Η γυναικεία παρουσία όπως εμφανίζεται μέσα από τους κεντρικούς χαρακτήρες της νεοελληνικής λογοτεχνίας (Bachelor thesis)

Μπενίση, Αργυρώ/ Ρέζκ, Μαρίνα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπενίση, Αργυρώel
dc.contributor.authorΡέζκ, Μαρίναel
dc.date.accessioned2024-09-18T13:53:42Z-
dc.date.available2024-09-18T13:53:42Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16997-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓυναικεία παρουσίαel
dc.subjectΝεοελληνική λογοτεχνίαel
dc.titleΗ γυναικεία παρουσία όπως εμφανίζεται μέσα από τους κεντρικούς χαρακτήρες της νεοελληνικής λογοτεχνίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary13812-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2022-10-14-
heal.bibliographicCitationΜπενίση,Α. - Ρέζκ, Μ. (2022). Η γυναικεία παρουσία όπως εμφανίζεται μέσα από τους κεντρικούς χαρακτήρες της νεοελληνικής λογοτεχνίας (Πτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ.el
heal.abstractΗ μελέτη της γυναικείας παρουσίας στη λογοτεχνία έχει ερευνηθεί εδώ και δεκαετίες, με στόχο την κατανόηση όχι μόνο της υποκειμενικής οπτικής του συγγραφέα αλλά και της καθημερινότητας και της ψυχοσύνθεσης των γυναικών σε όλη την ιστορία. Η περίοδος της νεοελληνικής λογοτεχνίας είναι ευρεία και -ακόμη και οι ειδικοί διαφωνούν για την ακριβή χρονολογία- μετά τον 10ο αιώνα και γύρω στο 1200. Ο ανθρωπισμός είναι ακόμα ζωντανός και ακέραιος προς τα τέλη του 18ου αιώνα: έχει δεν έχει απορριφθεί ή υποβαθμιστεί σε ακαδημαϊκές μορφές, αλλά εξακολουθεί να υπηρετεί έναν ουσιαστικό κοινωνικο-εκπαιδευτικό ρόλο. Η γυναίκα, που θεωρείται ηθικά ισχυρότερος άνθρωπος από τον άνδρα, ικανή να τον υποτάξει και να τον πείσει σε αέναη υποδούλωση με όρκο, παρουσιάζεται πιο συχνά ως ηθικά και σωματικά ανεπαρκώς εξατομικευμένο αντικείμενο από τους άλλους ποιητές. Εμφανίζεται στους άλλους ως Αγία και ανέγγιχτη, έχει τον βαθμό της θεάς και ζει άνετα ανάμεσα στις Χάριτες, ωστόσο παραμένει ένα άπιαστο όνειρο για τον εραστή της. Τα κοινά αγαθά, όπως μια χτένα και ένας καθρέφτης, γίνονται επίσης ιερά αφού τα παρουσίαζε στις γυναίκες αυτοπροσώπως η Αφροδίτη. Αυτά τα τεχνουργήματα θεωρούνται τυχερά ως σύμβολο αιώνιας ομορφιάς και ο ποιητής θέλει να μεταμορφωθεί σε αυτά για να παραμείνει κοντά στη φίλη του και να την παρατηρήσει χωρίς να τον εντοπίσουν. Από την άλλη πλευρά, είναι προφανές ότι σε μια πατριαρχική κουλτούρα, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα χωρίς δικαιώματα και η λειτουργία τους είναι να παντρεύονται, να γεννούν παιδιά και να φροντίζουν την οικογένεια. Δεν μπορεί να μορφωθεί ή να σπουδάσει και η μόνη της επιλογή είναι να παρακολουθήσει κοινωνικές εκδηλώσεις όπως γάμους. Όλα αυτά ήταν πριν από το φεμινιστικό κίνημα, στα τέλη της δεκαετίας του 80’, όταν οι γυναίκες κέρδισαν δικαιώματα, έγιναν συγγραφείς και μπόρεσαν να σπουδάσουν. Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να εικονογραφήσει τη γυναίκα μέσα από την οπτική της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας, καταδεικνύοντας πώς οι συγγραφείς (άνδρες και γυναίκες) παρουσιάζουν τον γυναικείο κόσμο διαχρονικά.el
heal.abstractThe study of women's presence in literature has been researched for decades, with the goal of understanding not only the subjective perspective of the writer but also the everyday lives and psychosynthesis of women throughout history. After the 10th century and approximately 1200, the period of modern Greek literature is broad and -even experts disagree on the precise date- after the 10th century and around 1200. Humanism is still alive and well toward the end of the 18th century: it has not been repudiated or deteriorated into academic forms, but it is still serving an essential socio-educational role. Woman, regarded as a morally stronger human being than man, capable of subduing and persuading him to perpetual enslavement on oath, is more frequently regarded as a morally and physically inadequately personalized object by the other poets. She is shown to others as Holy and untouchable, she has goddess rank and lives casually among Graces, yet she remains an unreachable dream for her lover. Common goods, such as a comb and a mirror, become sacred as well since they were presented to women in person by Aphrodite. These artifacts are regarded lucky as a symbol ofperpetual beauty, and the poet wishes to transform into them in order to remain near to his girlfriend and observe her without being detected. On the other side, it is evident that in a patriarchal culture, women are viewed as objects with no rights, and their function is to marry, produce children, and care for the family. She is unable to educate herself or study, and her only option is to attend social events such as weddings. All of this was before the feminist movement, when women gained rights, became authors, and were able to study. This dissertation tries to illustrate the woman through the perspective of contemporary Greek literature, demonstrating how writers (both male and female) present the feminine world over time.en
heal.advisorNameΚαμπατζά, Βαλεντίνηel
heal.committeeMemberNameΚαμπατζά, Βαλεντίνηel
heal.academicPublisherΣχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages86 σελ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16997
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.