Μαθητική αδιαφορία πως επιδρά στο έργο των εκπαιδευτικών (Master thesis)

Σαλταφερίδης, Λουκάς


Η ερευνητική εργασία που ακολουθεί φιλοδοξεί να φέρει φως στις συνέπειες που έχει το φαινόμενο της αδιαφορίας των μαθητών στην εργασία των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Φαινόμενο πολύπλευρο , πολύπλοκο και πολύ σημαντικό ,η μαθητική αδιαφορία είναι προϊόν της αλληλεπίδρασης τριών παραγόντων : των μαθητών , του σχολείου και των καθηγητών. Η ίδια αλληλεπίδραση είναι που δίνει στο σύστημα αυτό δυναμική ισορροπία , με αποτέλεσμα κάθε σχολείο , κάθε τάξη ή και κάθε μάθημα ακόμα να είναι μοναδικό. Η αδιαφορία είναι ανασταλτικός παράγοντας στην επίτευξη των στόχων των εκπαιδευτικών συστημάτων, γι’ αυτό και είναι επί δεκαετίες αντικείμενο μελέτης . Οι μελέτες βέβαια διενεργούνται σχεδόν αποκλειστικά με επίκεντρο τα παιδιά και δευτερευόντως τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Όμως στην αλληλεπίδραση αυτών των παραγόντων η πλευρά των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζει μόνο όπως αντιμετωπίζεται στις έρευνες, αλλά και επηρεάζεται από το φαινόμενο αυτό . Ο εκπαιδευτικός συναντά στην τάξη την αδιαφορία, την αντιμετωπίζει αλλά και προσαρμόζεται σε αυτήν. Πρόθεση αυτής της εργασίας είναι να γίνει γνωστή η άποψη των καθηγητών που έρχονται σε άμεση επαφή με το φαινόμενο . Για την επίτευξη αυτών των σκοπών , εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα απαντώντας ένα ερωτηματολόγιο . Η μελέτη των απαντήσεων μεμονωμένα ή συνδυαστικά θέλει να ανοίξει ένα παράθυρο στις σκέψεις τους για αυτό το θέμα . Να κάνει γνωστές τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την κατάρτιση ,τις ικανότητες και τις ανάγκες που πιθανόν έχουν για την αντιμετώπιση του θέματος. Να αναδείξει αν και πόσο εκτιμούν οι ίδιοι πως η αδιαφορία επιδρά στους ίδιους και τη δουλειά τους . Να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται και τέλος να ερευνήσει πιθανές συνδέσεις που έχει αυτή η επιρροή με τους ίδιους και τα χαρακτηριστικά τους. Η βαθύτερη κατανόηση όλων αυτών μπορεί να οδηγήσει στην ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών και μέσα από αυτό την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Keywords: Ο μηχανισμός των εσωτερικών κινήτρων;Το σχολικό πλαίσιο;Το σχολικό κλίμα;Ομάδες συμμαθητών;Διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών;Το άγχος των καθηγητών
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11401)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14845
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2022-06-23T14:41:11Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publication date: 2019-10-20
Bibliographic citation: Σαλταφερίδης, Λ. (2019). Μαθητική αδιαφορία πως επιδρά στο έργο των εκπαιδευτικών (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η ερευνητική εργασία που ακολουθεί φιλοδοξεί να φέρει φως στις συνέπειες που έχει το φαινόμενο της αδιαφορίας των μαθητών στην εργασία των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Φαινόμενο πολύπλευρο , πολύπλοκο και πολύ σημαντικό ,η μαθητική αδιαφορία είναι προϊόν της αλληλεπίδρασης τριών παραγόντων : των μαθητών , του σχολείου και των καθηγητών. Η ίδια αλληλεπίδραση είναι που δίνει στο σύστημα αυτό δυναμική ισορροπία , με αποτέλεσμα κάθε σχολείο , κάθε τάξη ή και κάθε μάθημα ακόμα να είναι μοναδικό. Η αδιαφορία είναι ανασταλτικός παράγοντας στην επίτευξη των στόχων των εκπαιδευτικών συστημάτων, γι’ αυτό και είναι επί δεκαετίες αντικείμενο μελέτης . Οι μελέτες βέβαια διενεργούνται σχεδόν αποκλειστικά με επίκεντρο τα παιδιά και δευτερευόντως τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Όμως στην αλληλεπίδραση αυτών των παραγόντων η πλευρά των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζει μόνο όπως αντιμετωπίζεται στις έρευνες, αλλά και επηρεάζεται από το φαινόμενο αυτό . Ο εκπαιδευτικός συναντά στην τάξη την αδιαφορία, την αντιμετωπίζει αλλά και προσαρμόζεται σε αυτήν. Πρόθεση αυτής της εργασίας είναι να γίνει γνωστή η άποψη των καθηγητών που έρχονται σε άμεση επαφή με το φαινόμενο . Για την επίτευξη αυτών των σκοπών , εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα απαντώντας ένα ερωτηματολόγιο . Η μελέτη των απαντήσεων μεμονωμένα ή συνδυαστικά θέλει να ανοίξει ένα παράθυρο στις σκέψεις τους για αυτό το θέμα . Να κάνει γνωστές τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την κατάρτιση ,τις ικανότητες και τις ανάγκες που πιθανόν έχουν για την αντιμετώπιση του θέματος. Να αναδείξει αν και πόσο εκτιμούν οι ίδιοι πως η αδιαφορία επιδρά στους ίδιους και τη δουλειά τους . Να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται και τέλος να ερευνήσει πιθανές συνδέσεις που έχει αυτή η επιρροή με τους ίδιους και τα χαρακτηριστικά τους. Η βαθύτερη κατανόηση όλων αυτών μπορεί να οδηγήσει στην ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών και μέσα από αυτό την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος
The following research aspires to advertise of the consequences of the phenomenon of students lack of motivation on the teachers in middle level education in Greece. As a complicated multi-faceted and very important issue , students’ lack of motivation comes out of the interaction between three factors : students , school and teachers. This interaction gives to the system a dynamic stability , hence every school ,every class or even every teaching hour is unique. Students’ lack of motivation acts as a restraint on achieving educational system goals ,therefore it is a subject of studies for decades. Of course , studies are conducted , almost exclusively , having the focus of their attention on students and in a secondary way on schools and curriculum . However in the interaction of the three factors students – school – teachers , teachers as a factor not only affect but also are getting affected by the phenomenon. Teachers encounter lack of motivation , deal with and also are adapting to it. The intention of this research is to make the teachers’ opinions known as they are in direct contact with the phenomenon. To achieve this goal teachers were asked to take part in the research by filling in a questionnaire. The examination of the answers one by one or in combination intends to open up teachers’ opinions about the issue. Examining will also make known of teachers’ thoughts about their own abilities and training in the subject. It will also reveal if teachers think that students’ lack of motivation affects them and their effectiveness and how intensively does this happens . Also in what way they get effected and investigate the possible connections with the teachers’ attributes. Deeper understanding of all these might lead on to give substantial support to teachers and as a result enhance the education system.
Advisor name: Μαυρίδης, Σάββας
Examining committee: Μαυρίδης, Σάββας
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 149
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σαλταφεριδης .pdfΜεταπτυχιακή εργασία3.16 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14845
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.