Οι λειτουργίες του ήχου και της μουσικής στις εφαρμογές του νευρομάρκετινγκ (Bachelor thesis)

Λιολιόπουλος, Κωνσταντίνος


Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίαςπεριγράφεται ο ορισμός του Νευρομάρκετινγκ και γίνεται μια ιστορική αναδρομή στις αρχές της δημιουργίας τουνέου αυτού κλάδου για να κατανοήσουμε υπό ποιές συνθήκες προέκυψε και ποιές ανάγκες ώθησαν τους ερευνητές στη μελέτη των δυνατοτήτων του. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τη φύση και τις ιδιότητες του ήχου, καθώς και για τη διαδικασία αντίληψής του από το ανθρώπινο αυτί όπου εισέρχεται ως κύμα και στη συνέχεια επεξεργάζεται από τα αντίστοιχα κέντρα του εγκεφάλου όπως ο ακουστικός φλοιός για να μας μεταφέρει τις πληροφορίες του. Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με τον εγκέφαλο και την αντίληψη της μουσικής. Διερευνώνται τα κέντρα του εγκεφάλου που συμμετέχουν στην ερμηνεία και την ανάλυση των ακουστικών πληροφοριών, ο ρόλος που το καθένα διαδραματίζει στη διαδικασία αυτή καθώς και οι τρόποι με τους οποίους αντιδρούν στα ακουστικά ερεθίσματα. Επίσης εξετάζεται η έννοια της μουσικής μνήμης. Το τέταρτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στον κλάδο της Ηχητικής Επωνυμίας (AudioBranding) και τις αντίστοιχες εφαρμογές του. Αναλύωνται έννοιες όπως το Ηχητικό Εμπορικό Σήμα (SoundTrademark) καιτο Ηχητικό Λογότυπο (AudioLogo) και έπειτα γίνεται αναφορά σε γνωστές εταιρείες που έχουν κάνει εκτενή χρήση αυτής της λειτουργίας με αποτέλεσμα να έχουν μα έντονη και χαρακτηριστική ηχητική ταυτότητα. Επίσης περιγράφονται τα απαραίτητα στάδια για τη δημιουργία ενός πετυχημένου ηχητικού προφίλ. Τέλος, αναπτύσσονται οι πιο διαδεδομένοι τρόποι ηχητικού μάρκετινγκ καθώς και τύποι μουσικής σχεδιασμένοι για να εξυπηρετούν τέτοιους σκοπούς, όπως η μουσική υποβάθρου, αλλά και λειτουργίες που σχετίζονται με την επίδρασή τους όπως είναι η ικανότητα ανάκλησης ενός προϊόντος ή μιας διαφήμισης. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρονται και εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους η μουσική επιδρά στους καταναλωτές σε επίπεδο συναισθημάτων, συμπεριφοράς και διάθεσης, καθώς και οι μνημονικοί συσχετισμοί που βοηθά να δημιουργηθούν με τα προϊόντα και τις διαφημίσεις. Το έκτο κεφάλαιο διερευνά τα υποσυνείδητα ερεθίσματα και την επιρροή που μπορούν να έχουν στον καταναλωτή κάτω υπό ορισμένες συνθήκες. Επίσης προσεγγίζονται οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί ένα υποσυνείδητο μήνυμα μέσω του ήχου και της μουσικής. Το έβδομο κεφάλαιο αφορά τον κλάδο της Νευροηθικής και τα σημεία στα οποία νευροεπιστήμονες και φιλόσοφοι τονίζουν ότι θα πρέπει να προσέχουμε όσον αφορά τις μελλοντικές εξελίξεις στον κλάδο της νευροτεχνολογίας και τους τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόβλεψη ή την αλλαγή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η πιο προφανής ανησυχία έχει να κάνει με την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Το όγδοο κεφάλαιο περιλαμβάνει την έρευνα που διεξάγαμε με σκοπό να μετρήσουμε την επίδραση που έχει το ηχητικό / μουσικό μέρος στη διαμόρφωση θετικής στάσης και πρόθεσης αγοράς του καταναλωτή. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του λογισμικού ανάλυσης δεδομένων M.A.D. και ουσιαστικά επικυρώνει πειραματικά τη μελέτη που προηγήθηκε με τα αποτελέσματά της. Το ένατο και τελευταίο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα πιο βασικά και κρίσιμα συμπεράσματα της μελέτης αυτής, δηλαδή τους τρόπους και τα μέσα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία για να αυξηθεί η αποδοτικότητα των τρόπων προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω των εφαρμογών που έχουν τα ηχητικά και μουσικά ερεθίσματα στον τομέα του Νευρομάρκετινγκ.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Subject classification: Ήχος--Μετάδοση.
