Διοίκηση εκπαιδευτικών οργανισμών στον τομέα της μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης. Η περίπτωση των ΔΙΕΚ (Master thesis)

Μυλοχαράκτη, Εριφύλη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜυλοχαράκτη, Εριφύληel
dc.date.accessioned2022-09-17T21:39:59Z-
dc.date.available2022-09-17T21:39:59Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15337-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 α.α 10818el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectεκπαιδευτικοί οργανισμοίel
dc.subjectΔημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισηςel
dc.subjectΔΙΕΚel
dc.subjectτεχνική εκπαίδευσηel
dc.subjectμεταδευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjecteducational organizationsen
dc.subjectPublic Vocational Training Institutesen
dc.subjecttechnical educationen
dc.subjectpostsecondary educationen
dc.titleΔιοίκηση εκπαιδευτικών οργανισμών στον τομέα της μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης. Η περίπτωση των ΔΙΕΚel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationVocational educationen
heal.classificationΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
heal.classificationTechnical educationen
heal.classificationΤεχνική εκπαίδευσηel
heal.classificationPostsecondary educationen
heal.classificationΜεταδευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
heal.classificationSchool management and organisationen
heal.classificationΔιοίκηση και οργάνωση σχολείουel
heal.identifier.secondary10818-
heal.dateAvailable2022-09-17T21:40:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-03-02-
heal.bibliographicCitationΜυλοχαράκτη Ε. (2019). Διοίκηση εκπαιδευτικών οργανισμών στον τομέα της μεταδευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης. Η περίπτωση των ΔΙΕΚ (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια συνεχώς αυξάνονται οι εκπαιδευτικοί που αναρωτώνται για τα εφόδια τα οποία θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τον επιτυχημένο διευθυντή μιας σχολικής μονάδας. Οι απαιτήσεις αυτές αυξάνονται σε δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στα ΔΙΕΚ, τα οποία δεν αποτελούν τυπικές σχολικές μονάδες. Το διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό τους εναλλάσεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ παράλληλα οι καταρτιζόμενοι είναι ενήλικες και απαιτούν διαφορετική αντιμετώπιση. Οι παραπάνω δομές αποτελούν άτυπη μορφή εκπαίδευσης, γεγονός που διευρύνει τις απαιτήσεις από τον εκάστοτε σχολικό ηγέτη. Στην παρούσα εργασία, γίνεται αναφορά στα προσόντα καθώς και στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών, υποδιευθυντών και διοικητικού προσωπικού των ΔΙΕΚ καθώς και σε όλες τις λειτουργίες οργάνωσης και προγραμματισμού τους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αντίστοιχα στοιχεία σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα και πιο συγκεκριμένα της Γαλλίας, της Γερμανίας και των Η.Π.Α, με σκοπό να γίνει σύγκριση και να διαπιστωθεί σε ποια βαθμίδα θα πρέπει τα ΔΙΕΚ να ανήκουν. Ο σύντομος κύκλος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης φαίνεται να είναι το επικρατέστερο επίπεδο στο οποίο θα ήταν καλό να ενταχθούν, με διετές πρόγραμμα σπουδών και με δυνατότητα συνέχισης των καταρτιζομένων στο πανεπιστήμιο, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αυτό θα έλυνε χρόνια προβλήματα στη διοίκησή τους, καθώς σύμφωνα με την έρευνα που έλαβε χώρα στην συγκεκριμένη εργασία, εκτός από ένα μεταπτυχιακό στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων ή στην εκπαιδευτική ηγεσία, απαιτείται η πιστοποίηση στην εκπαίδευση ενηλίκων και φυσικά η διοικητική και εκπαιδευτική εμπειρία στη συγκεκριμένη βαθμίδα (ΔΙΕΚ). Επομένως σημερινοί διευθυντές, που προέρχονται κυρίως από την Α΄ Βάθμια και Β΄ Βάθμια Εκπαίδευση, θα πρέπει να εφοδιαστούν με τα παραπάνω πρόσθετα προσόντα και όλα όσα αυτά περιλαμβάνουν, προκειμένου να τεθούν ικανοί να διεκδικήσουν διευθυντικές θέσεις στα ΔΙΕΚ.el
heal.abstractIn our days, we have an increasing number of teachers who are looking for answers about the qualifications that the successful director of a school unit should have. These requirements are more demanding in post-secondary education structures, and specifically in Public Vocational Training Institutes (PVTIs), which are not typical school units. Their administrative and educational staff is subject to changes at regular periods and as trainees are adults, they require different behavior. These units are considered an informal form of education, a fact that expands the demands of school leaders. In this study, references were made to basic procedures and qualifications for the selection of directors, deputy directors and administrative staff of the PVTIs, as well as to all the organizing and programming functions of the latter. Then, other educational systems were presented (France, Germany and the United States), in order to compare and clarify in which level PVTI should belong. The short cycle of tertiary education seems to be the most suitable level for their introduction, with a two-year curriculum and the choice of an educational continuation of the trainees at university, under specific conditions. This would solve chronic problems in PVTIs management. According to the research that has taken place in this study, besides a master in administration of education units or in the educational leadership, certification in adult education is required. Of course, administrative and educational experience at the PVTI level is also necessary. Consequently, current directors coming mainly from First and Secondary Educational Levels should be provided with the above additional qualifications and their extensions, in order to be able to claim managerial positions in the PVTI.en
heal.advisorNameΑβδημιώτης, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΑβδημιώτης, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages162 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mylocharakti.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15337
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.