Διαμόρφωση βρεφονηπιακού σταθμού σε έξυπνο κτίριο στην Περαία Θεσσαλονίκης (Bachelor thesis)

Μητάκος, Παναγιώτης/ Νικολαΐδης, Γεώργιος


In an effort to achieve sustainable development, one of the main factors to consider is energy storage and the proper use of Renewable Energy Sources to create hope for sustainable energy development that is environmentally friendly. The aim of this dissertation is to create a Nursery school in a ‘’smart’’ building, which will be based on "smart" technologies and will have a small energy footprint. First, brief demographics of the area where the Nursery School will be located will be mentioned, as well as some information about its location. Also, the specifications that should be followed according to the Government Gazette 1157/2017 for the places that should be included in the Nursery School as well as a brief description of its energy research will be presented. Then, all the methods that must be applied in order for the building to be characterized as "smart" will be mentioned in detail. Finally, some conclusions will be drawn about some noticeable differences between a «smart» Νursery and a convetional Nursery school, as well as some comments about teachers preference in a “smart” Nursery.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
Keywords: βρεφονηπιακός σταθμός;Έξυπνο κτίριο
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, 2021 (α/α 12982)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16441
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
Publication date: 2021-07-20
Bibliographic citation: Μητάκος, Π. Νικολϊδης, Γ. (2021). Διαμόρφωση βρεφονηπιακού σταθμού σε έξυπνο κτίριο στην Περαία Θεσσαλονίκης (Πτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ
Abstract: Στην προσπάθεια επίτευξης της αειφόρου ανάπτυξης, ένας από τους κύριους παράγοντες που πρέπει να εξεταστεί είναι η αποθήκευση της ενέργειας και η σωστή αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, προκειμένου να δημιουργηθεί η ελπίδα για μία βιώσιμη ενεργειακή ανάπτυξη, η οποία θα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι η διαμόρφωση ενός Βρεφονηπιακού Σταθμού σε «έξυπνο» κτίριο, το οποίο θα βασίζεται σε «έξυπνες» τεχνολογίες και θα έχει μικρό ενεργειακό αποτύπωμα. Αρχικά, θα αναφερθούν περιληπτικά δημογραφικά στοιχεία της περιοχής όπου θα βρίσκεται ο Βρεφονηπιακός Σταθμός, καθώς και κάποια στοιχεία για την τοποθεσία του. Ακόμα, θα παρουσιαστούν οι προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθηθούν σύμφωνα με τον ΦΕΚ1157/2017 για τους χώρους που θα πρέπει να εμπεριέχει ο Βρεφονηπιακός Σταθμός καθώς και μια σύντομη περιγραφή της ενεργειακής μελέτης του. Στη συνέχεια, θα αναφερθούν αναλυτικά όλες οι μέθοδοι που πρέπει να εφαρμοστούν προκειμένου το κτίριο να χαρακτηρίζεται ως «έξυπνο». Τέλος, θα διεξαχθούν κάποια συμπεράσματα για κάποιες ειδοποιούς διαφορές ανάμεσα σε έναν «έξυπνο» Βρεφονηπιακό Σταθμό και έναν όχι, καθώς και κάποια σχόλια για την προτίμηση των δασκάλων σε ένα τέτοιο σχολείο.
In an effort to achieve sustainable development, one of the main factors to consider is energy storage and the proper use of Renewable Energy Sources to create hope for sustainable energy development that is environmentally friendly. The aim of this dissertation is to create a Nursery school in a ‘’smart’’ building, which will be based on "smart" technologies and will have a small energy footprint. First, brief demographics of the area where the Nursery School will be located will be mentioned, as well as some information about its location. Also, the specifications that should be followed according to the Government Gazette 1157/2017 for the places that should be included in the Nursery School as well as a brief description of its energy research will be presented. Then, all the methods that must be applied in order for the building to be characterized as "smart" will be mentioned in detail. Finally, some conclusions will be drawn about some noticeable differences between a «smart» Νursery and a convetional Nursery school, as well as some comments about teachers preference in a “smart” Nursery.
Advisor name: Μεντζέλου, Παρασκευή
Examining committee: Μεντζέλου, Παρασκευή
Publishing department/division: Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
Publishing institution: ihu
Number of pages: 96 σελ.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16441
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.