O γαστρονομικός τουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού και της οικονομίας της Ελλάδας (Bachelor thesis)

Τζήκας, Γεώργιος


In the framework of my dissertation, I will develop the factors and areas for improving the competitiveness of Greek tourism. I chose gastronomy for other alternative products mainly because of the most important products we have is good Greek food and our wines. As a result, there is no need for large investments in plant and fixed assets to be promoted, but relatively small to cost investments, marketing and product intentions. So, if we link gastronomy to tourism and develop an overall marketing plan, and this is being done by tourism technocrats, we will quickly find out that we have a clear comparative advantage and an important source of resources for the economy of our country. This work is addressed to all those involved with the tourist industry of our country and mainly to the production and distribution of gastronomic products in our country, to businessmen, hoteliers and chefs (chefs), to winemakers and traders who are directly involved , and from which they start all. So we have as an example a very good product, but if it is not packed properly, it does not work properly and does not show up as it should be useless. In order to prepare the work, we relied on secondary research and personal experiences and studies of the author.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: Τουρισμός--Μάρκετινγκ--Ελλάδα
Tourism--Marketing--Greece
Tourism--Economic aspects--Greece
Τουρισμός--Οικονομικές απόψεις—Ελλάδα
Gastronomy--Greece
Γαστρονομία--Ελλάδα
Keywords: γαστρονομικός τουρισμός;οικονομία;Ελλάδα;gastronomic tourism;economy;Greece
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9120
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12309
Table of contents: ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ............................................................................................................................ 2 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ..................................................................................................................................................... 4 SUMMARY ..................................................................................................................................................... 5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ....................................................................................................................................................... 6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ........................................................................................... 8 1.1 Γαστρονομία σαν όρος, και ποια είναι η σχέση της γαστρονομίας με τον τουρισμό. ....................... 8 1.2 Γιατί ωφελεί τον τουρισμό η αναβάθμιση της γαστρονομικής προσφοράς; .................................... 9 1.3 Ποια γαστρονομικά προϊόντα απευθύνονται στην τουριστική αγορά; ............................................. 9 1.3.1 Σχέση γαστρονομικού τουρισμού και πυραμίδα maslow ............................................................. 12 1.3.2. Ποιοι επιλέγουν τον Γαστρονομικό Τουρισμό ......................................................................... 14 1.3.3 Παράγοντες επιτυχίας στη διαχείριση και προβολή γαστρονομικών προορισμών ................. 15 1.4 Η γαστρονομία στρατηγικό πλεονέκτημα για τον Ελληνικό τουρισμό ....................................... 17 KΕΦΑΛΑΙΟ 2ο -ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ .............................................................. 22 2.1 Γαστρονομική Προσφορά στο Εξωτερικό(τοπική κουζίνα, ξενοδοχειακή κουζίνα) ........................ 22 2.2 Διεθνή Εστιατόρια Brands, επισκέψιμοι χώροι παράγωγης καταστήματα εμπορίας τροφίμων και ποτών ...................................................................................................................................................... 24 2.4 Διαδρομές και περιηγήσεις (προγράμματα ειδικευμένων τour οperators, εκδηλώσεις γαστρονομικού ενδιαφέροντος, μουσεία και εκθέσεις) ........................................................................ 29 2.5 Μαθήματα και σεμινάρια περιποιήσεις σε spa ............................................................................... 30 2.6 Ιστορία και Παράδοση ...................................................................................................................... 31 Κεφάλαιο 3Ο - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ .................................................................. 31 3.1Aξιολογηση της ελληνικης γαστρονομικής προσφοράς ................................................................... 31 3.2 Τοπική Κουζίνα, Υψηλή, Δημιουργική Κουζίνα,Ξενοδοχειακή Κουζίνα ........................................... 32 3.2.1 Τοπική Κουζινα .......................................................................................................................... 32 3.2.2 Υψηλή / Δημιουργική Κουζίνα ................................................................................................... 33 3.2.3 Ξενοδοχειακή Κουζίνα-και το ελληνικό πρωινό ........................................................................ 33 3.3 Επισκέψιμοι χώροι παραγωγής και εκτάσεις με καλλιέργειες ........................................................ 35 3.3.1 Διαδρομές, περιηγήσεις και προγράμματα tour operators ...................................................... 35 3.3.2 Εκδηλώσεις ................................................................................................................................ 35 3 3.3.3 Μουσεία και Εκθέσεις ............................................................................................................... 35 3.3.4 Μαθήματα Μαγειρικής ............................................................................................................. 36 3.3.5 Θεματικά Ξενοδοχεία εστιατόρια και Περιποιήσεις σε Spa ..................................................... 36 3.3.6 Ανθρώπινο Δυναμικό ................................................................................................................. 36 3.4 Περιοχές της ελλάδας με ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα ........................................................ 37 ΚΕΦΑΛΑΙΑΟ 4Ο - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .................................................................................................. 38 4.1 Γενική εικόνα.................................................................................................................................... 38 4.2 Οφελη γαστρονομικού τουρισμού ................................................................................................. 41 4.3 Προβλήματα Γαστρονομικού Τουρισμού ........................................................................................ 41 4.4 Επίδραση του τουρισμού στην εγχώρια οικονομική δραστηριότητα και στην απασχόληση ......... 42 4.5 Η σημασία της τεχνολογικής ανάπτυξης στην γαστρονομία και στον ταυρίσιο και στην οικονομία της χώρας ................................................................................................................................................ 43 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5Ο - ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ............................................................................................................................. 44 5.1 Προτάσεις ......................................................................................................................................... 44 5.2 προτάσεις από πλευράς ιδιωτών (ξενοδόχων – βιοτεχνών-καταστηματαρχών) ............................ 45 Welcome gifts( καλωσορίστε δώρα) .................................................................................................. 46 Ξενοδοχεία και ελληνική κουζίνα .................................................................................................... 46 5.3. Προτάσεις από πλευράς κράτους και κρατικούς φορείς ................................................................ 46 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο - Συμπεράσματα .................................................................................................................. 48 ΕΠΙΛΟΓΟΣ ................................................................................................................................................ 49 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ............................................................................................................................................. 50
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12309
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.