Στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς το επίπεδο ωριμότητας και τις σχέσεις αλληλεπίδρασης των σχολικών δικτυακών τόπων. Η περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας. (Bachelor thesis)

Καφετζής, Κωνσταντίνος


This paper presents a survey aimed at bringing together teachers' attitudes and views on the level of maturity and the interaction of school web sites. Given the importance of teachers' attitude towards the success or failure of school web sites, it was considered interesting to record their views. In the present study, the research of the bibliography was used, as well as a sample survey with questionnaires. The survey involved teachers from Western Greece, with the final sample reaching 161 teachers who expressed their views on the school sites of the studied geographic area. The findings of this report concerned content, structure, response time, and interaction and feedback from school sites. Specifically, the user-friendliness and usefulness of websites as well as the needs of teachers for existing web sites were captured. The level of maturity of school web sites as well as the interaction with the educational community was also captured.
Alternative title / Subtitle: Teachers' attitudes and views on level of maturity and interaction relations of school sites. The case of western Greece
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Εκπαιδευτικοί--Ελλάδα--Στάσεις
Teachers--Greece--Attitudes
Εκπαιδευτική τεχνολογία
Educational technology
Διαδίκτυο στην εκπαίδευση
Educational Web sites
Keywords: εκπαιδευτικοί;teachers;σχολικοί δικτυακοί τόποι;school websites;ανατροφοδότηση;feedback;ευχρηστία;usability
Description: Μεταπτυχιακή εργασία-Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης-Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11192)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14295
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Subject classification: Εκπαιδευτικοί--Ελλάδα--Στάσεις
Teachers--Greece--Attitudes
Εκπαιδευτική τεχνολογία
Educational technology
Διαδίκτυο στην εκπαίδευση
Educational Web sites
Item language: en
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publication date: 2019-06-09
Bibliographic citation: Καφετζής, Κ. (2019). Σχέσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών ως προς το επίπεδο ωριμότητας των σχολικών δικτυακών τόπων. Η περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας (Μεταπτυχιακη εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας
Abstract: Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια έρευνα, με σκοπό την προσέγγιση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών ως προς το επίπεδο ωριμότητας και τις σχέσεις αλληλεπίδρασης των σχολικών δικτυακών τόπων. Με δεδομένη τη σημασία της στάσης των εκπαιδευτικών ως προς την επιτυχία ή αποτυχία των σχολικών δικτυακών τόπων θεωρήθηκε ενδιαφέρον να καταγραφούν οι απόψεις τους. Στην παρούσα μελέτη έγινε χρήση των ερευνών που διαθέτει η βιβλιογραφία, καθώς και δειγματοληπτική έρευνα με ερωτηματολόγια. Στην έρευνα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Δυτικής Ελλάδας, , με το τελικό δείγμα να φτάνει τους 161 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξέφρασαν τις απόψεις τους για τους σχολικούς δικτυακούς τόπους του υπό μελέτη γεωγραφικού χώρου. Τα πορίσματα δε που εκπορεύθηκαν από την παρούσα, αφορούσαν το περιεχόμενο, τη δομή, τον χρόνο απόκρισης και την αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση από τους σχολικούς δικτυακούς τόπους. Συγκεκριμένα, αποτυπώθηκε η ευχρηστία και χρησιμότητα των δικτυακών τόπων καθώς επίσης και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών για τους υπάρχοντες δικτυακούς τόπους. Αποτυπώθηκε επίσης το επίπεδο ωριμότητας των σχολικών δικτυακών τόπων καθώς και οι σχέσεις αλληλεπίδρασης με την εκπαιδευτική κοινότητα.
This paper presents a survey aimed at bringing together teachers' attitudes and views on the level of maturity and the interaction of school web sites. Given the importance of teachers' attitude towards the success or failure of school web sites, it was considered interesting to record their views. In the present study, the research of the bibliography was used, as well as a sample survey with questionnaires. The survey involved teachers from Western Greece, with the final sample reaching 161 teachers who expressed their views on the school sites of the studied geographic area. The findings of this report concerned content, structure, response time, and interaction and feedback from school sites. Specifically, the user-friendliness and usefulness of websites as well as the needs of teachers for existing web sites were captured. The level of maturity of school web sites as well as the interaction with the educational community was also captured.
Advisor name: Καραβασίλης, Ιωάννης
Examining committee: Καραβασίλης, Ιωάννης
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publishing institution: ihu
Number of pages: 132
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KAFETZIS.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14295
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.