Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και η διερεύνηση των προβλημάτων στην Ελλάδα (Bachelor thesis)

Γεωργιάδου, Ευαγγελία/ Βασιλείου, Βασιλική


Για να θεωρηθεί μια επιχείρηση «οικογενειακή» απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η απασχόληση δύο ή περισσότερων μελών μιας οικογένειας στην επιχείρηση, είτε εθελοντικά, είτε ως μισθωτοί, είτε με τη συμμετοχή τους στο συμβούλιο της εταιρείας, και φυσικά ο νομικός έλεγχος της ιδιοκτησίας και η διαχείριση της επιχείρησης να γίνεται από την οικογένεια. Στις μικρές επιχειρήσεις, ο ιδιοκτήτης συνήθως εκτελεί χρέη μάνατζερ και διευθυντή, ενώ όλα τα μέλη της οικογένειας συμβάλουν ο καθένας με το δικό του τρόπο ώστε να πετύχουν τις οικογενειακές και επιχειρησιακές επιδιώξεις. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύουμε την έννοια και το ρόλο της Οικογενειακής επιχείρησης. Αναφερόμαστε στα πλεονεκτήματα και τους παράγοντες επιτυχίας της δραστηριοποίησης καθώς και στα μειονεκτήματα, τα προβλήματα και τις αδυναμίες που υπάρχουν σε μια Οικογενειακή επιχείρηση. Αναλύονται οι διάφορες συνεργασίες που υπάρχουν και γίνεται λόγος για τον ανταγωνισμό μεταξύ των οικογενειακών επιχειρήσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερόμαστε στην διαδοχή. Αναπτύσσουμε τις προκλήσεις που δημιουργούνται και την σημαντικότητα της διαδικασίας αυτής. Στο τρίτο κεφάλαιο ασχολούμαστε με την ανάλυση των συνθηκών της αγοράς κατά την οικονομική κρίση,αναφερόμαστε στις επιπτώσεις αυτής, στην επιβίωση των οικογενειακών επιχειρήσεων καθώς και στα αποτελέσματα. Η έρευνα αποτελεί το αντικείμενο του τέταρτου κεφαλαίου στο οποίο γίνεται λόγος για την ανθεκτικότητα των οικογενειακών επιχειρήσεων στα χρόνια της κρίσης. Στο τέλος της εργασίας παραθέτουμε ένα παράρτημα, το οποίο περιλαμβάνει μία συνέντευξη του Αγγουρά Γ., επιχειρηματία του ξενοδοχείου Ambassador ο οποίος δέχτηκε να μας μιλήσει για την επιχείρηση του.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Subject classification: Family-owned business enterprises--Greece
Επιχειρήσεις, Οικογενειακές--Ελλάδα
Keywords: Οικογενειακές επιχειρήσεις;Προβλήματα;Ηλεκτρονικό εμπόριο;Family businesses;Problems;E-commerce
Description: Για να θεωρηθεί μια επιχείρηση «οικογενειακή» απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η απασχόληση δύο ή περισσότερων μελών μιας οικογένειας στην επιχείρηση, είτε εθελοντικά, είτε ως μισθωτοί, είτε με τη συμμετοχή τους στο συμβούλιο της εταιρείας, και φυσικά ο νομικός έλεγχος της ιδιοκτησίας και η διαχείριση της επιχείρησης να γίνεται από την οικογένεια. Στις μικρές επιχειρήσεις, ο ιδιοκτήτης συνήθως εκτελεί χρέη μάνατζερ και διευθυντή, ενώ όλα τα μέλη της οικογένειας συμβάλουν ο καθένας με το δικό του τρόπο ώστε να πετύχουν τις οικογενειακές και επιχειρησιακές επιδιώξεις.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12027
