Η ανάπτυξη των φαρμάκων στο ηλεκτρονικό εμπόριο (Bachelor thesis)

Κουτσάκης, Κωνσταντίνος/ Ζήσου, Νικόλαος


This dissertation will deal with the development of medicines in theelectronic commerce. Initially, we will examine the meaning and the history of the e-commerce shaping the correct concept of it through the reference to past information.Then, we will examine to what extent the market is affected by the problem of the economic crisis which our country experiences nowadays.Moreover, we will refer to the significance of the term electronic commerce dealing with the characteristics of consumer’s behavior online, how it affects the current state of the e-commerce and in what forms we can separate it so that the marketing of e-commerce to achieve the increase of sales. However, in order this to be achieved, some stages should be followed hierarchically.Furthermore, we will analyze the requirements of an electronic shop and the steps on which we rely the correct promotion of the product.Consequently, we will define the e-commerce as a medium of exchange clarifying the ways and the electronic invoicing.In addition, we will cite the problems and the ambiguities of the electronic commerce as well as the legal framework designed for the human use and medicines’ sale online.Then, we will refer to the growth perspectives of the electronic commerce in Greece, to what extent the SEO helps the electronic commerce and to the distance market of medicines under the terms and conditions set by the European Union. We will also refer to the meaning- definition- of the digital media of the pharmaceutical marketing and the electronic promotion of the pharmaceutical industry as well as to the advantages, conditions, introduction, and to foundation and operation costs of the electronic pharmacy.We will mainly examine the definition, the dangers, the concerns and the differences of the electronic pharmacy as well as the pharmaceutical care to the relationship marketing.One more sector which we will deal with is the pharmaceutical marketing applied by the pharmaceutical companies which is addressed to all health professionals and principally the doctors. Furthermore, the pharmaceutical marketing is defined as the set of activities aimed to the selection, distribution, prescription and proper use of the pharmaceutical products which are aimed at human use.Finally, we will refer to the pharmaceutical care and the relationship marketing which consist the most useful tool of the modern pharmacist.
Alternative title / Subtitle: The developement of medicines in the electronic commerce
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης επιχειρήσεων / Τμήμα εμπορίας και διαφήμισης
Subject classification: Ηλεκτρονικό εμπόριο
Electronic commerce
Φαρμακευτική βιομηχανία
Pharmaceutical industry
Φάρμακα -- Μάρκετινγκ
Drugs -- Marketing
Διαδικτυακά φαρμακεία
Internet pharmacies
Keywords: Φάρμακα;Ηλεκτρονικό εμπόριο;Ανάπτυξη φαρμάκων;Medicines;Electronic commerce;Drug developement
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή διοίκησης επιχειρήσεων - Τμήμα εμπορίας και διαφήμισης , 2016 α.α 7427
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14644
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Ηλεκτρονικό εμπόριο
Electronic commerce
Φαρμακευτική βιομηχανία
Pharmaceutical industry
Φάρμακα -- Μάρκετινγκ
Drugs -- Marketing
Διαδικτυακά φαρμακεία
Internet pharmacies
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης επιχειρήσεων / Τμήμα εμπορίας και διαφήμισης
Publication date: 2016-02-01
Bibliographic citation: Κουτσάκης, Κ. & Ζήσου, Ν. (2016). Η ανάπτυξη των φαρμάκων στο ηλεκτρονικό εμπόριο / The developement of medicines in the electronic commerce. Θεσσαλονίκη: Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Abstract: Στην εργασία θα ασχοληθούμε με την ανάπτυξη των φαρμάκων στο ηλεκτρονικό εμπόριο .Αρχικά θα αναφερθούμε στην εννοιολογία και την ιστορία του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου διαμορφώνουμε την ορθή έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου και ανατρέχουμε σε παλαιότερες πληροφορίες .Στην συνέχεια θα δούμε πως επηρεάζεται η αγορά από το εμφανές πρόβλημα όπου βιώνει η χώρα μας αυτό της οικονομικής κρίσης .Επίσης θα αναφερθούμε στην σημασία του όρου του ηλεκτρονικού εμπορίου , όπου εκεί θα ασχοληθούμε με τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του καταναλωτή στο διαδίκτυο , ποσό αυτό επηρεάζει την παρούσα κατάσταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε ποίες μορφές μπορούμε να το διαχωρίσουμε , που αυτό με την σειρά του το MKT ηλεκτρονικού εμπορίου να πετύχει την αύξηση των πωλήσεων ,αλλά για να πραγματοποιηθεί αυτό θα πρέπει να ακολουθηθούν με ιεραρχία κάποια στάδια .