Ηλεκτρονικό διεπιχειρησιακό εξαγωγικό μάρκετινγκ (E-B2B export marketing) (Bachelor thesis)

Κononenko, Maryna/ Καψάλη, Μαρία


Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, στη Σχόλη Διοίκησης και Οικονομίας, στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης. Η πτυχιακή αυτή εστιάζεται στη μελέτη του Ηλεκτρονικού B2B (Επιχείρηση προς Επιχείρηση) εξαγωγικού μάρκετινγκ, δηλαδή της λειτουργίας του μάρκετινγκ στην βιομηχανική αγορά και αναφέρεται συγκεκριμένα στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και οργανισμών, την αγοραστική συμπεριφορά τους, τα χαρακτηριστικά των σχέσεων προμηθευτή-πελάτη, τη διαδικασία εισόδου στις ξένες αγορές και στις αποφάσεις του μάρκετινγκ που γίνονται με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μέσων.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Subject classification: Industrial marketing
Βιομηχανικό μάρκετινγκ
Export marketing
Εξαγωγικό μάρκετινγκ
Telemarketing
Τηλεμάρκετινγκ
Keywords: διεπιχειρησιακό μάρκετινγκ;inter-company marketing;εξαγωγικό μάρκετινγκ;export marketing;E-B2B
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης,2015--7061
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12644
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόλογος………………………………………………………………………………........ 6 Κατάλος πινάκων.................................................................................................................7 Εισαγωγή………………………………………………………………………………......8 Κεφάλαιο 1. Περιβάλλον του B2B εξαγωγικού μάρκετινγκ……………………………...13 1.1 Πολιτιστικό/Πολιτισμικό περιβάλλον……………………………………….....14 1.2 Επιχειρησιακό/ επιχειρηματικό περιβάλλον………………………………….....22 1.3 Εργασιακό Περιβάλλον………………………………………………………….32 1.4 Πολιτικό Περιβάλλον……………………………………………………………34 1.5 Νομικό περιβάλλον…………………………………………………………........37 1.5.1 Βασικές Διεθνείς νομοθετικές ρυθμίσεις…………………………………38 1.5.2 Ηλεκτρονικό Τελωνείο (E-Customs)……………………………………...39 1.6 Οικονομικό Περιβάλλον…………………………………………………….........41 1.7 Τεχνολογικό περιβάλλον……………………………………………………........44 1.8 Γεωγραφία……………………………………………………………………......48 Κεφάλαιο 2. Στατιστικά στοιχεία της κατάστασης του παγκοσμίου και ελληνικού εμπορίου με έμφαση στις εξαγωγές.......................................................................................................49 2.1 Οι κλάδοι των εξαγωγών στην Ελλάδα το 2008-2014………………………….50 2.2 Η εξέλιξη της σύνθεσης των εξαγωγών το 2008 και το 2014…………………..55 2.3 Ελληνικές εξαγωγές κατά γεωγραφικές περιοχές 2012-2014…………………...56 2.4 Οι 100 σημαντικότερες εξαγωγικές αγορές της Ελλάδος κατά το 2013-2014…..57 2.5 Ελληνικές εξαγωγές 2011-2014 κατά χώρα και κατά είδος……………………..60 Κεφάλαιο 3. Διαδικασία πραγματοποίησης εξαγωγικού μάρκετινγκ ……………………….64 3.1 Σημαντικά σημεία στην ανάπτυξη δραστηριότητας μιας χώρας στο εξωτερικό......64 3.2 Βασικές ευκαιρίες μιας επιχείρησης στην πραγματοποίηση εξαγωγικού μάκρετινγκ..............................................................................................................................65 3.3. Στάδια εξαγωγικού μάρκετινγκ..............................................................................66 3.4 Βήματα εισόδου μιας επιχείρησης στις ξένες αγορές..............................................68 3.4.1 Λήψη απόφασης για τη διεθνοποίηση δραστηριοτήτων…………………..68 3.4.2 Επιλογή μοντέλου