Η διαχειρίση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών (Asperger) στον παιδικό σταθμό (Master thesis)

Περτσίλη, Ζαχαρένια


Individuals in the wide range of autism, according to the Greek State’s legislative interventions, enter general education units with the aim of smooth social poetry and integration. The curricula and intrventions are based on the principle of equality and access for all people to education and life long learning. This study will attempt to study the attitude and management of nurses working in conventional nursery homes. The aim is to explore the difficulties faced by preschool educators and how they manage situations of pupils who are in this situation. The study will be carried out through a bibliographic review to establish the theoretical framework and qualitative research for the fullest possible investigation of the subject under consideration.
Alternative title / Subtitle: The management of the difficulties of development disorders at the child station
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Asperger's syndrome in children
Σύνδρομο Asperger στα παιδιά
Autistic children--Education (Early childhood)
Αυτιστικά παιδιά--Εκπαίδευση (Προσχολική)
Early childhood teachers
Δάσκαλοι προσχολικής ηλικίας
Keywords: Εκπαίδευση;Education;Αυτισμός;Autism;Παιδικός σταθμός;Day care center;Asperger
Description: Μεταπτυχιακή εργασία --Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης -- Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11198
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14205
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Subject classification: Asperger's syndrome in children
Σύνδρομο Asperger στα παιδιά
Autistic children--Education (Early childhood)
Αυτιστικά παιδιά--Εκπαίδευση (Προσχολική)
Early childhood teachers
Δάσκαλοι προσχολικής ηλικίας
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publication date: 2019-06-08
Bibliographic citation: Περτσίλη, Ζ. (2019). Η διαχειρίση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών (Asperger) στον Παιδικό Σταθμό (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Abstract: Τα άτομα στο ευρύ φάσμα του αυτισμού σύμφωνα με τις νομοθετικές παρεμβάσεις της Ελληνικής Πολιτείας εισέρχονται σε μονάδες γενικής εκπαίδευσης με στόχο την ομαλή κοινωνικοποίηση και ένταξη αυτών. Τα Αναλυτικά Προγράμματα και οι παρεμβάσεις στηρίζονται στην αρχή της ισότητας και της πρόσβασης όλων των ατόμων στην εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση. Με την παρούσα ερευνητική εργασία θα επιχειρηθεί η μελέτη της στάσης και του τρόπου διαχείρισης των βρεφονηπιοκόμων οι οποίοι εργάζονται σε Παιδικούς Σταθμούς συμβατικού τύπου. Στόχος λοιπόν είναι να διερευνηθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας και πώς αυτοί διαχειρίζονται καταστάσεις μαθητών οι οποίοι βρίσκονται στην κατάσταση αυτή. Η μελέτη θα πραγματοποιηθεί μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης για να στοιχειοθετήσει το θεωρητικό πλαίσιο και ποιοτικής έρευνας για την όσο το δυνατόν πληρέστερη διερεύνηση του υπό εξέταση θέματος.
Individuals in the wide range of autism, according to the Greek State’s legislative interventions, enter general education units with the aim of smooth social poetry and integration. The curricula and intrventions are based on the principle of equality and access for all people to education and life long learning. This study will attempt to study the attitude and management of nurses working in conventional nursery homes. The aim is to explore the difficulties faced by preschool educators and how they manage situations of pupils who are in this situation. The study will be carried out through a bibliographic review to establish the theoretical framework and qualitative research for the fullest possible investigation of the subject under consideration.
Advisor name: Στάμου, Ελένη
Examining committee: Στάμου, Ελένη
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publishing institution: ihu
Number of pages: -
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14205
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.