Χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς στην τάξη (Inclusive education) για παιδιά με προβλήματα όρασης: μία συστηματική ανασκόπηση (Master thesis)

Φακυρούδη, Φωτεινή


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦακυρούδη, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2024-07-03T19:56:22Z-
dc.date.available2024-07-03T19:56:22Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16697-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2023 (α/α 13947)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑνασκόπησηel
dc.subjectΠαιδιά με προβλήματα όρασηςel
dc.subjectΡομπότ κοινωνικής αρωγήςel
dc.subjectReviewen
dc.subjectChildren with visual impairmentsen
dc.subjectSocial assistance robotsen
dc.titleΧρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς στην τάξη (Inclusive education) για παιδιά με προβλήματα όρασης: μία συστηματική ανασκόπησηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.classificationΠαιδιά με οπτικές αναπηρίες -- Εκπαίδευσηel
heal.classificationΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel
heal.classificationΠαιδιά με οπτικές αναπηρίες -- Φροντίδα -- Τεχνολογικές καινοτομίεςel
heal.classificationΕιδική αγωγή -- Ελλάδαel
heal.classificationΡομποτικήel
heal.classificationChildren with visual disabilities -- Educationen
heal.classificationInclusive educationen
heal.classificationChildren with visual disabilities -- Care -- Technological innovationsen
heal.classificationSpecial education -- Greeceen
heal.classificationRoboticsen
heal.identifier.secondary13947-
heal.dateAvailable2024-07-03T19:57:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Μηχανικών - Τμήμα Παραγωγής και Διοίκησηςel
heal.publicationDate2023-02-17-
heal.bibliographicCitationΦακυρούδη, Φ. (2023). Χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς στην τάξη (Inclusive education) για παιδιά με προβλήματα όρασης: μία συστηματική ανασκόπηση. (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙ.ΠΑ.Ε.el
heal.abstractΑυτή η συστηματική ανασκόπηση διερευνά την υπάρχουσα έρευνα στο πεδίο της χρήσης των κοινωνικών ρομπότ ως παραγόντων για την προώθηση της ένταξης και της συμπερίληψης στο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά με προβλήματα όρασης. Αν και το σχετικό πεδίο είναι πρόσφατο με αποτέλεσμα να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερη έρευνα όπως σε άλλα πεδία, όπως για παράδειγμα για την χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για παιδιά με αυτισμό, ωστόσο τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι το εν λόγω ζήτημα αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο έρευνας με αυξημένο ενδιαφέρον ιδίως τα τελευταία χρόνια. Ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, υλοποίηση στην σχολική τάξη και η αξιολόγηση διαφορετικών σεναρίων, ρόλων ρομπότ, προσωπικότητας και διαδραστικών τρόπων θα εμπλουτίσει τη δυναμική της τάξης και θα προωθήσει τη γνώση για εμπειρίες χωρίς αποκλεισμούς των παιδιών με προβλήματα όρασης. Σε ευρύτερο επίπεδο, η συστηματική αυτή ανασκόπηση φρονούμε ότι θα συμβάλει στην εύρεση νέων προσεγγίσεων για την ένταξη παιδιών με προβλήματα όρασης και στο χώρο του σχολείου αλλά και στην κοινωνία γενικότερα, στη διερεύνηση της δυναμικής της χρήσης των ρομπότ κοινωνικής αρωγής για την επίτευξη συμπεριληπτικών σχολικών τάξεων, στη βελτίωση της προσβασιμότητας και στην εκτίμηση των ατομικών ικανοτήτων για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς. Αυτές οι συνεισφορές μπορούν να ενημερώσουν την μελλοντική έρευνα και για ενήλικες ή παιδιά με άλλες προκλήσεις ένταξης (π.χ. φύλο, φυλή, θρησκεία, εκφοβισμός).el
heal.abstractThis systematic review explores existing research in the field of using social robots as agents to promote integration and inclusion in the school environment for children with visual impairments. Although the relevant field is recent, with the result that no particular research has been developed as in other fields, such as for example the use of social assistance robots for children with autism, the results demonstrate that the issue in question is a privileged field of research with increased interest especially in recent years. Long-term design, classroom implementation, and evaluation of different scenarios, robot roles, personality, and interactive modes will enrich classroom dynamics and advance knowledge about inclusive experiences of visually impaired children. On a broader level, we believe that this systematic review will contribute to finding new approaches to the inclusion of children with visual impairments both in the school space and in society in general, in exploring the dynamics of using social assistance robots to achieve inclusive school classrooms , improving accessibility and valuing individual abilities to create inclusive experiences. These contributions can also inform future research for adults or children with other inclusion challenges (e.g., gender, race, religion, bullying).en
heal.advisorNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΣχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης-
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages61-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fakiroudi.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16697
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.