Όψεις της Αριστείας στον Σχεδιασμό της Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Master thesis)

Ρούμπου, Ζωή


ABSTRACT: This postgraduate thesis aims to explore the existence of excellence and its role in shaping educational policies. At the same time, the factors that contribute to its achievement in the educational environment, and the variables that promote excellence and equal opportunities, are important. The presentation of ten Secondary education teachers of the prefecture of Thessaloniki and six parents is presented. The primary data of the survey were obtained by the method of a personal semistructured interview. Although “excellence” is not defined by a clear and specific definition as a concept, it has been found that it is universally accepted in the educational process. The role of school and teachers has been proved to be a catalyst in fostering a climate of excellence. Developing educational policies that promote excellence is linked to individual improvement of students, to the existence of equal educational opportunities and to the prosperity of national and economic indicators.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων
Subject classification: Εκπαίδευση--Αξιολόγηση
Education--Evaluation
Εκπαίδευση και κράτος
Education and state
Ακαδημαϊκή επιτυχία
Academic achievement
Αριστεία
Excellence
Keywords: αριστεία;σχολική επίδοση;εκπαιδευτική πολιτική;ίσες ευκαιρίες;σχολική κουλτούρα;κίνητρα;excellence;school achievement;educational process;equal opportunities;school culture;motivation
Description: Μεταπτυχιακή Εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων,2018--9650
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12271
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο : ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 10 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: ΑΡΙΣΤΕΙΑ 14 2.1 ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 14 2.2 ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 17 2.3. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 18 2.4.ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ 19 2.4.α. Ο ρόλος του σχολείου 19 2.4.β. Ο ρόλος της οικογένειας 20 2.4.γ. Η αλληλεπίδραση σχολείου - οικογένειας 21 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑ 23 3.1. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ 23 3.2. Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο:ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο:ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 36 5.1. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 36 5.2. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ 39 5.3.Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ 42 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο: ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 45 6.1.Σκοπός και Επιμέρους Στόχοι της έρευνας 45 6.2 Μεθοδολογία 45 6.3 Δείγμα 48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 49 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΟΝΕΩΝ 65 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο: ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 73 9.1. Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ 73 9.1.1. Η Αριστεία 73 9.1.2. Η σχολική επίδοση και η εκπαιδευτική αριστεία 74 9.2. ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 76 9.3. ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ 81 9.4. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 85 9.4.1. Η κουλτούρα και το κλίμα του σχολείου. 85 9.4.2. Ο ρόλος του Διευθυντή του σχολείου 85 9.4.3. Ο ρόλος των κινήτρων 86 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 88 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 91 ΞΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 95 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 100 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ 100 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ 103
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfΜεταπτυχιακή Εργασία1.4 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12271
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.