Πρόγραμμα Πληροφοριακού Γραμματισμού για μαθητές γυμνασίου και λυκείου

Νίτσος, Ηλίας/ Ντούρο, Ακίντα


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Issue Date: 27-Nov-2015
Abstract: Ο Πληροφοριακός Γραμματισμός ορίζεται ως το σύνολο των ικανοτήτων εκείνων που απαιτούν από τα άτομα να αναγνωρίζουν πότε χρειάζεται η πληροφόρηση και να έχουν την ικανότητα να εντοπίζουν, να αξιολογούν και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την απαραίτητη πληροφορία (Αμερικάνικη Ένωση Κολεγιακών και Ερευνητικών Βιβλιοθηκών, 2000 σ.2). Ο όρος «Πληροφοριακός Γραμματισμός» και ο όρος «Πληροφοριακή Παιδεία» στην ουσία έχουν το ίδιο περιεχόμενο, όμως η Ελληνική κοινότητα καθώς και οι Έλληνες Βιβλιοθηκονόμοι και Επιστήμονες δεν έχουν καταλήξει ακόμα στην ύπαρξη ενός εκ των δύο όρων, αν και στην Ελληνική βιβλιογραφία τείνει να επικρατήσει ο όρος «Πληροφοριακή Παιδεία». Στην παρούσα πτυχιακή εργασία επικρατεί ο όρος «Πληροφοριακός γραμματισμός». Η έννοια “γραμματισμός” ορίζει την ικανότητα του ατόμου να διαβάζει και να γράφει και τις δεξιότητες εκείνες οι οποίες επιτρέπουν στο άτομο να καλύψει τις ανάγκες του για να μπορέσει να επιβιώσει σε μία σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας, ενώ η έννοια “παιδεία” ορίζει την μόρφωση και την καλλιέργεια (ηθική και πνευματική) του ατόμου σε μια σύγχρονη κοινωνία.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ--Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, 2015
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/2932
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Douro_Akinta.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/2932
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.