Όψεις της Αριστείας στον Σχεδιασμό της Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Master thesis)

Ρούμπου, Ζωή


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡούμπου, Ζωήel
dc.date.accessioned2020-10-16T17:28:48Z-
dc.date.available2020-10-16T17:28:48Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12271-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή Εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων,2018--9650el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectαριστείαel
dc.subjectσχολική επίδοσηel
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subjectίσες ευκαιρίεςel
dc.subjectσχολική κουλτούραel
dc.subjectκίνητραel
dc.subjectexcellenceen
dc.subjectschool achievementen
dc.subjecteducational processen
dc.subjectequal opportunitiesen
dc.subjectschool cultureen
dc.subjectmotivationen
dc.titleΌψεις της Αριστείας στον Σχεδιασμό της Εκπαιδευτικής Πολιτικήςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή Εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση--Αξιολόγησηel
heal.classificationEducation--Evaluationen
heal.classificationΕκπαίδευση και κράτοςel
heal.classificationEducation and stateen
heal.classificationΑκαδημαϊκή επιτυχίαel
heal.classificationAcademic achievementen
heal.classificationΑριστείαel
heal.classificationExcellenceen
heal.identifier.secondary9650-
heal.dateAvailable2020-10-16T17:29:48Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-05-06-
heal.bibliographicCitation<<Ρούμπου Ζωή>>, <<ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων >>, <<Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2018>>el
heal.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία, έχει ως σκοπό να διερευνήσει την ύπαρξη αριστείας και τον ρόλο της στην διαμόρφωση των εκπαιδευτικών πολιτικών. Παράλληλα, δίνεται βαρύτητα στους παράγοντες που συμβάλουν για την επίτευξη της στο εκπαιδευτικό περιβάλλον αλλά στις μεταβλητές που προωθούν την αριστεία και την ισότητα των ευκαιριών. Παρουσιάζεται η άποψη δέκα εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης και έξι γονέων. Τα πρωτογενή στοιχεία της έρευνας αντλήθηκαν με την μέθοδο της προσωπικής ημιδομημένης συνέντευξης. Διαπιστώθηκε ότι η αριστεία αν και ως έννοια δεν προσδιορίζεται από έναν σαφή και συγκεκριμένο ορισμό, αποτελεί καθολικά αποδεκτό ζητούμενο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται καταλυτικός στην καλλιέργεια κλίματος αριστείας. Η χάραξη των εκπαιδευτικών πολιτικών που προωθεί την αριστεία συνδέεται με την ατομική βελτίωση των μαθητών, με την ύπαρξη ίσων ευκαιριών μόρφωσης και με την ευημερία των εθνικών και οικονομικών δεικτών.el
heal.abstractABSTRACT: This postgraduate thesis aims to explore the existence of excellence and its role in shaping educational policies. At the same time, the factors that contribute to its achievement in the educational environment, and the variables that promote excellence and equal opportunities, are important. The presentation of ten Secondary education teachers of the prefecture of Thessaloniki and six parents is presented. The primary data of the survey were obtained by the method of a personal semistructured interview. Although “excellence” is not defined by a clear and specific definition as a concept, it has been found that it is universally accepted in the educational process. The role of school and teachers has been proved to be a catalyst in fostering a climate of excellence. Developing educational policies that promote excellence is linked to individual improvement of students, to the existence of equal educational opportunities and to the prosperity of national and economic indicators.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο : ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 10 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: ΑΡΙΣΤΕΙΑ 14 2.1 ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 14 2.2 ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 17 2.3. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 18 2.4.ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ 19 2.4.α. Ο ρόλος του σχολείου 19 2.4.β. Ο ρόλος της οικογένειας 20 2.4.γ. Η αλληλεπίδραση σχολείου - οικογένειας 21 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑ 23 3.1. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ 23 3.2. Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο:ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο:ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 36 5.1. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 36 5.2. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ 39 5.3.Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ 42 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο: ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 45 6.1.Σκοπός και Επιμέρους Στόχοι της έρευνας 45 6.2 Μεθοδολογία 45 6.3 Δείγμα 48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 49 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΟΝΕΩΝ 65 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9ο: ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 73 9.1. Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ 73 9.1.1. Η Αριστεία 73 9.1.2. Η σχολική επίδοση και η εκπαιδευτική αριστεία 74 9.2. ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 76 9.3. ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ 81 9.4. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 85 9.4.1. Η κουλτούρα και το κλίμα του σχολείου. 85 9.4.2. Ο ρόλος του Διευθυντή του σχολείου 85 9.4.3. Ο ρόλος των κινήτρων 86 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 88 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 91 ΞΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 95 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 100 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ 100 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ 103el
heal.advisorNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages103-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfΜεταπτυχιακή Εργασία1.4 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12271
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.