Μη Αγοραστικές Οικολογικές Συμπεριφορές

Δελησταύρου, Αντωνία/ Τηλικίδου, Ειρήνη/ Delistavrou, Antonia/ Tilikidou, Irene


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Καταναλωτές;Non purchasing behaviors;Ecological behavior;Customers;Οικολογικές συμπεριφορές;Μη αγοραστικές συμπεριφορές
Issue Date: 20-May-2005
Publisher: ΑΤΕΙ-Θ
Citation: Τηλικίδου, Ε. και Δελησταύρου, Α. Μη Αγοραστικές Οικολογικές Συμπεριφορές. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: ‘Νέες Τεχνολογίες & Marketing’. Ιεράπετρα. 19-22 Μαϊ. 2005. Ιεράπετρα. ΤΕΙ Κρήτης. 2005. 17-23.
Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: ‘Νέες Τεχνολογίες & Marketing’, Ιεράπετρα, 2005,
Abstract: Presents the examination of the non-purchasing ecological behaviors and their influencing factors. The classical statistical data processing indicated that consumers who enhance recycling, pro-environmental post-purchase behavior and pro-environmental activities are highly educated people. Among them, those who are mostly involved in recycling and the non-energetic, rather traditional activities are mostly influenced by their positive attitudes towards recycling as well as by their social responsibility. Those who adopt more energetic, more active behaviors are mostly influenced by their beliefs that they hold power over politicians and politics. It was also found that those who are engaged in one type of the non-purchasing pro-environmental behavior are more likely to engage in another type as well.
Στην ανακοίνωση αυτή παρουσιάζεται η εξέταση των μη αγοραστικών οικολογικών συμπεριφορών και επιλεγμένων παραγόντων που επηρεάζουν τους καταναλωτές ώστε να τις υιοθετούνται. Η επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας με τα εργαλεία της κλασικής στατιστικής έδειξε ότι οι καταναλωτές που περισσότερο εμπλέκονται στην ανακύκλωση, στην οικολογική μετα-αγοραστική συμπεριφορά και στις οικολογικές ενέργειες είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Η ταξινόμηση έδειξε ότι το τμήμα των καταναλωτών πού ανακυκλώνει και υιοθετεί μη ενεργητικές, παραδοσιακές συμπεριφορές που προστατεύουν το περιβάλλον επηρεάζεται κυρίως από θετικές στάσεις – απόψεις προς την ανακύκλωση και από αξίες κοινωνικής υπευθυνότητας. Το άλλο τμήμα των καταναλωτών που υιοθετεί περισσότερο ενεργητικές, ‘ακτιβιστικές’ συμπεριφορές αποτελείται από όσους πιστεύουν ισχυρά ότι κατέχουν δύναμη επηρεασμού των πολιτικών προσώπων και της πολιτικής ζωής γενικότερα. Από τις σχέσεις αλληλεξάρτησης μεταξύ των μεταβλητών προκύπτει επίσης, ότι όσοι υιοθετούν ένα τύπο οικολογικής συμπεριφοράς είναι περισσότερο πιθανόν να υιοθετούν και τους άλλους δυο τύπους των μη αγοραστικών οικολογικών συμπεριφορών.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4497
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Delistaurou_Tilikidou_Non_Ecological_Purchasing.pdf150.06 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4497
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.