Neuromarketing - Η κατανόηση αποφάσεων του καταναλωτικού κοινού (Bachelor thesis)

Ακεψιμαίδου, Αθανασία-Δανάη


The intention goal of this senior thesis is to explore how Neuromarketing (the new field of Neurosceince) works in order to stimulate consumer’s senses and create trust relationships between the Brand company and the Target group which it desires to attract. The senior thesis is derived in two parts. The first part consists of five (5) chapters. The second part consists of one experiment with the results and the interference of this. In the first part and specifically in the first chapter is detailed the aim goal of Neuroscience and what methods are employed in order to study the human brain. The second chapter analyzes the Neuroarchitecture of space and how Neuromarketing can create the appropriate experience to the visitors in order to gain their interest based on the five senses. The third chapter studies how the structure of the website can arouse the user’s interest and involve them enough and create the proper emotions that the company wants to. The fourth chapter includes the differences between Traditional Marketing and Neuromarketing as well as creation of a Brand name and how the successful Advertising campaigns of Brand companies like Coca cola, Sprite, Adidas and Nike work. Finally, in the last chapter we mention the basic characteristics that a packaging (product) must have in order to create a relationship with the consumers. In the second part there are the questionnaire of the experiment, the photographies of products and the results of the questionnaire with the interferences. The number of respondents is 238 (n=238), the number of questions, that the questionnaire includes is six (6) and the number of variables is twelve (12). The interference of the experiments is that the design of a product plays a cardinal role for the consumer’s final decision. Women have as far as the design of a packaging is concerned. In addition, people who exercise buy with follow a certain diet different criteria from their people who don’t exercise and have regime. Conclusively, the limitations of the experiment are mentioned for limitations of the experiment and suggestions future research are offered.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Subject classification: Neuromarketing.
Consumers--Attitudes
Καταναλωτές--Στάσεις
Νευρομάρκετινγκ
Keywords: Neuromarketing;καταναλωτικό κοινό;Consumers;κατανόηση αποφάσεων;understanding decisions
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης,2015--7069
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12636
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ................................................................................................................................. 6 ABSTACT .................................................................................................................................... 7 Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ .............................................................................................................. 8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο / ΕΙΣΑΓΩΓΗ ......................................................................................................... 8 Νευροεπιστήμη και Νευρομάρκετινγκ ..................................................................................... 8 1.1 Νευροεπιστήμη............................................................................................................... 9 1.1.1 Εσωτερικό του εγκεφάλου..................................................................................... 10 1.1.2 Καθρέφτες – Νευρώνες.......................................................................................... 12 1.1.3 Ερεθίσματα που δέχεται ο εγκέφαλος .................................................................. 13 1.1.4 Βασικές αντιλήψεις ................................................................................................ 17 1.1.5 Αντίληψη των χρωμάτων ....................................................................................... 22 1.2 Νευρομάρκετινγκ .......................................................................................................... 29 1.2.1 Ιστορία του Νευρομάρκετινγκ ............................................................................... 30 1.2.2 Μέθοδοι έρευνας στο Νευρομάρκετινγκ .............................................................. 31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ...................................................................................................................... 34 Νευρομάρκετινγκ και Αρχιτεκτονική σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους ............... 34 2.1 Η λειτουργία των αισθήσεων στην Αρχιτεκτονική........................................................ 35 2.1.1. Οι βασικές επιρροές των αισθήσεων στο σχεδιασμό........................................... 37 2.1.2 Η σημασία των χρωμάτων στην Αρχιτεκτονική ..................................................... 45 2.2 Παραδείγματα............................................................................................................... 46 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Ο ........................................................................................................................... 57 Νευρομάρκετινγκ και Διαδίκτυο............................................................................................. 57 3.1 Τρόπος λειτουργίας των αισθήσεων στο Διαδίκτυο..................................................... 58 3.2 Η χρήση της μεθόδου Eyetracking στο Διαδίκτυο ........................................................ 60 3.3 Η σημασία των χρωμάτων στο Διαδίκτυο .................................................................... 63 3.5 Δημιουργία εμπειρίας στο Διαδίκτυο........................................................................... 75 3.5.1 Κατοπτρικοί νευρώνες και η συμβολή τους στην εμπιστοσύνη της εμπορικής μάρκας............................................................................................................................. 80 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ........................................................................................................................... 81 Νευρομάρκετινγκ στη Διαφήμιση........................................................................................... 81 4.1 Μάρκα και καταναλωτικό κοινό ................................................................................... 82 4.2 Emotional Marketing..................................................................................................... 85 4.2.1 Παραδείγματα........................................................................................................ 88 4 4.3 Experiential Marketing .................................................................................................. 91 4.3.1 Παραδείγματα........................................................................................................ 92 4.3 Viral Marketing.............................................................................................................. 96 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο ........................................................................................................................... 99 Νευρομάρκετινγκ και σχεδιασμός συσκευασίας.................................................................... 99 5.1 Η λειτουργία των αισθήσεων στη συσκευασία .......................................................... 100 5.1.1. Η σημασία της γραμματοσειράς στη συσκευασία ............................................. 103 5.1.2. Η σημασία των χρωμάτων .................................................................................. 104 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ......................................................................................................................... 113 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ...................................................................... 113 Β. ΠΕΙΡΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ......................................................................................................... 115 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ......................................................................................................................... 115 1.1 Γενικός στόχος ............................................................................................................. 115 1.2 Ειδικοί στόχοι .............................................................................................................. 115 1.3 Μεθοδολογία .............................................................................................................. 115 1.4 Περιεχόμενο ερωτηματολογίου.................................................................................. 116 1.4.1 Παρουσίαση ερωτηματολογίου........................................................................... 117 1.5Μεταβλητές ερωτηματολογίου ................................................................................... 119 1.6 Αποτελέσματα πινάκων ερωτηματολογίου................................................................ 120 1.7 Σχεδιασμός συσκευασιών ........................................................................................... 131 1.7.1 Παρουσίαση συσκευασίας................................................................................... 132 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ......................................................................................................................... 133 Συμπεράσματα πρωτογενών στοιχείων................................................................................ 133 2.1 Συμπεράσματα............................................................................................................ 133 2.1.1. Συμπεράσματα Γενικού Στόχου .......................................................................... 133 2.1.2 Συμπεράσματα Ειδικών Στόχων ........................................................................... 134 2.2 Περιορισμοί – Προτάσεις για μελλοντική έρευνα...................................................... 135 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ....................................................................................................................... 136 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ..................................................................................................................... 143
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12636
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.