E-commerce and its applications in agricultural sector (Bachelor thesis)

Γκίζας, Ιωάννης


The present study aims to investigate the electronic commerce and how it can affect the development of agriculture. First, place the internet analysis, e-commerce and online shops. Then present the electronic commerce in the agricultural sector, analyzes the current state 17 agricultural electronics markets in Greece and presented their characteristics. Indicate the rural marketing and innovative e-commerce ideas in agriculture. Finally, research is conducted in MEDITERRA company and provides conclusions which emerged.
Alternative title / Subtitle: E-commerce and its applications in agricultural sector
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: Ηλεκτρονικό εμπόριο;E-commerce;Αγροτικός τομέας;Agricultural sector;Ηλεκτρικό μάρκετινγκ;Electric marketing;Αγροτικά προϊόντα;Agricultural products;Ιντερνέτ;Internet
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/1041
Item type: bachelorThesis
Submission Date: 2016-03-24T14:39:48Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2015-02-19
Bibliographic citation: Γκίζας, Ι. (2015). Ηλεκτρονικό εμπόριο και οι εφαρμογές του στον αγροτικό τομέα. Προπτυχιακή εργασία. Θεσσαλονίκη: Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σαν σκοπό την διερεύνηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και κατά πόσο αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα. Αρχικά, πραγματοποιείται ανάλυση του διαδικτύου, του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Έπειτα, παρουσιάζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στον αγροτικό τομέα, αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση 17 γεωργικών ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα και παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά τους. Αναφέρεται το αγροτικό μάρκετινγκ και οι καινοτόμες ιδέες ηλεκτρονικού εμπορίου στον αγροτικό τομέα. Τέλος, πραγματοποιείται έρευνα στην εταιρία MEDITERRA και παρατίθενται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν.
The present study aims to investigate the electronic commerce and how it can affect the development of agriculture. First, place the internet analysis, e-commerce and online shops. Then present the electronic commerce in the agricultural sector, analyzes the current state 17 agricultural electronics markets in Greece and presented their characteristics. Indicate the rural marketing and innovative e-commerce ideas in agriculture. Finally, research is conducted in MEDITERRA company and provides conclusions which emerged.
Advisor name: Μπελίδης, Αθανάσιος
Examining committee: Μπελίδης, Αθανάσιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 104
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkizas_Iwannis.pdf2.13 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/1041
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons