The impact of the pedestrian street Saint Sophia retail area

Βλαχάκης, Σωτήριος/ Σταλίδης, Γιώργος/ Κοκκίνης, Γιώργος/ Stalidis, George/ Vlaxakis, Sotirios/ Kokkinis, George


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Malls, Pedestrian;Εμπορικά κέντρα, Πεζοδρομημένα;Πεζοδρόμηση--Εμπορικές επιπτώσεις;Pedestrianization--Commercial effects;Έρευνα αγοράς;Market research
Issue Date: 10-Jul-2015
Citation: Εθνικό Συνέδριο Διοίκησης και Οικονομίας, Λάρισα, 2013
Abstract: Pedestrianisation of central ereas in big cities is a measure that was successfully applied during the 70's in the US and northwest Europe. It positevely affected the movement in the cities' centers and also had positive impact in developing the retail trade. In Greece, pedestrianisation started after the 90's and there is lack of coherent research. This article reclaims the results of a research that was conducted in the ground floor of all stores in Agias Sophias street in Thessaloniki, with the start of temporary pedestrianisation that aimed at specifying the satisfaction level of retail merchandisers from applying these measures. The methodology used was data collection with structured questionnaires that the merchandisers or the business executives had to answer. Data were analysed by using the statistical pachage SPSS, while for locating grouping or tendencies was also used the statistical package MAD. The results showed high satisfaction levels by applying the measures. The main conclusion that was conducted was that the municipality should apply permanent pedestrianisation measures in this street, modeling a more functional and attractive project.
Η πεζοδρόμηση κεντρικών οδών μεγάλων πόλεων είναι ένα μέτρο το οποίο εφαρμόστηκε με επιτυχία από την δεκαετία του ’70 σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ και της βορειοδυτικής Ευρώπης. Επηρέασε θετικά την κινητικότητα στα κέντρα των πόλεων και είχε θετικές επιδράσεις στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου. Στην Ελλάδα οι πεζοδρομήσεις ξεκίνησαν αργότερα κατά την δεκαετία του ΄90 και έχουμε έλλειψη συναφών μελετών. Το άρθρο αυτό αξιοποιεί τα αποτελέσματα μίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σύνολο των ισόγειων καταστημάτων της οδού Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη, με την ευκαιρία της έναρξης της προσωρινής πεζοδρόμησης, με σκοπό να διερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των λιανέμπορων από την εφαρμογή του μέτρου. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν η συλλογή πληροφοριών με δομημένο ερωτηματολόγιο στους ιδιοκτήτες ή στελέχη των εμπορικών επιχειρήσεων της οδού. Η επεξεργασία των στοιχείων έγινε με χρήση του πακέτου SPSS, ενώ ταυτόχρονα για καλύτερο εντοπισμό ομαδοποιήσεων ή τάσεων χρησιμοποιήθηκε και το στατιστικό πακέτο MAD. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει σε μεγάλο βαθμό ικανοποίηση από την εφαρμογή του μέτρου. Βασικό συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι είναι καλό να προχωρήσει ο δήμος στην μόνιμη πεζοδρόμηση της οδού, με ένα έργο λειτουργικότερο και ελκυστικότερο από αισθητικής πλευράς.
Description: Δημοσιεύσεις μελών--ΣΔΟ--Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης,2013
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4614
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις σε Περιοδικά

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlahakis_Stalidis_Kokkinis_The_Impact_Of.pdf484.68 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/4614
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.