Συναισθηματική Νοημοσύνη και Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στις Επιχειρήσεις Φιλοξενίας (Bachelor thesis)

Δεληανίδη, Ελένη


Nowadays, the development of emotional intelligence skills is an important component of the management philosophy of each organization, as this is not solely due to the competition of products and services but also to the way it manages its human resources. As work becomes more complex and requires cooperation, businesses where people work in a harmonious relationship have a competitive advantage. All elements that make up a tourist business, most importantly, excellent service provision is what is most likely influenced by the mood and furthermore by the open links of the limbic brain system. In the field of hotel management and especially in the human resources training which does not concern just a knowledge, but a knowledge that does activate the spirit, all emotional abilities become more and more essential for the supremacy of each job position with the main emphasis on flexibility, teamwork and the customer orientation. The appropriate training on hotel human resources is the key to success for the emotional intelligence development as well as the development of team culture within its interior environment. People’s training is coordinated by the vision and objectives of the company and real leadership in order to develop the best possible performance for the successful project execution and at the same time for the people working on it
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: συναισθηματική νοημοσύνη;εργασία;ηγεσία;μάνατζμεντ;τουρισμός;ξενοδοχεία;διοίκηση ανθρωπίνων πόρων;εκπαίδευση;emotional intelligence;business;leadership;management;tourism;hospitality;Human Resources Management;training
Description: Μεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018—9888
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11573
Item type: bachelorThesis
Name(s) of contributor(s): Δεληανίδη, Ελένη
Submission Date: 2020-03-20T22:51:28Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2018-06-27
Bibliographic citation: Δεληανίδη, Ε. (2018). Συναισθηματική Νοημοσύνη και Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στις Επιχειρήσεις Φιλοξενίας (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.
Abstract: Στην σύγχρονη εποχή η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της συναισθηματικής νοημοσύνης αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό της φιλοσοφίας της διοίκησης κάθε οργανισμού, καθώς αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στον ανταγωνισμό των προϊόντων και υπηρεσιών αλλά και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό του. Καθώς η εργασία γίνεται πιο σύνθετη και απαιτεί συνεργασία, οι επιχειρήσεις στις οποίες οι άνθρωποι δουλεύουν με αρμονική συνεργασία διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Από όλα τα στοιχεία που συνθέτουν μία τουριστική επιχείρηση, το πιο σημαντικό, η άριστη παροχή υπηρεσιών, είναι αυτό που επηρεάζεται ίσως περισσότερο από την διάθεση και κατά επέκταση από τους ανοιχτούς κρίκους του μεταιχμιακού συστήματος του εγκεφάλου. Στον χώρο του ξενοδοχειακού μάνατζμεντ και ειδικότερα στην εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού που δεν αφορά απλώς μία γνώση αλλά μία γνώση που ενεργοποιεί το πνεύμα, το σύνολο των συναισθηματικών ικανοτήτων γίνεται όλο και πιο βασικό για την υπεροχή της εκάστοτε θέσης εργασίας με κύρια έμφαση στην ευελιξία, την ομαδικότητα και τον προσανατολισμό προς τον «πελάτη». Η κατάλληλη εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού της εκάστοτε ξενοδοχειακής μονάδας αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία της με σκοπό την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και την ανάπτυξη της ομαδικής κουλτούρας στο εσωτερικό της περιβάλλον. Η εκπαίδευση των ανθρώπων συντονίζεται από το όραμα και τους στόχους της επιχείρησης και της γνήσιας ηγεσίας με στόχο την ανάπτυξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων για την επιτυχή εκτέλεση του έργου και συγχρόνως των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτόν
Nowadays, the development of emotional intelligence skills is an important component of the management philosophy of each organization, as this is not solely due to the competition of products and services but also to the way it manages its human resources. As work becomes more complex and requires cooperation, businesses where people work in a harmonious relationship have a competitive advantage. All elements that make up a tourist business, most importantly, excellent service provision is what is most likely influenced by the mood and furthermore by the open links of the limbic brain system. In the field of hotel management and especially in the human resources training which does not concern just a knowledge, but a knowledge that does activate the spirit, all emotional abilities become more and more essential for the supremacy of each job position with the main emphasis on flexibility, teamwork and the customer orientation. The appropriate training on hotel human resources is the key to success for the emotional intelligence development as well as the development of team culture within its interior environment. People’s training is coordinated by the vision and objectives of the company and real leadership in order to develop the best possible performance for the successful project execution and at the same time for the people working on it
Advisor name: Αβδημιώτης, Σπύρος
Examining committee: Αβδημιώτης, Σπύρος
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 145
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Delianidi.pdf2.93 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11573
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.