Η ελληνική βιομηχανία ζάχαρης στην παγκόσμια αγορά και ο ανταγωνισμός με τα υποκατάστατα προϊόντα (Bachelor thesis)

Τζίλντα, Κούλα


Με την παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα της Ελληνικής Βιομηχανία Ζάχαρης Α.Ε., μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον Ελληνικό χώρο από το 1960 σε σχέση με τα υποκατάστατα προϊόντα της ζάχαρης στην αγορά. Παρουσιάσαμε τις θεωρίες για την διαδικασία της παραγωγής, και τις στρατηγικές της, αλλά και τις αιτίες που την προκαλούν καθώς και την αλλαγή της κουλτούρας. Όσον αφορά την μεθοδολογική μας προσέγγιση, αρχικά προβήκαμε σε δευτερογενή έρευνα σε εσωτερικές πηγές από την εταιρεία αλλά και σε εξωτερικές πηγές από τη βιβλιογραφία. Κατόπιν διενεργήσαμε πρωτογενή έρευνα μέσα από την δημιουργία ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα, όπως ότι η ΕΒΖ αναγκάζεται να προσαρμοστεί εκ των υστέρων στις αλλαγές που συμβαίνουν στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο εξωτερικό της περιβάλλον καθώς η συμπεριφορά του καταναλωτή αλλάζει με τις εξελίξεις και αναζητεί καινούργια προϊόντα .Έτσι, κατά κανόνα στην ΕΒΖ μια αλλαγή δεν αποφασίζεται προληπτικά, αλλά αφού προκύψει ένα πρόβλημα. Μικρές αλλαγές μπορούν να ξεκινήσουν από κάθε κατεύθυνση, όμως για τις μεγάλες, διαρθρωτικές αλλαγές που χρειάζεται η εταιρεία, οι εκάστοτε Διοικήσεις της αποτελούν τροχοπέδη. Όσον αφορά στο σύστημα που ακολουθεί η ΕΒΖ για την υλοποίηση μιας αλλαγής, αυτό καταγράφει πλήρως και με λεπτομερή και σαφή τρόπο τις απαιτούμενες διαδικασίες και τη σύνδεσή τους με τις αντίστοιχες δαπάνες. Οι απαιτήσεις αλλάζουν και η βιομηχανία της ζάχαρης καλείτε να ανταπεξέλθει σε αυτό το νέο κύμα αλλαγής , δηλαδή στα υποκατάστατα προϊόντα της . Η αξία της ζάχαρης είναι σταθερή αλλά θα πρέπει να έχει δεύτερο πλάνο σε περίπτωση πτώσης της ώστε να μείνει η κυρίαρχη επιλογή Τελικά, η εταιρεία χρειάζεται συγκεκριμένες, δραστικές αλλαγές στην οργανωτική δομή και τα συστήματά της.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Keywords: ΕΒΖ(Ελληνική βιομηχανία ζάχαρης);Παγκόσμια αγορά;Υποκατάστατα προϊόντα;Ανταγωνισμός;Στέβια;Ελλάδα
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού, 2020 (11949)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15626
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Publication date: 2020-06-29
Bibliographic citation: Τζίλντα, Κ. (2020). Η ελληνική βιομηχανία ζάχαρης στην παγκόσμια αγορά και ο ανταγωνισμός με τα υποκατάστατα προϊόντα
Abstract: Με την παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα της Ελληνικής Βιομηχανία Ζάχαρης Α.Ε., μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον Ελληνικό χώρο από το 1960 σε σχέση με τα υποκατάστατα προϊόντα της ζάχαρης στην αγορά. Παρουσιάσαμε τις θεωρίες για την διαδικασία της παραγωγής, και τις στρατηγικές της, αλλά και τις αιτίες που την προκαλούν καθώς και την αλλαγή της κουλτούρας. Όσον αφορά την μεθοδολογική μας προσέγγιση, αρχικά προβήκαμε σε δευτερογενή έρευνα σε εσωτερικές πηγές από την εταιρεία αλλά και σε εξωτερικές πηγές από τη βιβλιογραφία. Κατόπιν διενεργήσαμε πρωτογενή έρευνα μέσα από την δημιουργία ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα, όπως ότι η ΕΒΖ αναγκάζεται να προσαρμοστεί εκ των υστέρων στις αλλαγές που συμβαίνουν στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο εξωτερικό της περιβάλλον καθώς η συμπεριφορά του καταναλωτή αλλάζει με τις εξελίξεις και αναζητεί καινούργια προϊόντα .Έτσι, κατά κανόνα στην ΕΒΖ μια αλλαγή δεν αποφασίζεται προληπτικά, αλλά αφού προκύψει ένα πρόβλημα. Μικρές αλλαγές μπορούν να ξεκινήσουν από κάθε κατεύθυνση, όμως για τις μεγάλες, διαρθρωτικές αλλαγές που χρειάζεται η εταιρεία, οι εκάστοτε Διοικήσεις της αποτελούν τροχοπέδη. Όσον αφορά στο σύστημα που ακολουθεί η ΕΒΖ για την υλοποίηση μιας αλλαγής, αυτό καταγράφει πλήρως και με λεπτομερή και σαφή τρόπο τις απαιτούμενες διαδικασίες και τη σύνδεσή τους με τις αντίστοιχες δαπάνες. Οι απαιτήσεις αλλάζουν και η βιομηχανία της ζάχαρης καλείτε να ανταπεξέλθει σε αυτό το νέο κύμα αλλαγής , δηλαδή στα υποκατάστατα προϊόντα της . Η αξία της ζάχαρης είναι σταθερή αλλά θα πρέπει να έχει δεύτερο πλάνο σε περίπτωση πτώσης της ώστε να μείνει η κυρίαρχη επιλογή Τελικά, η εταιρεία χρειάζεται συγκεκριμένες, δραστικές αλλαγές στην οργανωτική δομή και τα συστήματά της.
Advisor name: Κοκκίνης, Γεώργιος
Examining committee: Κοκκίνης, Γεώργιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: 104 σελ.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15626
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.