Social responsibility as consumers to determine the model ISO 26000

Καρυπίδης, Φίλιππος/ Karipidis, Philippos


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Issue Date: 5-Sep-2015
Citation: Καρυπίδης, Φ. (Οκτώβριος 2011). Η κοινωνική ευθύνη όπως την καθορίζει προς καταναλωτές το πρότυπο ISO 26000. Καταναλωτικά βήματα. 9:10.
Abstract: Το ΚΕ.Π.ΚΑ, σε συνεργασία με τη Διεθνή των Καταναλωτών (CI), προσπαθεί να προωθήσει την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η Ε.Κ.Ε. είναι μια πολιτική, εθελοντική, για τις επιχειρήσεις, οι οποίες αναλαμβάνουν διάφορες πρωτοβουλίες, πέρα από τη συμμόρφωσή τους, με την υπάρχουσα νομοθεσία. Δυστυχώς, πολλές φορές,δράσεις που εντάσσονται στην Ε.Κ.Ε. χρησιμοποιούνται και προβάλλονται από τις επιχειρήσεις για "ξέπλυμα" άλλων κακών πρακτικών τους. Για να πιστοποιηθεί, λοιπόν, η Ε.Κ.Ε. των επιχειρήσεων, δημιουργήθηκε το πρότυπο ISO 26000. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. και η CI ζητούν από τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν το ISO 26000, ώστε να ενδυναμώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, σε αυτές.Δημοσιεύουμε σήμερα το παρακάτω άρθρο του κ. Φ. Καρυπίδη, καθηγητή Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, "Η κοινωνική ευθύνη προς καταναλωτές όπως την καθορίζει το πρότυπο ISO 26000", για να κατανοήσουμε οι καταναλωτές τι είναι και τι διασφαλίζει το πρότυπο ISO 26000.
The KE.P.KA, in cooperation with the Consumer International (CI), seeks to promote Corporate Social Responsibility. The CSR is a political, voluntary for companies, which undertake various initiatives, apart from compliance with the existing legislation.Unfortunately, many times, actions under CSR used and promoted by businesses for "laundering" their other bad practices. To be certified, then, E.K.E. business, created in standard ISO 26000.The KE.P.KA. and CI require businesses to implement ISO 26000, in order to strengthen consumer confidence in theseWe publish today the following article Mr. Ph. Karipidis Professor Alexander TEI of Thessaloniki "The social responsibility to consumers as defines the standard ISO 26000", to understand what consumers are and what ensures the standard ISO 26000.We publish today the following article Mr. Ph. Karipidis Professor Alexander TEI of Thessaloniki "The social responsibility to consumers as defines the standard ISO 26000", to understand what consumers are and what ensures the standard ISO 26000.
Description: Δημοσιεύσεις μελών--ΣΔΟ--Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, 2011
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/8803
Item type: other
Submission Date: 2018-02-28T14:11:15Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/8803
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.