Τα προσωπεία στην αρχαία Ελλάδα και ο ρόλος τους στο θέατρο

Πέπα, Μαρία/ Σαρηγιαννίδου, Ειρήνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠέπα, Μαρίαel
dc.contributor.authorΣαρηγιαννίδου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2013-10-13T13:46:49Zel
dc.date.accessioned2018-02-28T11:54:43Z-
dc.date.available2013-10-13T13:46:49Zel
dc.date.available2018-02-28T11:54:43Z-
dc.date.issued2013-10-13T13:46:49Zel
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/6912-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας--Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας,2009--αα1607el
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία παρουσιάζει τα προσωπεία στην αρχαία Ελλάδα και ο ρόλος τους στο αρχαίο ελληνικό δράμα, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή και αναφορά στα υπόλοιπα προσωπεία. Τα¨προσωπεία¨ είναι αρκετά ευρύ και έχει τις ρίζες του στα βάθη των αιώνων αλλά και παρουσία έντονη σε διάφορες εκδηλώσεις τις ανθρώπινης ύπαρξης. Έτσι συναντάμε προσωπεία νεκρικά, τα οποία συνοδεύουν τους νεκρούς στον άλλο κόσμο, προσωπεία τελετουργικά, εθνολογικά, καρναβαλιού και τέλος θεατρικά .Η ιστορία της μάσκας χάνεται βέβαια στα βάθη των αιώνων και στις άκρες των ηπείρων. Ιδίως για την κοινωνική ανθρωπολογία, τη λαογραφία και τη θρησκειολογία αποτελεί ένα παμπάλαιο αντικείμενο μελέτης. Υπήρξαν πολιτισμοί που χρησιμοποίησαν μάσκες ανθρωπόμορφες ή ζωόμορφες (βρέθηκαν, άλλωστε, και αντίστροφα σύμβολα, ανθρωπόμορφων ζώων). Μπορεί κανείς να αναφερθεί σε παραδόσεις που χαρακτηρίζουν ολόκληρες ηπείρους (μάσκες αφρικάνικες ή ινδιάνικες κτλ.) ή έστω πολιτείες (οι βενετσιάνικες). Το προσωπείο χρησιμοποιήθηκε στο αρχαίο ελληνικό δράμα, όπου οι άνδρες ενσάρκωναν τις γυναίκες. Σήμερα οι αποκριάτικες μάσκες είναι ευρύτατα διαδεδομένες. Η μάσκα έχει συνδεθεί με το ψεύδος ("έπεσαν οι μάσκες"). Δεν είναι όμως ούτε υπήρξε στο παρελθόν σταθερή και αναπόφευκτη αυτή η σύνδεση. Το προσωπείο μπορεί να μη συγκαλύπτει, αλλά, αντιθέτως, να εκφράζει. Να υποδηλώνει ακόμη και υποσυνείδητα την ένταξη σε μια συλλογικότητα, σε μια αρχέτυπη κατηγορία, ακόμη και σε μια τοτεμική ταξινόμηση. Ο Ινδιάνος δε βάφεται πριν από τη μάχη για να κρυφτεί. Για το χούλιγκαν, επίσης, αυτό που έχει σημασία είναι να ταυτιστεί, γι' αυτό χρησιμοποιεί τα χρώματα της ομάδας-φυλής. Η ιστορία της μασκας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Σχεδόν κάθε φυλή, από τις πιο πρωτόγονες μέχρι των πιο προηγμένων πολιτσμών, έχουν κάποια χρήση της μάσκας. Είναι πιθανό ότι το ζωγραφισμένο πρόσωπο των πρωτόγονων πολεμιστών αποτέλεσε έμπνευση για την πρώτη μάσκα. Σε φυλετικές και θρησκευτικές τελετές, σε χορούς, στο θέατρο, στον πόλεμο και την ειρήνη, οι μάσκες έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο.el
dc.language.isoelel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδαel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Greeceel
dc.subjectΠροσωπείαel
dc.subjectΑρχαία Ελλάδαel
dc.subjectΘέατροel
dc.subject.lcshΠροσωπεία-Ελλάδαel
dc.subject.lcshΘεατρικό μακιγιάζel
dc.subject.lcshΘέατρο-Ελλάδαel
dc.titleΤα προσωπεία στην αρχαία Ελλάδα και ο ρόλος τους στο θέατροel
dc.typeThesisel
heal.typeotherel
heal.type.enOtheren
heal.dateAvailable2018-02-28T11:55:43Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤΕΙ Θεσσαλονίκηςel
heal.fullTextAvailabilitytrueel
heal.type.elΆλλοel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarigiannidou_Eirini.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/6912
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.