Η προστασία προσωπικών δεδομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (Master thesis)

Αθανασιάδου, Ελένη


Data protection as well as the safeguarding of their legal processing has gone through many stages of legislative development both nationally and internationally. The General Data Protection Regulation of the European Union 679/2016 / EU, which came into force on 25 May 2018, aims to keep the law in line with technology and to create a single regulatory system within the European Union. Hotel businesses are extensively processing personal data of individuals, which makes them managers of such information. According to the provisions of the new Data Protection Regulation, on the one hand, they face the high fines provided, on the other hand, they risk their reputation and reliability. The aim of this paper is initially to present in a simple and understandable way the provisions of the Regulation, especially those concerning hotel businesses, and then the steps that a company should follow in order to comply with the Regulation and at the same time models of the forms that required by Regulation.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Subject classification: Προστασία δεδομένων--Δίκαιο και νομοθεσία--Xώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης
Data protection--Law and legislation--European Union countries
Ξενοδοχεία--Δίκαιο και νομοθεσία
Hotels--Law and legislation
Keywords: Προσωπικά δεδομένα;Προστασία δεδομένων;Συμμόρφωση;GDPR;Personal data;Data protection;Compliance
Description: Μεταπτυχιακή εργασία-Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης-Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού, 2020 (12224)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16632
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Subject classification: Προστασία δεδομένων--Δίκαιο και νομοθεσία--Xώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης
Data protection--Law and legislation--European Union countries
Ξενοδοχεία--Δίκαιο και νομοθεσία
Hotels--Law and legislation
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publication date: 2020-06-06
Bibliographic citation: Αθανασιάδου, Ε. (2020). Η προστασία προσωπικών δεδομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ.
Abstract: Η προστασία των προσωπικών δεδομένων όπως και η εξασφάλιση της νόμιμης επεξεργασίας τους έχει περάσει από πολλά στάδια νομοθετικής εξέλιξης τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης 679/2016/ΕΕ, ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή στις 25 Μαϊου 2018, στόχο έχει να συμβαδίσει το δίκαιο με την τεχνολογία και να δημιουργηθεί ένα ενιαίο κανονιστικό σύστημα μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επεξεργάζονται κατά κόρον προσωπικά δεδομένα φυσικών προσώπων γεγονός που τις καθιστά διαχειριστές τέτοιων πληροφοριών. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου Κανονισμού προστασίας δεδομένων αφενός έρχονται αντιμέτωπες με τα υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται, αφετέρου διακινδυνεύουν την φήμη και την αξιοπιστία τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι αρχικά να παρουσιάσει με απλό και κατανοητό τρόπο τις διατάξεις του Κανονισμού και κυρίως αυτές που αφορούν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και στη συνέχεια τα βήματα τα οποία θα πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση προκειμένου να συμμορφωθεί με τον Κανονισμό και παράλληλα υποδείγματα των εντύπων που απαιτούνται από τον Κανονισμό.
Data protection as well as the safeguarding of their legal processing has gone through many stages of legislative development both nationally and internationally. The General Data Protection Regulation of the European Union 679/2016 / EU, which came into force on 25 May 2018, aims to keep the law in line with technology and to create a single regulatory system within the European Union. Hotel businesses are extensively processing personal data of individuals, which makes them managers of such information. According to the provisions of the new Data Protection Regulation, on the one hand, they face the high fines provided, on the other hand, they risk their reputation and reliability. The aim of this paper is initially to present in a simple and understandable way the provisions of the Regulation, especially those concerning hotel businesses, and then the steps that a company should follow in order to comply with the Regulation and at the same time models of the forms that required by Regulation.
Advisor name: Σταλίκα, Ευαγγελία
Examining committee: Σταλίκα, Ευαγγελία
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης-Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: 97 σελ.
Appears in Collections:Δημοσιεύσεις μελών ΔΕΠ

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16632
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.