Sound--Transmission.
Marketing.
Μάρκετινγκ.
Keywords: ήχος;μουσική;λειτουργίες;νευρομάρκετινγκ;sound;music;functions;neuromarketing
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης,2017--9115
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12322
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ…………………………………………………………………………………………………....2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ……………………………………………………………………………………………………….4 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΝΕΥΡΟΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 1.1 Ορισμός του Νευρομάρκετινγκ.............................................8 1.2 Ιστορική Αναδρομή - GeraldZaltman - ZMET…………………….9 1.3 Οι Τεχνικές του Νευρομάρκετινγκ.......................................10 1.4 Τα Πλεονεκτήματα του Νευρομάρκετινγκ..........................11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΗΧΟΥ 2.1 Η Έννοια του Ήχου και της Ακοής........................................15 2.2 Η Αντίληψη του Ήχου..........................................................15 2.3 Ιδιότητες του Ήχου..............................................................17 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ..........................................................20 3.1 Τα Μέρη του Εγκεφάλου και οι Λειτουργίες τους..............21 3.2 Οι Ιδιότητες της Μουσικής..................................................22 3.3 Μουσική Μνήμη..................................................................23 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: AUDIOBRANDING 4.1 ΕμπορικόΣήμαΉχου (Sound Trademark)………………………..24 4.2 Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Ήχου....................................27 4.3 Το Μάρκετινγκ Ήχου...........................................................29 4.4 Τα Jingles……………………………………………………................…….30 4.5 Η Μουσική στο Μάρκετινγκ................................................31 4.6 Ανάκληση.............................................................................32 4.7 Συμπεράσματα και Στάσεις.................................................34 4.8 Τύποι Μουσικής Υποβάθρου..............................................36 4.8.1 Είδη Παρεμπίπτουσας Μουσικής....................................36 4.9 Muzakκαι Μουσική Υπόκρουση.........................................40 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 5.1 Η Συναισθηματική Επίδραση..............................................42 5.2 Η Διαχείρηση των Μουσικών Στοιχείων.............................43 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ 6.1 Ορισμός...............................................................................46 6.2 Εφαρμογές...........................................................................45 6.3 Ακουστικά Ερεθίσματα........................................................48 6.4 Συμπεράσματα ως προς την Αποτελεσματικότητα.............49 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: ΝΕΥΡΟΗΘΙΚΗ 7.1 Η Έννοια της Νευροηθικής..................................................50 7.2 Θεματολογία.......................................................................51 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΕΡΕΥΝΑ 8.1 Εισαγωγή - Στόχοι της Έρευνας...........................................54 8.2 Ερωτηματολόγιο.................................................................56 8.3 Μεταβλητές........................................................................59 8.4 Ερμηνεία Κυρίας Διαγωνίου Πίνακα Burt...........................64 8.5 Ερμηνεία Πίνακα Burt Εκτός Κυρίας Διαγωνίου.................65 8.6 Παραγοντική Ανάλυση Αντιστοιχιών..................................66 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ........................................................................74 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ..................................................................................................75
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12322
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.