Υπηρεσίες που προσφέρουν οι αεροπορικές συμμαχίες-Μελέτη περίπτωσης της Star Alliance (Bachelor thesis)

Μπακάλη, Ευγενία/ Μαχσμά, Αλιόνα


The present dissertation is being realized in the framework of the Bachelor Degree of Tourism and Hospitality Management. The aim of this study is to initially examine the concept of airline alliances, the mention of the largest airline alliances as well as the analysis of Star Alliance. This analysis will be held under the scope of the ancillary services, with the final objective to extract some conclusions about the policy of the airline-members and the variety of the services provided. In detail, as in every scientific approach of an issue, there will be the necessary definitions so as to better understand the topic, since air transport constitute an incredibly vast and complex industry. Later on, there will be a listing of the three largest airline alliances that exist in the world (Star Alliance, Skyteam & Oneworld). This analysis will be about the evolution of the function of the alliances throughout its path and its members, both current and founding ones. Next, while moving to the major issue of this project there must be a mention about Marketing, since the following ancillary services are strategic Marketing tools. In the second part there will be a list of the airline – members of Star Alliance as well as the ancillary services offered while also providing data proving the profit of each service in the under question airline. Finally, there is a conclusion and a categorization of the information provided above.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Subject classification: Αεροπορικές εταιρείες
Airlines
Στατηγικές συμμαχίες (Επιχείρηση)
Strategic alliances (Business)
Keywords: Star alliance;συμπληρωματικές υπηρεσίες;ancillary services;αεροπορική συμμαχία;airline alliances;επικουρικές υπηρεσίες;ancillaries services;profit;Έσοδα
Description: Πτυχιακή εργασία
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14951
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Αεροπορικές εταιρείες
Airlines
Στατηγικές συμμαχίες (Επιχείρηση)
Strategic alliances (Business)
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publication date: 2019-05-22
Bibliographic citation: Μπακάλη, Ε. (2019) Υπηρεσίες που προσφέρουν οι αεροπορικές συμμαχίες - Μελέτη περίπτωσης της Star Alliance. (Πτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Μαχσμά, Α. (2019) Υπηρεσίες που προσφέρουν οι αεροπορικές συμμαχίες - Μελέτη περίπτωσης της Star Alliance. (Πτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονείται στο πλαίσιο του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων. Στόχος αποτελεί η αρχική εξέταση την έννοιας των αεροπορικών συμμαχικών, η αναφορά των μεγαλύτερων αεροπορικών συμμαχιών στον κόσμο και η ανάλυση της Star Alliance. Η ανάλυση αυτή θα υλοποιηθεί υπό το πρίσμα των παρεπόμενων (ή επικουρικών ή συμπληρωματικών) υπηρεσιών με τελικό σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πολιτική αυτών των αεροπορικών εταιριών και την ποικιλία που προσφέρουν σε τέτοιου είδους υπηρεσίες. Πιο αναλυτικά, όπως σε κάθε επιστημονική αντιμετώπιση οποιουδήποτε θέματος, θα υπάρξουν οι απαραίτητοι ορισμοί για την καλύτερη κατανόηση του ζητήματος, καθώς οι αερομεταφορές αποτελούν μία σύνθετη και εξαιρετικά ευρεία βιομηχανία. Στη συνέχεια, θα γίνει καταγραφή των τριών μεγαλύτερων αεροπορικών συμμαχιών που υπάρχουν παγκοσμίως (Star Alliance, Skyteam και Oneworld). Η εν λόγω ανάλυση θα αφορά την εξέλιξη στα έτη λειτουργίας της κάθε συμμαχίας, τα μέλη που την απαρτίζουν στις μέρες μας και τα μέλη τα οποία την ίδρυσαν εξ αρχής. Στη συνέχεια, περνώντας στο πλέον ουσιώδες ζήτημα της εργασίας πρέπει να γίνει μία αναφορά στο Μάρκετινγκ, καθώς οι παρεπόμενες υπηρεσίες αποτελούν εργαλεία στρατηγικού Μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, στο Β’ μέρος θα γίνει καταγραφή των αεροπορικών εταιριών της Star Alliance και των επικουρικών υπηρεσιών που προσφέρουν ενώ παράλληλα θα αναφέρονται στατιστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν την κερδοφορία του εκάστοτε εργαλείου στην εκάστοτε αεροπορική- μέλος. Τέλος, πραγματοποιείται η εξαγωγή συμπερασμάτων καθώς και ομαδοποίηση των παρατηρήσεων.
The present dissertation is being realized in the framework of the Bachelor Degree of Tourism and Hospitality Management. The aim of this study is to initially examine the concept of airline alliances, the mention of the largest airline alliances as well as the analysis of Star Alliance. This analysis will be held under the scope of the ancillary services, with the final objective to extract some conclusions about the policy of the airline-members and the variety of the services provided. In detail, as in every scientific approach of an issue, there will be the necessary definitions so as to better understand the topic, since air transport constitute an incredibly vast and complex industry. Later on, there will be a listing of the three largest airline alliances that exist in the world (Star Alliance, Skyteam & Oneworld). This analysis will be about the evolution of the function of the alliances throughout its path and its members, both current and founding ones. Next, while moving to the major issue of this project there must be a mention about Marketing, since the following ancillary services are strategic Marketing tools. In the second part there will be a list of the airline – members of Star Alliance as well as the ancillary services offered while also providing data proving the profit of each service in the under question airline. Finally, there is a conclusion and a categorization of the information provided above.
Advisor name: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Examining committee: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: 100
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MPAKALI-MAXSMA.pdf3.58 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14951
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.