διεθνοπόησης………………………………………….69 3.4.3 Οργάνωση και αναδιάρθωση εσωτερικών διαδικασιών…………………...72 3.4.4 Ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων……………………………………………..75 3.4.5 Ανάπτυξη προγράμματος δράσης………………………………………….76 3.4.6 Ανάπτυξη χρηματοδοτικού σχεδίου……………………………………….77 3.5 Βασικά λάθη στη διαδικασία πραγματοποίησης του μάρκετινγκ εξαγωγών............78 3.6 Ηλεκτρονική διασάφηση εξαγωγής.........................................................................78 Κεφάλαιο 4. Στρατηγικές διεθνοποίησης μιας επιχείρησης ………………………………..80 4.1 Παράγοντες που επηρεάζουν τις στρατηγικές διείσδυσης .....................................81 4.2 Σημαντικότερα στάδια της Διεθνοποίησης...............................................................82 4.3 Μέθοδοι διείσδυσης στις διεθνείς αγορές...............................................................83 4.3.1 Εξαγωγές ......................................................................................................84 4.3.1.1 Έμμεσες εξαγωγές...............................................................................84 4.3.1.2 Άμεσσες εξαγωγές..............................................................................86 4.3.2 Αδειαδότηση/ Εκχώρηση αδείας (Licensing)................................................89 4.3.3 Δικαιόχρηση (Franchising)…………………………………………………..91 4.3.4 Κοινοπραξίες (Joint ventures).........................................................................93 4.3.5 Άμεσες ξένες επενδύσεις (Foreign Direct Investments) ……………………94 Κεφάλαιο 5. Μίγμα μάρκετινγκ στο E-B2B εξαγωγικό εμπόριο……………………………96 5.1 Οι όροι Incoterms στο διεθνές εμπόριο……………………………………………96 5.2 Εξαγόμενο Προϊόν………………………………………………………………..99 5.3 Τιμή………………………………………………………………………………101 5.4 Διανομή…………………………………………………………………………..102 5.5 Προώθηση……………………………………………………………………….103 Κεφάλαιο 6. Χαρακτηριστικα, οφέλη και εργαλεία ηλεκτρονικής προώθησης εξαγωγικού B2B μάρκετινγκ…………………………………………………………………………………106 6.1 Τομείς πρόσβασης εφαρμογών E-B2B.................................................................107 6.2 Βασικά οφέλη της διαδικτυακής δραστηριοποίησης για τις επιχειρήσεις…..........108 6.3 Εργαλεία και μέθοδοι του E-μάρκετινγκ στη B2B συνεργασία...........................109 Κεφάλαιο 7. Τρόποι πληρωμής και τιμολόγησης στο E-B2B εξαγωγικό εμπόριο ………..114 7.1 Tρόποι ηλεκτρονικής πληρωμής …………………………………………………114 7.1.1 Capital controls (Έλεγχος κεφαλαίου)…………………………………….114 7.1.2 Εναλλακτικές λύσεις πληρωμών και συναλλαγών ……………………….116 7.2 Ηλεκτρονική τιμολόγηση (E-invoicing) …………………………………………119 7.2.1 Οφέλη ηλεκτρονικής τιμολόγησης ……………………………….............120 Κεφάλαιο 8. Cases…………………………………………………………………………123 Case 1.8 Ambotis Tours Air Services SA…………………………………………….123 Case 2.8 Anatomic Help SA………………………………………………………….130 Case 3.8 Kete SA……………………………………………………………………..136 Συμπεράσματα ……………………………………………………………………………..142 Προτάσεις …………………………………………………………………………………..145 Βιβλιογραφία ……………………………………………………………………………..147 Παράρτημα: Συνέντευξη Αρμοδίου Προσώπου (ΣΑΠ) για τα Cases …………………….150 Παράρτημα 1: ΣΑΠ για το Case Ambotis Tours Air Services SA……………………150 Παράρτημα 2: ΣΑΠ για το Case Anatomic Help SA…………………………………155 Παράρτημα 3: ΣΑΠ για το Case Kete SA…………………………………………….158
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12644
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.