Διαχείριση κρίσεων στον τουρισμό και οι βέλτιστες πρακτικές για την αντιμετώπισή τους (Bachelor thesis)

Τσιμπούρας, Χρήστος/ Αλεξιάδης, Θεόδωρος


The purpose of this paper is to highlight a very important and topical issue of crisis management. First, the concept of crisis, the types of crises and the life cycle of the crisis are analyzed, that there are applicable regardless of the spread of the crisis sector. Regarding crisis management, analyzed the general model of crisis management as well as the ten steps for communication crisis. Then, the concept of risk analyzed, as an important part of the crisis and the risk management strategies. Moreover, the emphasis is in the media, particularly the Internet and social media, as catalytic agents in crisis management. Finally, after analyzing the issues of tourism to economic development, the impact of tourism development and tourism in Greece, analyzed the issue of crisis management in tourism. Essentially, therefore, the issue of crisis management in tourism is no different to other sectors, but the specificity of the vulnerability of the tourism product and the image.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Subject classification: Crisis management
Διαχείριση κρίσεων
Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Keywords: διαχείριση κρίσεων;κρίση;τουρισμός;στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου;τουριστική ανάπτυξη;crisis management;crisis;tourism;risk management strategies;tourism development
Description: Πτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης,2018 α.α 9459
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15282
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Crisis management
Διαχείριση κρίσεων
Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publication date: 2018-03-02
Bibliographic citation: Τσιμπούρας Χ., Αλεξιάδης Θ. (2018). Διαχείριση κρίσεων στον τουρισμό και οι βέλτιστες πρακτικές για την αντιμετώπισή τους (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη ενός πολύ σημαντικού και επίκαιρου θέματος, της διαχείρισης κρίσεων. Αρχικά, αναλύονται η έννοια της κρίσης, οι τύποι των κρίσεων και τα στάδια αυτών καθώς επίσης και ο κύκλος ζωής της κρίσης, που υπάρχουν και εφαρμόζονται ανεξάρτητα από τον κλάδο εξάπλωσης της κρίσης. Ως προς την διαχείριση των κρίσεων, αναλύεται το γενικό μοντέλο διαχείρισης κρίσεων καθώς και τα δέκα βήματα για την επικοινωνία των κρίσεων. Στην συνέχεια, αναπτύσσεται η έννοια του κινδύνου, αφού αποτελεί σημαντικό κομμάτι των κρίσεων καθώς και οι στρατηγικές διαχείρισης του κινδύνου. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, και ειδικότερα το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως καταλυτικοί παράγοντες στην διαχείριση των κρίσεων. Τέλος, αφού αναλυθούν τα θέματα του τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη, οι επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης και ο τουρισμός στην Ελλάδα, αναλύεται το θέμα της διαχείρισης κρίσεων στον τουρισμό. Ουσιαστικά λοιπόν, το θέμα της διαχείρισης κρίσεων στον τουρισμό δεν είναι διαφορετικό σε άλλους κλάδους, αλλά έχει την ιδιαιτερότητα της ευπάθειας του τουριστικού προϊόντος και της εικόνας.
The purpose of this paper is to highlight a very important and topical issue of crisis management. First, the concept of crisis, the types of crises and the life cycle of the crisis are analyzed, that there are applicable regardless of the spread of the crisis sector. Regarding crisis management, analyzed the general model of crisis management as well as the ten steps for communication crisis. Then, the concept of risk analyzed, as an important part of the crisis and the risk management strategies. Moreover, the emphasis is in the media, particularly the Internet and social media, as catalytic agents in crisis management. Finally, after analyzing the issues of tourism to economic development, the impact of tourism development and tourism in Greece, analyzed the issue of crisis management in tourism. Essentially, therefore, the issue of crisis management in tourism is no different to other sectors, but the specificity of the vulnerability of the tourism product and the image.
Advisor name: Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος
Examining committee: Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων-πρώην Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Publishing institution: teithe
Number of pages: 40 σ.
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15282
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.