Μαθητική αδιαφορία πως επιδρά στο έργο των εκπαιδευτικών (Master thesis)

Σαλταφερίδης, Λουκάς


Η ερευνητική εργασία που ακολουθεί φιλοδοξεί να φέρει φως στις συνέπειες που έχει το φαινόμενο της αδιαφορίας των μαθητών στην εργασία των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Φαινόμενο πολύπλευρο , πολύπλοκο και πολύ σημαντικό ,η μαθητική αδιαφορία είναι προϊόν της αλληλεπίδρασης τριών παραγόντων : των μαθητών , του σχολείου και των καθηγητών. Η ίδια αλληλεπίδραση είναι που δίνει στο σύστημα αυτό δυναμική ισορροπία , με αποτέλεσμα κάθε σχολείο , κάθε τάξη ή και κάθε μάθημα ακόμα να είναι μοναδικό. Η αδιαφορία είναι ανασταλτικός παράγοντας στην επίτευξη των στόχων των εκπαιδευτικών συστημάτων, γι’ αυτό και είναι επί δεκαετίες αντικείμενο μελέτης . Οι μελέτες βέβαια διενεργούνται σχεδόν αποκλειστικά με επίκεντρο τα παιδιά και δευτερευόντως τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Όμως στην αλληλεπίδραση αυτών των παραγόντων η πλευρά των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζει μόνο όπως αντιμετωπίζεται στις έρευνες, αλλά και επηρεάζεται από το φαινόμενο αυτό . Ο εκπαιδευτικός συναντά στην τάξη την αδιαφορία, την αντιμετωπίζει αλλά και προσαρμόζεται σε αυτήν. Πρόθεση αυτής της εργασίας είναι να γίνει γνωστή η άποψη των καθηγητών που έρχονται σε άμεση επαφή με το φαινόμενο . Για την επίτευξη αυτών των σκοπών , εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα απαντώντας ένα ερωτηματολόγιο . Η μελέτη των απαντήσεων μεμονωμένα ή συνδυαστικά θέλει να ανοίξει ένα παράθυρο στις σκέψεις τους για αυτό το θέμα . Να κάνει γνωστές τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την κατάρτιση ,τις ικανότητες και τις ανάγκες που πιθανόν έχουν για την αντιμετώπιση του θέματος. Να αναδείξει αν και πόσο εκτιμούν οι ίδιοι πως η αδιαφορία επιδρά στους ίδιους και τη δουλειά τους . Να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται και τέλος να ερευνήσει πιθανές συνδέσεις που έχει αυτή η επιρροή με τους ίδιους και τα χαρακτηριστικά τους. Η βαθύτερη κατανόηση όλων αυτών μπορεί να οδηγήσει στην ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών και μέσα από αυτό την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Keywords: Ο μηχανισμός των εσωτερικών κινήτρων;Το σχολικό πλαίσιο;Το σχολικό κλίμα;Ομάδες συμμαθητών;Διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών;Το άγχος των καθηγητών
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11401)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14845
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σαλταφεριδης .pdfΜεταπτυχιακή εργασία3.16 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14845
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.