Δημιουργώντας STEAM Εμπειρίες στην τάξη των Αγγλικών (Master thesis)

Καρζή, Ιωάννα


This paper explores the potential outcomes and challenges of integrating STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) activities into English as a Foreign Language (EFL) teaching. The aim is to explore how the integration of STEM activities can improve language learning outcomes and enhance student engagement and motivation in English language classrooms. The research examines existing research, pedagogical approaches and practical strategies for implementing STEM activities in EFL contexts. In addition, it explores the impact of such a method on A2+ students' language development, critical thinking skills and overall learning experience. The findings of this study contribute to the growing body of knowledge about innovative teaching practices in English language education.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Keywords: STEM;STEAM;EFL;ξένη γλώσσα;βιωματική μάθηση,;συνεργατική μάθηση
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2024 (α/α 14144)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16756
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2024-07-15T13:05:40Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Publication date: 2024-03-08
Bibliographic citation: Καρζή, Ι. (2024). Δημιουργώντας STEAM Εμπειρίες στην τάξη των Αγγλικών (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ.
Abstract: Αυτή η διπλωματική εργασία διερευνά τα πιθανά οφέλη και τις προκλήσεις της ενσωμάτωσης των δραστηριοτήτων STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) στη διδασκαλία των Αγγλικών ως Ξένης Γλώσσας (EFL). Ο στόχος είναι να διερευνηθεί πώς η ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων STEM μπορεί να βελτιώσει τα αποτελέσματα εκμάθησης γλωσσών και να ενισχύσει τη δέσμευση και τα κίνητρα των μαθητών στις τάξεις της Αγγλικής Γλώσσας. Η έρευνα εξετάζει την υπάρχουσα έρευνα, παιδαγωγικές προσεγγίσεις και πρακτικές στρατηγικές για την εφαρμογή δραστηριοτήτων STEM σε πλαίσια EFL. Επιπλέον, διερευνά τον αντίκτυπο μιας τέτοιας μεθόδου στη γλωσσική εξέλιξη των μαθητών επιπέδου Α2+, στις δεξιότητες κριτικής σκέψης και στη συνολική μαθησιακή εμπειρία. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης συμβάλλουν στον αυξανόμενο όγκο γνώσεων σχετικά με τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στην εκπαίδευση της Αγγλικής Γλώσσας.
This paper explores the potential outcomes and challenges of integrating STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) activities into English as a Foreign Language (EFL) teaching. The aim is to explore how the integration of STEM activities can improve language learning outcomes and enhance student engagement and motivation in English language classrooms. The research examines existing research, pedagogical approaches and practical strategies for implementing STEM activities in EFL contexts. In addition, it explores the impact of such a method on A2+ students' language development, critical thinking skills and overall learning experience. The findings of this study contribute to the growing body of knowledge about innovative teaching practices in English language education.
Advisor name: Στεργιόπουλος, Φώτιος
Examining committee: Στεργιόπουλος, Φώτιος
Publishing department/division: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Publishing institution: ihu
Number of pages: 154 σελ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΖΗ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.docxΜεταπτυχιακή εργασία 23.35 MBMicrosoft Word XMLView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16756
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.