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ………………………………………………………………….………..5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ……………………………………………………………………………6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1o Οικογενειακές Επιχειρήσεις…………………………..…………….7 1.1 Ορισμός………………………………………………………………..………….8 1.2 Επιτυχία………………………………………………………………….….…….9 1.2.1 Παράγοντες για επιτυχημένη πορεία………………………....…...…...…12 1.2.2 Παράδοση και Καινοτομία…………………...……………………………14 1.3 Πλεονεκτήματα…………………………………………….……….……………17 1.3.1 Τα πλεονεκτήματα του μικρού μεγέθους μιας επιχείρησης στην δημιουργία δέσμευσης……………………………………..…………………………...…...…….21 1.4 Μειονεκτήματα – Προβλήματα…………………………..……………......……..22 1.4.1 Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και η διερεύνηση των προβλημάτων στην Ελλάδα…………………………………………………….…………………..……..26 1.4.2 Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα οικογενειακών- μικρών επιχειρήσεων έναντι μεγάλων επιχειρήσεων……………….…………………………………….…27 1.5 Συνεργασίες……………..………………..………………………………………32 1.5.1 Επιχειρηματικές Συνεργασίες……………………………….…….…..…..35 1.5.2 Δικτύωση των ΜΜΕ………………………………....………….….……..37 1.5.3 Τοπικό σύμφωνο ποιότητας (ΤΣΠ)……………………….……..…….…..41 1.5.4 Ηλεκτρονικό Εμπόριο………………………………….………….…..…..42 1.6 Προκλήσεις……………………………………………….…………………..….45 1.6.1 Οι γυναίκες στην οικογενειακή επιχείρηση………………….…………....45 1.6.2 Ενότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της οικογένειας……….…...46 1.6.3 Τα συστατικά για τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας οικογενειακής επιχείρησης……………..………………………………………………...…………..46 1.7 Ανταγωνισμός…………………………………………………………...……….47 1.8 Αδυναμίες……………………………………………………………….………48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο ΔΙΑΔΟΧΗ…………………………………………………………50 2.1 Διαδοχή…………………………………………………………………………..51 2.1.2 Η σημασία της διαδοχής στην οικογενειακή επιχείρηση……...................……51 2.1.3 Η νέα γενιά στις οικογενειακές επιχειρήσεις………………………….……….55 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ…………………………………………..58 3.1 Οικονομική κρίση……………………………………………………….…….…59 3.1.1 Επιπτώσεις στην κοινωνική ζωή…………………………….…………63 3.1.2 Οικονομική κρίση στην Ελλάδα…………………………….…………64 3.1.3 Αποτέλεσμα οικονομικής κρίσης…………………………...…….……65 3.1.4 Οικονομική κρίση και οικογενειακές επιχειρήσεις…………………….66 3.1.5Ανάλυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε περίοδο κρίσης και παρουσίαση έρευνας……………………………………………………………..…..66 3.1.6 Γενική κατάσταση………………………………………………….…..67 3.1.7 Κλείσιμο επιχειρήσεων………………………………………...………68 3.1.8 Απασχόληση - συνθήκες εργασίας – μισθοί………………………..…68 3.2 Αντοχή στην οικονομική κρίση…………………………………………………..69 3.2.1 Τα χαρακτηριστικά……………….……………………………………..70 3.2.2 Πιο ανθεκτικές……………………………….…….……………….…..70 3.2.3 Τα συν και πλην…………………………………….…………………..71 3.3 Τρόποι αντιμετώπισης………………………………………..…………..………72 3.3.1 Αντιμετώπιση …………………………………………………….……76 3.4 Επιβίωση…………………………………………………………………………78 3.4.1 Ο ιδιωτικός τομέας αιμορραγεί…………………………………………78 3.4.2 Προκλήσεις…………………………………………………………..…79 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ΕΡΕΥΝΑ……………………………………………………..…..80 4.1 Έρευνα: Ανθεκτικές οι οικογενειακές επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης………….…81 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ…………………………………………………………………...…..83 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ……………………………………………………………………86
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12027
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.