πρόταση προς μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ Χ με θέμα «Διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς, των κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης άνω των 18 ετών, όσον αφορά τα προϊόντα δίκαιου εμπορίου και ειδικότερα τον καφέ δίκαιου εμπορίου». Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Χ ενδιαφέρεται να συμπεριλάβει στα προϊόντα που διαθέτει στα καταστήματά της και τον καφέ δίκαιου εμπορίου. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιείται με σκοπό την παροχή ορθολογικής πληροφόρησης στη Διοίκηση του Μάρκετινγκ της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Χ ώστε να λάβει αποφάσεις σχετικά με την τοποθέτηση ή όχι καφέ δίκαιου εμπορίου στα ράφια των καταστημάτων της. Η ερευνητική αυτή πρόταση περιλαμβάνει έρευνα δευτερογενών στοιχείων όπου παρατίθεται ανασκόπηση βιβλιογραφίας αναφορικά με το δίκαιο εμπόριο και ειδικότερα τον καφέ δίκαιου εμπορίου. Εν συνεχεία παρατίθεται πλήρης σχεδιασμός της έρευνας πρωτογενών στοιχείων. Ο πληθυσμός είναι οι κάτοικοι του Δήμου Θεσσαλονίκης άνω των 18 ετών, η προτεινόμενη μέθοδος δειγματοληψίας είναι η δειγματοληψία κατά περιοχές σε ένα στάδιο (Area Sampling), η προτεινόμενη μέθοδος συλλογής πρωτογενών στοιχείων είναι η δημοσκόπηση με προσωπική συνέντευξη με εργαλείο το ερωτηματολόγιο που παρατίθεται. Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί κατά τη χρονική περίοδο του Ιανουαρίου 2008. Θα γίνει προσπάθεια να ερμηνευθούν και να καταγραφούν οι στάσεις, οι απόψεις, ο βαθμός ενημέρωσης των κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης αναφορικά με το δίκαιο εμπόριο και τον καφέ δίκαιου εμπορίου, συγκεκριμένα, και επιπλέον το ποσοστό του δείγματος που είναι διατεθειμένο να αγοράσει καφέ δίκαιου εμπορίου στο μέλλον. Η επεξεργασία των στοιχείων που θα προκύψουν από την έρευνα μάρκετινγκ θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Οι προτεινόμενες στατιστικές τεχνικές είναι το τέστ x², το τέστ Kruskal Wallis, η ανάλυση συσχέτισης του Pearson και η στατιστική τεχνική της «μονοδρομικής» ανάλυσης διακύμανσης, από τις οποίες θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα για τη στάση των κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης τα οποία θα βοηθήσουν την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Χ να λάβει τις σωστές αποφάσεις για αυτήν.
This project includes a research proposal to an "X" supermarket chain on the following subject: "Research on consuming behavior of residents, over the age of 18, of the Municipality of Thessaloniki (Greece), as far as the fair trade products and particularly the fair trade coffee is concerned". This supermarket chain is interested in including the fair trade coffee in its products. The present research is realized in order to provide rational information to the "X" supermarket chain Marketing Administration, so that the latter decides about placing or not the fair trade coffee to its shelves. This research proposal includes a secondary element research along with a literature review regarding fair trade and especially fair trade coffee. A complete planning of the primary element research follows. The population is Thessaloniki's residents over the age of 18 years old, the proposed sampling method is "Area Sampling" and the proposed primary element collection method is poll accompanied with a personal interview using questionnaire as its tool. The research is supposed to be conducted on January of 2008. It is attempted to interpret and record the attitudes, the opinions and the familiarization of Thessaloniki residents regarding fair trade and mostly fair trade coffee. The sample percentage that is willing to buy fair trade coffee in the future is also examined. The statistical package "SPSS" (Statistical Package for the Social Sciences) will be used for the elaboration of the results extracted from the marketing research. The proposed statistical techniques are: test x2, Kruskal Wallis' test, Pearson's cross-correlation analysis and the statistical technique of "simplex" fluctuation analysis, from which useful conclusions will arise about the resident's position on this matter. The research conclusions will help the "X" super market chain take the right decisions for its benefit.
Description: Η έρευνα έγινε μέσω ερωτηματολογίου.
In this research a questionnaire is used as a means to extract results.
Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας -- Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2007, αα 3592
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4716
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkika_Christina.pdf603.1 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4716
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.