Μελέτη και Περίπτωση Χρήσης Εφαρμογής Κοινωνικής Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (Master thesis)

Οικονόμου, Παναγιώτα


The object of this paper is a Customer Relationships Management (CRM) system and its evolution to a Social CRM system. Our purpose is on one hand to study and record relevant bibliography regarding a Social CRM, as the concept is relatively new and there is not much available relevant literature, and on the other hand to design a prototype Social CRM system adapted for our educational institute. Our implementation effort was influenced by a comparison we did regarding Social CRM applied in universities in other countries and the study of how those use already existing Social CRMs to achieve better communication between students and professors. Finally based on the above we present a prototype implementation of our idea of a Social CRM system tailored for the A.T.E.I. Thessaloniki.
Institution and School/Department of submitter: ΣΤΕΦ / Μηχανικών Πληροφορικής
Keywords: Πελατειακές σχέσεις;(CRM)Customer Relationship Management;ATEI(Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα);Εφαρμογή;Σχεδιασμός;Υλοποίηση
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, 2019 (α/α 10946)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14240
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2022-04-07T13:28:59Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: ΣΤΕΦ / Μηχανικών Πληροφορικής
Publication date: 2019-04-08
Bibliographic citation: Οικονόμου, Π. (2019). Μελέτη και Περίπτωση Χρήσης Εφαρμογής Κοινωνικής Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο
Abstract: Αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας είναι το σύστημα Customer Relationship Management (CRM) και η εξέλιξη του σε ένα Social CRM. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι αφενός η μελέτη και καταγραφή της σχετικής βιβλιογραφίας αναφορικά με ένα κοινωνικό σύστημα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων καθώς η έννοια είναι σχετικά νέα και δεν υπάρχουν πολλά αντίστοιχα συστήματα, αφετέρου ο σχεδιασμός ενός τέτοιου πρότυπου συστήματος προσαρμοσμένου στο εκπαιδευτικό μας ίδρυμα. Αρωγός στην προσπάθεια υλοποίησης του ήταν και η σύγκριση του με πανεπιστήμια του εξωτερικού και η μελέτη του πως και αυτά χρησιμοποιούν τα Social CRM για την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ φοιτητών αλλά και καθηγητών. Τέλος με βάση αυτά την πηγή έμπνευσής μας τον τελικό σχεδιασμό και την παρουσίαση του Socιαl CRM για το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
The object of this paper is a Customer Relationships Management (CRM) system and its evolution to a Social CRM system. Our purpose is on one hand to study and record relevant bibliography regarding a Social CRM, as the concept is relatively new and there is not much available relevant literature, and on the other hand to design a prototype Social CRM system adapted for our educational institute. Our implementation effort was influenced by a comparison we did regarding Social CRM applied in universities in other countries and the study of how those use already existing Social CRMs to achieve better communication between students and professors. Finally based on the above we present a prototype implementation of our idea of a Social CRM system tailored for the A.T.E.I. Thessaloniki.
Advisor name: Σιάκα, Κέρστιν
Examining committee: Σιάκα, Κέρστιν
Publishing department/division: ΣΤΕΦ/Μηχανικών Πληροφορικής
Publishing institution: ihu
Number of pages: 72 σελ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oikonomoy.pdfΜεταπτυχιακή εργασία2.04 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14240
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.