Ο σχολικός εκφοβισμός σε σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης: οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Φλώρινας (Master thesis)

Πανταζοπούλου, Ελπινίκη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠανταζοπούλου, Ελπινίκηel
dc.date.accessioned2019-12-11T11:16:14Z-
dc.date.available2019-12-11T11:16:14Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11332-
dc.descriptionΟ σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο εξελίσσεται ραγδαία, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, οι έρευνες, κυρίως στην Ελλάδα φαίνεται να περιορίζονται στην εκδήλωση του φαινομένου στα γενικά σχολεία, ενώ αντίστοιχα στα ειδικά σχολεία τα δεδομένα φαίνεται να μην είναι επαρκήel
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμός αντιμετώπιση.el
dc.subjectΠαιδιά με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectΘύμαel
dc.subjectΘύτηςel
dc.subjectΠρόληψηel
dc.subjectΑντιμετώπισηel
dc.titleΟ σχολικός εκφοβισμός σε σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης: οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Φλώριναςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10732-
heal.dateAvailable2019-12-11T11:17:15Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-02-07-
heal.bibliographicCitation"Πανταζοπούλου Ελπινίκη", "Ο σχολικός εκφοβισμός σε σχολεία γενικής και ειδικής εκπαιδευσης: οι αποψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Φλώρινας"," Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων", "ΑΤΕΙΘ"," 2019"el
heal.abstractΟ σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο εξελίσσεται ραγδαία, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, οι έρευνες, κυρίως στην Ελλάδα φαίνεται να περιορίζονται στην εκδήλωση του φαινομένου στα γενικά σχολεία, ενώ αντίστοιχα στα ειδικά σχολεία τα δεδομένα φαίνεται να μην είναι επαρκή. Η συγγραφή της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε με σκοπό να καταγραφούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών, τόσο εκείνων που δραστηριοποιούνται σε γενικό σχολείο, όσο κι εκείνων που επιτελούν έργο σε ειδικό σχολείο. Σε πρώτο στάδιο έγινε μια προσπάθεια αποσαφήνισης βασικών όρων που σχετίζονται με το θέμα του εκφοβισμού, ενώ στη συνέχεια υπήρξαν αναφορές στα άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και στις επιπτώσεις και την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου, κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο το θεωρητικό τμήμα. Σε δεύτερο στάδιο πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα με βασικό εργαλείο την ημι-δομημένη συνέντευξη, ώστε να καταγραφούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ειδικού και γενικού σχολείου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Φλώρινας σχετικά με το θέμα του εκφοβισμού. Τέλος, παρατίθενται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εν λόγω έρευνα και διατυπώνονται προτάσεις.el
heal.abstractSchool bullying is a complex social phenomenon, which has evolved rapidly, both globally and in Greece in recent years. However, surveys, mainly in Greece, seem to be limited to the phenomenon in general schools, whereas data in the special schools appear to be inadequate. The present study was conducted in order to record the views of teachers, both those working in general education schools as well as those who work in special education schools. At first, an attempt was made to clarify basic terms relating to the issue of bullying, followed by references to people with disabilities, but also to the implications and prevention and treatment of the phenomenon. A qualitative study was conducted with using semi-structured interviews to record the perceptions of teachers who work in primary general and special education in Florina. Finally, the results obtained from this survey are presented and proposals made, regarding the management of the phenomenon at schools are suggested.en
heal.tableOfContentsΕυχαριστίες………………………………………………………………………… Σελ. 6 Περίληψη………………………………………………………………………….... Σελ.7 Abstract……………………………………………………………………………... Σελ. 8 Εισαγωγή…………………………………………………………………………..... Σελ. 9-10 Μέρος πρώτο: Θεωρητικό υπόβαθρο……………………………………………… Σελ. 11-46 Κεφάλαιο 1: Σχολικός εκφοβισμός εννοιολογική σημασία………………………. Σελ. 11-19 1.1) Ιστορική αναδρομή………………………………………………………………. Σελ. 11-12 1.2) Ορισμός του σχολικού εκφοβισμού……………………………………………... Σελ. 12-15 1.3) Μορφές του σχολικού εκφοβισμού……………………………………………… Σελ. 16-19 Κεφάλαιο 2: Εμπλεκόμενοι ρόλοι………………………………………………….. Σελ. 20-24 2.1) Τα χαρακτηριστικά των παιδιών- θυμάτων……………………………………. Σελ. 20-21 2.2) Τα χαρακτηριστικά των παιδιών- θυτών………………………………………. Σελ. 21-22 2.3) Τα χαρακτηριστικά των παιδιών- θυτών/θυμάτων…………………………….. Σελ. 22-23 2.4) Τα χαρακτηριστικά των παιδιών- παρατηρητών………………………………. Σελ. 23-24 Κεφάλαιο 3: Αιτίες, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου……... Σελ. 25-38 3.1) Παράγοντες που ενισχύουν την εμφάνιση του φαινομένου…………………… Σελ. 25-31 3.2) Συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού………………………………………….. Σελ. 31-33 3.3) Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου………………………………….. Σελ. 33-34 3.4) Ο ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στον εντοπισμό και στην αντιμετώπιση του φαινομένου……………………………………………………………………... Σελ. 34-38 Κεφάλαιο 4: Ο σχολικός εκφοβισμός σε ειδικό και γενικό σχολείο……………... Σελ. 39-46 4.1) Ο σχολικός εκφοβισμός στην Ελλάδα…………………………………………. Σελ. 39-41 4.2) Ο σχολικός εκφοβισμός σε γενικό σχολείο……………………………………. Σελ. 41 4.3) Ο σχολικός εκφοβισμός σε ειδικό σχολείο…………………………………….. Σελ. 42-46 Μέρος δεύτερο: Ερευνητικό μέρος………………………………………………… Σελ. 47-84 Κεφάλαιο 5: Μεθοδολογία της έρευνας……………………………………………. Σελ. 47-71 5.1) Σκοπός της έρευνας και ερευνητικά ερωτήματα………………………………. Σελ. 47-48 5.2) Είδος της έρευνας……………………………………………………………… Σελ. 48-49 5.3) Επιλογή του θέματος…………………………………………………………… Σελ. 49 5.4) Δείγμα της έρευνας…………………………………………………………….. Σελ. 49-50 5.5) Εργαλείο της έρευνας………………………………………………………….. Σελ. 50-51 5.6) Διεξαγωγή της έρευνας………………………………………………………… Σελ. 51-52 5.7) Προβλήματα της έρευνας……………………………………………………… Σελ. 52 5.8) Ανάλυση δεδομένων…………………………………………………………… Σελ. 53 5.9) Αποτελέσματα της έρευνας…………………………………………………….. Σελ. 53-71 Κεφάλαιο 6: Συζήτηση των αποτελεσμάτων……………………………………. Σελ. 72-82 Κεφάλαιο 7: Συμπεράσματα- Προτάσεις………………………………………… Σελ. 83-84 7.1) Συμπεράσματα………………………………………………………………… Σελ. 83 7.2) Προτάσεις……………………………………………………………………… Σελ. 84 Βιβλιογραφία………………………………………………………………………. Σελ. 85-92 Παράρτημα 1……………………………………………………………………….. Σελ. 93 Παράρτημα 2………………………………………………………………………. Σελ. 94-98el
heal.advisorNameΨάλτη, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΨάλτη, Αναστασίαel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages98 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PANTAZOPOYLOY.pdfΜεταπτυχιακή εργασία945.03 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11332
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.