O γαστρονομικός τουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού και της οικονομίας της Ελλάδας (Bachelor thesis)

Τζήκας, Γεώργιος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζήκας, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2020-10-22T20:52:39Z-
dc.date.available2020-10-22T20:52:39Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12309-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9120el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectγαστρονομικός τουρισμόςel
dc.subjectοικονομίαel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectgastronomic tourismen
dc.subjecteconomyen
dc.subjectGreeceen
dc.titleO γαστρονομικός τουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης του τουρισμού και της οικονομίας της Ελλάδαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακήel
heal.classificationΤουρισμός--Μάρκετινγκ--Ελλάδαel
heal.classificationTourism--Marketing--Greeceen
heal.classificationTourism--Economic aspects--Greeceen
heal.classificationΤουρισμός--Οικονομικές απόψεις—Ελλάδαel
heal.classificationGastronomy--Greeceen
heal.classificationΓαστρονομία--Ελλάδαel
heal.identifier.secondary9120-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2017-11-03-
heal.bibliographicCitation<<Γεώργιος Τζήκας>>, <<O ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΩΣ ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων>>, <<Τ.Ε.Ι.. Θεσσαλονίκης>>, <<2017>>el
heal.abstractΣτο πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας μου θα αναπτύξω τους παράγοντες και τους τομείς για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού. Επέλεξα τη γαστρονομία έναντι άλλων εναλλακτικών προϊόντων κυρίως διότι από τα σημαντικότερα προϊόντα που έχουμε είναι το καλό ελληνικό φαγητό και το κρασιά μας. Κατά συνέπεια, για την προώθησή του δεν χρειάζεται να υπάρξουν μεγάλες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και πάγια, αλλά σχετικά μικρές σε κόστος επενδύσεις, σε ενέργειες μάρκετινγκ και πρόθεσης του προϊόντος. Αν λοιπόν συνδέσουμε τη γαστρονομία με τον τουρισμό και καταστρώσουμε ένα συνολικό σχεδιασμό μάρκετινγκ, πρόθεσης και αυτό το αναλάβουν να το αναπτύξουν τεχνοκράτες του τουρισμού, γρήγορα θα ανακαλύψουμε ότι αποκτούμε ένα σαφές συγκριτικό πλεονέκτημα και μια σημαντική πηγή πόρων για την οικονομία του τόπου μας. Η εργασία αυτή απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους με την τουριστική βιομηχανία του τόπου μας και κυρίως στην παραγωγή και διάθεση γαστρονομικών προϊόντων στη χώρα μας, στους επιχειρηματίες ,στους ξενοδόχους και στους εστιάτορες (σεφ), μέχρι τους οινοποιούς και τους εμπόρους που είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι, και από τους οποίους ξεκινάνε όλα .Έτσι έχουμε σαν παράδειγμα ένα πολύ καλό προϊόν, αλλά αν δε συσκευαστεί σωστά, δεν επεξεργαστεί ανάλογα και δεν προβληθεί όπως πρέπει θα είναι άχρηστο. Για τη εκπόνηση της εργασίας στηριχτήκαμε σε δευτερογενή έρευνα και σε προσωπικές εμπειρίες και μελέτες του συγγραφέα.el
heal.abstractIn the framework of my dissertation, I will develop the factors and areas for improving the competitiveness of Greek tourism. I chose gastronomy for other alternative products mainly because of the most important products we have is good Greek food and our wines. As a result, there is no need for large investments in plant and fixed assets to be promoted, but relatively small to cost investments, marketing and product intentions. So, if we link gastronomy to tourism and develop an overall marketing plan, and this is being done by tourism technocrats, we will quickly find out that we have a clear comparative advantage and an important source of resources for the economy of our country. This work is addressed to all those involved with the tourist industry of our country and mainly to the production and distribution of gastronomic products in our country, to businessmen, hoteliers and chefs (chefs), to winemakers and traders who are directly involved , and from which they start all. So we have as an example a very good product, but if it is not packed properly, it does not work properly and does not show up as it should be useless. In order to prepare the work, we relied on secondary research and personal experiences and studies of the author.en
heal.tableOfContentsΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ............................................................................................................................ 2 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ..................................................................................................................................................... 4 SUMMARY ..................................................................................................................................................... 5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ....................................................................................................................................................... 6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ........................................................................................... 8 1.1 Γαστρονομία σαν όρος, και ποια είναι η σχέση της γαστρονομίας με τον τουρισμό. ....................... 8 1.2 Γιατί ωφελεί τον τουρισμό η αναβάθμιση της γαστρονομικής προσφοράς; .................................... 9 1.3 Ποια γαστρονομικά προϊόντα απευθύνονται στην τουριστική αγορά; ............................................. 9 1.3.1 Σχέση γαστρονομικού τουρισμού και πυραμίδα maslow ............................................................. 12 1.3.2. Ποιοι επιλέγουν τον Γαστρονομικό Τουρισμό ......................................................................... 14 1.3.3 Παράγοντες επιτυχίας στη διαχείριση και προβολή γαστρονομικών προορισμών ................. 15 1.4 Η γαστρονομία στρατηγικό πλεονέκτημα για τον Ελληνικό τουρισμό ....................................... 17 KΕΦΑΛΑΙΟ 2ο -ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ .............................................................. 22 2.1 Γαστρονομική Προσφορά στο Εξωτερικό(τοπική κουζίνα, ξενοδοχειακή κουζίνα) ........................ 22 2.2 Διεθνή Εστιατόρια Brands, επισκέψιμοι χώροι παράγωγης καταστήματα εμπορίας τροφίμων και ποτών ...................................................................................................................................................... 24 2.4 Διαδρομές και περιηγήσεις (προγράμματα ειδικευμένων τour οperators, εκδηλώσεις γαστρονομικού ενδιαφέροντος, μουσεία και εκθέσεις) ........................................................................ 29 2.5 Μαθήματα και σεμινάρια περιποιήσεις σε spa ............................................................................... 30 2.6 Ιστορία και Παράδοση ...................................................................................................................... 31 Κεφάλαιο 3Ο - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ .................................................................. 31 3.1Aξιολογηση της ελληνικης γαστρονομικής προσφοράς ................................................................... 31 3.2 Τοπική Κουζίνα, Υψηλή, Δημιουργική Κουζίνα,Ξενοδοχειακή Κουζίνα ........................................... 32 3.2.1 Τοπική Κουζινα .......................................................................................................................... 32 3.2.2 Υψηλή / Δημιουργική Κουζίνα ................................................................................................... 33 3.2.3 Ξενοδοχειακή Κουζίνα-και το ελληνικό πρωινό ........................................................................ 33 3.3 Επισκέψιμοι χώροι παραγωγής και εκτάσεις με καλλιέργειες ........................................................ 35 3.3.1 Διαδρομές, περιηγήσεις και προγράμματα tour operators ...................................................... 35 3.3.2 Εκδηλώσεις ................................................................................................................................ 35 3 3.3.3 Μουσεία και Εκθέσεις ............................................................................................................... 35 3.3.4 Μαθήματα Μαγειρικής ............................................................................................................. 36 3.3.5 Θεματικά Ξενοδοχεία εστιατόρια και Περιποιήσεις σε Spa ..................................................... 36 3.3.6 Ανθρώπινο Δυναμικό ................................................................................................................. 36 3.4 Περιοχές της ελλάδας με ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα ........................................................ 37 ΚΕΦΑΛΑΙΑΟ 4Ο - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .................................................................................................. 38 4.1 Γενική εικόνα.................................................................................................................................... 38 4.2 Οφελη γαστρονομικού τουρισμού ................................................................................................. 41 4.3 Προβλήματα Γαστρονομικού Τουρισμού ........................................................................................ 41 4.4 Επίδραση του τουρισμού στην εγχώρια οικονομική δραστηριότητα και στην απασχόληση ......... 42 4.5 Η σημασία της τεχνολογικής ανάπτυξης στην γαστρονομία και στον ταυρίσιο και στην οικονομία της χώρας ................................................................................................................................................ 43 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5Ο - ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ............................................................................................................................. 44 5.1 Προτάσεις ......................................................................................................................................... 44 5.2 προτάσεις από πλευράς ιδιωτών (ξενοδόχων – βιοτεχνών-καταστηματαρχών) ............................ 45 Welcome gifts( καλωσορίστε δώρα) .................................................................................................. 46 Ξενοδοχεία και ελληνική κουζίνα .................................................................................................... 46 5.3. Προτάσεις από πλευράς κράτους και κρατικούς φορείς ................................................................ 46 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο - Συμπεράσματα .................................................................................................................. 48 ΕΠΙΛΟΓΟΣ ................................................................................................................................................ 49 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ............................................................................................................................................. 50el
heal.advisorNameΚουταλής , Αστέριοςel
heal.committeeMemberNameΚουταλής, Αστέριοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages50-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12309
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.