Η συμβολή των μεθόδων STEAM στην ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης, μαθητών νεαρής ηλικίας: ανεύρεση συσχετίσεων με την τεχνική text Mining. (Master thesis)

Γαντάρη, Ιωάννα Ελένη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαντάρη, Ιωάννα Ελένηel
dc.date.accessioned2024-07-03T18:50:51Z-
dc.date.available2024-07-03T18:50:51Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16696-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2023 (α/α 13948)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠολλαπλή νοημοσύνηel
dc.subjectΑνάπτυξη δεξιοτήτωνel
dc.subjectΝεαρή ηλικίαel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectMultiple intelligencesen
dc.subjectSkills develpopmenten
dc.subjectYoung ageen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectSTEMen
dc.subjectSTEAMen
dc.subjectGardneren
dc.subjectText miningen
dc.subjectVOYANT Toolsen
dc.titleΗ συμβολή των μεθόδων STEAM στην ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης, μαθητών νεαρής ηλικίας: ανεύρεση συσχετίσεων με την τεχνική text Mining.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.classificationΠολλαπλή νοημοσύνηel
heal.classificationΔιεπιστημονική προσέγγιση στην εκπαίδευσηel
heal.classificationΕξόρυξη κειμένουel
heal.classificationΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
heal.classificationMultiple intelligencesen
heal.classificationInterdisciplinary approach in educationen
heal.classificationText data miningen
heal.classificationEducational technologyen
heal.identifier.secondary13948-
heal.dateAvailable2024-07-03T18:51:51Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Μηχανικών - Τμήμα Παραγωγής και Διοίκησηςel
heal.publicationDate2023-
heal.bibliographicCitationΓαντάρη, Ι. Ε. (2023). Η συμβολή των μεθόδων STEAM στην ανάπτυξη της πολλαπλής νοημοσύνης, μαθητών νεαρής ηλικίας: ανεύρεση συσχετίσεων με την τεχνική text Mining (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙ.ΠΑ.Ε.el
heal.abstractΟ Howard Gardner, διατύπωσε την θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, η οποία αμφισβητεί την νοημοσύνη, ως μια ενιαία και σταθερή παράμετρο, αλλά την αντιμετωπίζει ως πολυπαραγοντική και πολυδιάστατη έννοια. Διακρίνοντας τη, σε οκτώ ξεχωριστούς τύπους νοημοσύνης όπως, τη λεκτική / γλωσσική, τη λογική /μαθηματική, την οπτική/χωροταξική, τη μουσική, την κιναισθητική, την νατουραλιστική, την ενδοπροσωπικη και τη διαπροσωπική. Σύμφωνα με τον Gardner, το κάθε άτομο διαθέτει όλους αυτούς τους τύπους νοημοσύνης, αλλά ανεπτυγμένες σε διαφορετικό ποσοστό. Η θεωρία αυτή, θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή και τον τρόπο που εκείνος μαθαίνει καλύτερα, αλλά παράλληλα επιδιώκει την ανάπτυξη του, σφαιρικά, πολυπαραγοντικά και συνεπώς περισσότερο ολοκληρωμένα. Στο ίδιο πλαίσιο κατευθύνεται και η σύγχρονη διδακτική προσέγγιση STEAM. Αποτελεί το ακρώνυμο των αγγλικών λέξεων science, technology, engineering, art, mathematics. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική προσέγγιση βασίζεται στον συγκερασμό πολλών γνωστικών αντικειμένων και επιστημών, με σκοπό την ανάπτυξη των μαθητών, τόσο στο γνωστικό όσο και στο συμπεριφοριστικό επίπεδο. Όπως λοιπόν, τα είδη της νοημοσύνης συνεργάζονται και αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους, το ίδιο συμβαίνει και στο STEAM. Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει την θετική επίδραση των μεθόδων STEAM στην κατάκτηση της γνώσης και την συμβολή αυτών, για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων/πολλαπλής νοημοσύνης των μαθητών. Η παρούσα εργασία μελετά την ανάπτυξη δεξιοτήτων και των γενικότερων επιδράσεων, που επιφέρουν στους μαθητές, οι δραστηριότητες STEAM-STEM, αλλά και οι δραστηριότητες βασισμένες στη θεωρία της Πολλαπλής νοημοσύνης. Επιδιώκει να διερευνηθούν εάν υπάρχουν κοινά στοιχεία ανάμεσα στην θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης και στη μεθοδολογία STEAM-STEM και να αποκαλυφθούν εάν υπάρχουν που τομείς αλληλοκαλύπτονται, αλλά και να τους γνωστοποιήσει. Η έρευνα διεξάγεται με την ανάλυση κειμένων μέσω του λογισμικού text mining, VOYANT Tools.el
heal.abstractHoward Gardner expressed the theory of multiple intelligence, which challenges the theory that intelligence is a single and stable parameter, but describes it as a multifactorial and multidimensional term. He distinguishes intelligence in eight different types, such as Linguistic-Verbal Intelligence, Logical-Mathematical Intelligence, Bodily-Kinesthetic Intelligence, Visual-Spatial Intelligence, Musical Intelligence, Interpersonal Intelligence, Intrapersonal Intelligence, Naturalistic Intelligence. According to Gardner, every person has all those types of intelligence, but developed in different percentages. This theory puts the student in the center and the way he learns better, and simultaneously pursues his multifactorial development, in a more efficient way. STEAM, this modern teaching approach, is working on the same frame. The term STEAM comes from Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics. This particular teaching approach is based on the combination of several subjects, striving for the student’s cognitive and behavioral development. Therefore, STEAM works like the multiple intelligence approach, where different types of intelligence interact with each other. Modern research has proven the positive effect of STEAM in conquering knowledge and its contribution on the development of skill and multiple intelligence of the students. This study aims to describe the benefits and positive effects of STEAM-STEM activities and activities based on the multiple intelligence theory, on students. This study seeks to investigate if there is common components between STEAM-STEM and the multiple intelligence theory and describe them. The research is conducted by analyzing texts through the text- mining software “VOYANT Tools”.en
heal.advisorNameΣταλίκα, Ευαγγελίαel
heal.committeeMemberNameΣταλίκα, Ευαγγελίαel
heal.academicPublisherΣχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησηςel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages123-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gantari.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16696
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.