Διαφήμιση

Γκιούρης, Θεόδωρος/ Ντότης, Μιλτιάδης


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Διαφημίσεις;Επικοινωνιακή πολιτική;Communication policy;Advertisements
Issue Date: 24-Apr-2015
Abstract: Στο μάρκετινγκ, η διαφήμιση θεωρείται συμβατικά ως ένα στοιχείο του μείγματος προώθησης, ένα εργαλείο διοίκησης που ορίζεται την προώθηση, τη μεσολάβηση και την πληρωμή - για τον χαρακτήρα. Η επικοινωνία ορίζεται ως μια διαδικασία κατά την οποία υπάρχει ένας αποστολέα - communicator, ένα μήνυμα, ένας δέκτης, και μια απάντηση από αυτόν. Συνήθως οι δέκτες γίνονται αποστολείς από την δική τους αντίδραση σε ένα μήνυμα. Με τον τρόπο αυτό, η διαφήμιση βοηθά στην αύξηση της πελατειακής βάσης ενός οργανισμού, δηλαδή, προσπαθεί να αυξήσει τη ζήτηση για τα προϊόντα της και στην ουσία η διαφήμιση βοηθά στην αύξηση της πρωτογενούς ζήτησης.
In marketing management texts advertising is conventionally regarded as one element of the promotional mix, a management tool defined by its explicitly promotional, mediated and paid – for character. Communication is defined as a process in which there is a sender – communicator, a message, a receiver audience, and a response by the audience. Usually the receivers become senders by reacting with a message of their own. In this way, advertising helps in increasing the customer base of an organization, that is, it tries to increase the demand for its products and in essence the advertising helps increase primary demand.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Λογιστικής Και Χρηματοοικονομικής, 2015--αα6776
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5440
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/5440
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.