Ακόμη θα αναλύσουμε τις απαιτήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και σε ποια βήματα ελπίζουμε στην ορθή προώθηση του προϊόντος .Συνεπώς θα τονίσουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο ως μέσο συναλλαγών ,όπου θα διευκρινίσουμε τους τρόπους και ηλεκτρονική τιμολόγηση . Στη συνέχεια παραθέτουμε τι είναι τα προβλήματα και οι ασάφειες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως και το νομικό πλαίσιο που προορίζεται για την ανθρώπινη χρήση και την πώληση των φαρμάκων στο διαδίκτυο. Μετέπειτα αναφέρονται οι προοπτικές ανάπτυξης ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σε ποιο βαθμό βοηθάει το SEO στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην αγορά φαρμάκων εξ΄ αποστάσεως υπό όρους και προϋποθέσεις που ορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης θα αναφερθούμε στην έννοια-ορισμό-ψηφιακά μέσα του φαρμακευτικού marketing και στην ηλεκτρονική προώθηση της φαρμακευτικής βιομηχανίας, όπως επίσης πλεονεκτήματα, προϋποθέσεις, εισαγωγή και κόστος ίδρυσης και λειτουργίας ηλεκτρονικού φαρμακείο. Ως επί των πλείστων θα δούμε και τον ορισμό, τους κινδύνους, τις ανησυχίες και τις διαφορές του ηλεκτρονικού φαρμακείου, αλλά και την φαρμακευτική φροντίδα στο σχεσιακό marketing.Ένας ακόμα κλάδος που θα ασχοληθούμε είναι το φαρμακευτικό marketing οπου ασκείται από φαρμακευτικές εταιρίες και απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες της υγείας, με πρωτεργάτες τους γιατρούς. Επίσης ως Φαρμακευτικό marketing ορίζουμε το σύνολο των δραστηριοτήτων που στοχεύουν στις επιλογή, κυκλοφορία, συνταγογράφιση και ορθή χρήση των φαρμακευτικών προϊόντων τα οποία είναι για ανθρώπινη χρήση. Τέλος θα αναφερθούμε στη φαρμακευτική φροντίδα και το σχεσιακο marketing που αποτελουν το πιο καλό εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου φαρμακοποιού.
This dissertation will deal with the development of medicines in theelectronic commerce. Initially, we will examine the meaning and the history of the e-commerce shaping the correct concept of it through the reference to past information.Then, we will examine to what extent the market is affected by the problem of the economic crisis which our country experiences nowadays.Moreover, we will refer to the significance of the term electronic commerce dealing with the characteristics of consumer’s behavior online, how it affects the current state of the e-commerce and in what forms we can separate it so that the marketing of e-commerce to achieve the increase of sales. However, in order this to be achieved, some stages should be followed hierarchically.Furthermore, we will analyze the requirements of an electronic shop and the steps on which we rely the correct promotion of the product.Consequently, we will define the e-commerce as a medium of exchange clarifying the ways and the electronic invoicing.In addition, we will cite the problems and the ambiguities of the electronic commerce as well as the legal framework designed for the human use and medicines’ sale online.Then, we will refer to the growth perspectives of the electronic commerce in Greece, to what extent the SEO helps the electronic commerce and to the distance market of medicines under the terms and conditions set by the European Union. We will also refer to the meaning- definition- of the digital media of the pharmaceutical marketing and the electronic promotion of the pharmaceutical industry as well as to the advantages, conditions, introduction, and to foundation and operation costs of the electronic pharmacy.We will mainly examine the definition, the dangers, the concerns and the differences of the electronic pharmacy as well as the pharmaceutical care to the relationship marketing.One more sector which we will deal with is the pharmaceutical marketing applied by the pharmaceutical companies which is addressed to all health professionals and principally the doctors. Furthermore, the pharmaceutical marketing is defined as the set of activities aimed to the selection, distribution, prescription and proper use of the pharmaceutical products which are aimed at human use.Finally, we will refer to the pharmaceutical care and the relationship marketing which consist the most useful tool of the modern pharmacist.
Advisor name: Μπελίδης , Αθανάσιος
Examining committee: Μπελίδης, Αθανάσιος
Publishing department/division: Σχολή διοίκησης επιχειρήσεων / Τμήμα εμπορίας και διαφήμισης
Publishing institution: ihu
Number of pages: 119
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14644
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.