Κακοποιημένο παιδί και ψυχοκοινωνικές διαστάσεις

Αβραμίκα, Μαρία/ Λαφαζάνη, Πολυχρονία/ Στεφανούδη, Μαρία


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Child abuse;Ψυχολογικές απόψεις;Κοινωνικές απόψεις;Ψυχοθεραπεία παιδιού;Νοσηλευτική φροντίδα;Συναισθηματική κακοποίηση;Social aspects;Child psychotherapy;Πρόληψη παιδικής κακοποίησης;Psychological aspects;Nursing care;Prevention of child abuse;Physical abuse;Family violence;Emotional abuse;Sexual abuse;Rights of the child;Παιδική κακοποίηση;Σωματική κακοποίηση;Σεξουαλική κακοποίηση;Δικαιώματα του παιδιού;Οικογενειακή βία
Issue Date: 8-Aug-2013
Abstract: Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ανασκόπηση της σύγχρονης ερευνητικής βιβλιογραφίας για την παιδική κακοποίηση. Αναλυτικότερα, γίνεται αναφορά στα είδη της παιδικής κακοποίησης, τις επιπτώσεις τους, τους προστατευτικούς παράγοντες και τους παράγοντες κινδύνου που μπορεί να παίξουν θετικό ή αρνητικό ρόλο στην εκδήλωση του φαινομένου και στον τρόπο που βιώνεται από το παιδί-θύμα. Επιπλέον, το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης προσεγγίζεται από τη νομική επιστήμη, αναφορικά στην προστασία που παρέχεται από το νόμο στα παιδιά- θύματα κακοποίησης, καθώς και τις συνήθεις δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στις αίθουσες των δικαστηρίων κατά την εκδίκαση υποθέσεων κακοποίησης. Εμπεριέχεται συζήτηση για τις αλλαγές και βελτιώσεις που απαιτούνται σε νομοθετικό, κοινωνικό, ερευνητικό και θεραπευτικό επίπεδο. Το θέμα της παιδικής κακοποίησης έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, τόσο στον ελλαδικό, όσο και στον διεθνή χώρο. Ένα παιδί μπορεί να πέσει θύμα κακοποίησης στο σχολείο (φαινόμενο bullying), στο κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον. Η οργανωμένη πολιτεία προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτό το φαινόμενο λαμβάνοντας μέτρα σε πολλαπλά επίπεδα, όπως το νομοθετικό, το ποινικό, το συμβουλευτικό- θεραπευτικό, της κοινωνικής πρόνοιας, καθώς επίσης και σε επίπεδο πρόληψης. Από τους πρωταρχικούς ρόλους που πρέπει να ασκήσει το νοσηλευτικό προσωπικό είναι αυτό της διαμόρφωσης μιας ασφαλούς σχέσης με το κακοποιημένο παιδί. Σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της σχέσης είναι η ύπαρξη συνέχειας, έτσι ώστε το παιδί να προετοιμάζεται για το τι θα ακολουθήσει κάθε φορά. Το νοσηλευτικό προσωπικό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εκφραστούν συναισθηματικά, καθώς αυτό είναι σημαντικό στη διαδικασία θεραπείας, μέσω της ζωγραφικής ή του παιξίματος ρόλων.
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας--Τμήμα Νοσηλευτικής, 2010, αα 961
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/7979
Item type: other
Submission Date: 2018-02-28T13:24:12Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/7979
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.