Αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα: το Facebook ως μια ευκαιρία για τα πανεπιστήμια σχετικά με τη στρατολόγηση φοιτητών (Bachelor thesis)

Μυρισιώτη, Μαρία-Ελένη


Η διαρκής ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων τα τελευταια χρόνια έχει παίξει σημαντικό ρόλο σε κάθε τομέα της καθημερινότητας όπως η επικοινωνία, η θέσπιση σχέσεων, η διασκέδαση, η αναζήτηση πληροφοριών κ.α. Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook έχουν ευρέως υιοθετηθεί κυρίως απο νέους και φοιτητές και έχουν καταφέρει μια τεράστια διείσδυση σε ηλικίες 17-24 ετών. Το facebook είναι το κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο και λειτουργεί πρωτίστως ώς εργαλείο επικοινωνίας. Στον τομέα της εκπαίδευσης, το facebook θεωρείται επίσης ένα ευνοϊκό εκαπιδευτικό εργαλείο που εκτός των άλλων βοηθά στο να αναπτύσεται η αλληλεπίδραση και η κριτική σκέψη και να καλλιεργείται ο σεβασμός και η εμπιστοσύνη. Επίσης, μέσω των ομάδων (group) στο facebook που διαθέτει το εκπαιδευτικό ίδρυμα μπορεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες τόσο στους υπάρχοντες φοιτητές όσο και στους υποψήφιους. Η παρούσα έρευνα επιχείρησε, μέσω τόσο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης όσο και της έρευνας πρωτογενών στοιχείων, να προσδιορίσει τα πρότυπα χρήσης του facebook και κυρίως των group απο του φοιτητές σε οτι αφορά τις σπουδές τους στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων,αλλά και να προσφέρει πληροφορίες για το πως ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει πιο αποτελεσματικά τα κοινωνικά δίκτυα. Όπως φάνηκε απο τα αποτελέσματα, το facebook είναι ένα σημαντικό μέσο στη ζωή και τη καθημερινότητα των φοιτητών και αφιερώνουν αρκετό χρόνο στη χρήση του. Πέρα απο λόγους επικοινωνίας οι φοιτητές το χρησιμοποιούν διότι είναι μέλη της ομάδας του τμήματος τους στο facebook και θεωρούν τις πληροφορίες που περιέχονται σε αυτή ιδιαίτερα χρήσιμες Παρόλα αυτά προτιμούν να διαβάζουν αρχεία απο το να συμμετέχουν στις συζητήσεις που προκύπτουν. Ακόμη, οι φοιτητές θεωρούν το facebook πολύ σημαντικό όσο αφορά τις πληροφορίες που παρέχονται για το τμήμα και αυτή τη διαθεσημότητα πληροφοριών χρήσιμη, καθώς βοηθά υποψήφιους φοιτητές να μάθουν οσο δυνατό περισσότερες πληροφορίες για το τμήμα. Για αυτό το λόγο ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τα κοινωνικά δίκτυα και συγκεκριμένα το facebook, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ η οποία δεν θα στοχεύει μόνο στους υπάρχοντες φοιτητές και στην όσο το δυνατό καλύτερη πληροφόρισή τους αλλά και στους υποψήφιους φοιτητές καθώς και στα κίνητρα επιλογής τους οπως είναι οι γονείς και οι συγγενείς.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και οικονομίας-Τμήμα Διοίκησης επιχειρήσεων, πρώην τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης
Subject classification: Colleges and universities--Marketing
Κολέγια και πανεπιστήμια--Μάρκετινγκ
Facebook (Electronic resource)
Facebook (Ηλεκτρονικός πόρος)
College students--Social networks
Φοιτητές--Κοινωνικά δίκτυα
Keywords: μάρκετινγ, κοινωνικά δίκτυα, facebook, στρατολόγηση φοιτητών, Ανώτατη εκπάιδευση;marketing, social networks, facebook, student recruitment, Higher education
Description: πτυχιακή εργασία-Σχολή Διοίκησης και οικονομίας-Τμήμα Διοίκησης επιχειρήσεων, πρώην τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, 2017(α/α8414)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13151
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13151
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.